A Republic kreatívigazgtója előadásában alapvetően a kommunikátorok felelősségéről beszélt. Kinek és miért jó felelősen gonolkodni és dolgozni? 3 logikai kör, részletesen.
1. logikai kör
Pár szó arról, hogy Fabricius Gábor (FG) Csíkszentmihályi rajongó, mert a tudós nagyon releváns dolgokat mondott.
FG szerint együttműködésre van szükség a marketing, reklám és a tartalomelőállítói oldal között, mert az együttműködés nem igazán működik mindig jól.
70 milliárdos tévés piacon próbálnak kitűnni a márkák.
Az alapkérdés, hogyan tudunk olyan tartalmat gyártani, amit az emberek megnéznek.
Nincs válasz. Csak provokatív kérdés.
2. logikai kör
Ezután a hirdetők, ügynökségek felelőssége került szóba.
FG a T-com "Többet kellene beszélgetnünk" kampányát hozta fel pozitív példaként. "Volt mérkaüzenet, volt relevancia, reagált a környezetre - tényleg jó volt" - fogalmzott FG.
Szerinte a kommunikációnak reagálnia kell a környezetre. "A T-com reklámról azért beszégettek az emberek, mert aktuális volt, volt mondanivalója" - mondta FG.
Vagyis nagyobb társadalmi felelősségtudattal kellene a tévébe és általában a kommunikációba tolni a sok pénzt. Ez jó lenne a hirdetőnek, a reklámosnak és a fogyasztónak is, nem beszélve arról, hogy nem mindegy hogyan formálódik ez az ország.
Erre a gondolkodásra hozta példaként FG a Park kampányt, amit a British Councilnak készítettek.
Pár milló forint állt mögötte, de hatalmas médiaerőt képviselt és volt társadalmi üzenete is.
3. logikai kör
FG szerint azért is érdemes ilyen módon hozzáállni a reklámcsináláshoz, hogy a hét kezdete ne egy újabb szomorú hétfő legyen, hanem öröm.
"10 éve csinálom ezt a munkát és kezdtem azt érezni, hogy ez nem mehet így tovább."
FG azt mondta úgy állította össze az ügynökség üzleti portfólióját, hogy az energiák hatvan százléka termetse meg a biztonságot, a maradék 40 százalék a kísérletezésre menjen. 10 százalékot lehet áldozni a legkockázatoabb projektekre. "Ha ez nincsen meg, akkor beledarálódunk a munkába." zártra a gondolatsort FG.
Ezután Alex Chien, a Nickelodeon elnökhelyettes jött és a reklám és a tartalom kapcsolatáról beszélt. Utána pedig 5 perc szünet.