HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Kiáltvány: elég legyen a mikulásterrorból!

2008.12.20. 09:00 zsombor


Képünk illusztráció

Magyarországon nem a Mikulás hozza az ajándékot, úgyhogy szedjétek össze magatokat, és csináljatok jézuskás kampányt/videót/üdvözlőkártyát!

Őszintén rajongok a globalizációért, és elnézve a 86-os busz utazóközönségét, biztos vagyok benne, hogy ha zárva tartanánk a határt, még mindig nyereg alatt puhítanánk a húst, és egy Videoton Orion Videoton tévé lenne a legérdekesebb dolog az országban.

De ez akkor sem magyarázat arra, hogy hogyan sikerült az utóbbi években teljes magyar kommunikációs szakma együttműködésével/asszisztálásával Magyarországon is a Mikulást megtenni a karácsony sztárjává. A karácsonyi ajándékokat nem a Mikulás hozza. A Mikulás csokit hoz hatodikán. Az ajándékokat a Jézuska hozza.

A Coca-Colának lehet mikulásozni, mert ők amerikaiak, és a márka lényege, hogy rohadtul amerikai legyen, ahogy csípi a torkunkat. De a többieknek nem lehet, mert azt jelenti: „nem tudjuk, melyik országban vagyunk”, vagy „tudjuk, de szarunk rátok, csak cserélgetjük a headline-t a globális printeken”. Az, hogy a magyar vizuális tömegkultúrából nem nagyon tudunk felhozni példákat az igazi főszereplő ábrázolására, nem mentség (sokkal inkább lehetőség, lehetne vele kezdeni akármit).

A kommerek már elmentek, és senkit nem fog lekaszabolni a katolikus egyház és nem fog megnyílni az ég, ha a karácsonyi üdvözlőlapokon, viccesvideókon és 1/1-es hirdetéseken végre lesz valaki annyira tökös, hogy végre ismét összekösse a Jézuskát az ünneppel. Ettől még nem fogják táncoló Kisjézusokkal dekorálni a plázákat, és ha mégis, hát még az is jobb lesz ennél a magyaridegen mikulásos-plazmatévés köcsögségnél.

Cserébe ünnepélyesen megígérem, hogy az első reklámügynökségnek, amelyik megteszi, a következő bármilyen hírét indokolatlan figyelemben fogjuk részesíteni a Kreatív Online-on, és még akkor is vezető anyagként fog futni két hétig, ha csak a recepciós csaj barátja adaptált egy nemzetközi printet, ami kelet-magyarországi gyerekmagazinokban fut.

39 komment

Címkék: hellókarácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr85831515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bys · http://unhub.com/bysman 2008.12.20. 10:08:07

Lehet ma már sok szülő is mikulásozik a kis srácoknak Karácsonykor, hogy ne legyenek képzavarban szegények... Ez nekem sem tetszik, viszont annyiból könnyebb például rénszarvasokat mutatni egy kreatívon, mert az egy valóban megfogható dolog, míg a Jézuska alatt, el sem tudom képzelni az ajándékozó Jézus motívumot, ahogy beoson az ablakon.

pirosalma 2008.12.20. 14:01:41

Igaz! Nekem se tetszik a Mikulásözön! Angolszász hagyomány, hagyjuk meg nekik.

Jöhetnek az angyalkák pl, a manók és a rénszarvas helyett!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.12.20. 14:01:59

Felénk az angyalok hozzák karácsonykor. A december úgy nézett ki gyerekkoromban, hogy Mikulás, angyalok, aztán a szilveszter körül még jött a Télapó....
Kis népművelés a karácsonyfa díszítésről:
sultgalamb.blog.hu/2008/12/20/karacsony_2170

.:sz-b:. 2008.12.20. 14:08:38

Cigiző, hol van a felétek?

balazsman 2008.12.20. 14:11:02

uhh, csak a Jézuskát ne szedjük elő újra... annyira elmaradottan "klerikális"... az ostoba, népbutító katolicizmus semmivel sem jobb a globalizációnál, "Jézuska" az egyik leghülyébb motívuma
ha már mindenképpen kell egy mese a gyerekek hülyén tartásához, akkor a "karácsonyi angyal"-t tudom elképzelni: az kedves, ártatlan és jól ábrázolható. (tényleg, "Jézuska" akkor most hogy nézne ki? szakállas, véresre vert ágyékkötős pasi hozza az ajándékot?)

Színes Géza 2008.12.20. 14:24:43

A karácsony keresztény ünnep. Akinek ez nem tetszik, az ünnepleljen hanukát, mint a zsidók vagy fenyőünnepet, mint a szovjettek.
A Mikulásnak ehhez semmi köze.

johnplayer 2008.12.20. 14:35:46

balazsman: hogy te milyen érdekes ember vagy...
A kereszténységről csak ennyi jutott át? Tudod, ha majd imádkozni fogsz (mert egyszer fogsz) akkor majd eszedbe jut a mostani hozzászólásod is.

Mikulás süllyesztőbe, elő az angyalkát. Én is vétettem, de csak lusta voltam, az animált GIF keresésben. Mikulás van dettó, angyalka nincs. De megnézem még egyszer.

krys · http://blog.dsng.hu 2008.12.20. 14:38:23

Ez pont úgy telepedik a karácsonra, mint ahogy átvettük a halloween-t.

Lollipop (must mistake me you're the sucker) 2008.12.20. 15:00:48

Te king (a többiek kedvéért balzsaman), mi gomolyog ilyenkor a fejedben baszod?
"Jézuska" egyébként így néz ki
www.coroneus.com/images/trinity-rublev.jpg

ovisvilág 2008.12.20. 15:05:02

Így igaz, nagy a kavarodás..pl. a halottak napja nálunk csendes emlékezés addig az angolszász világban party és véresszájú vámpírmaszkban édesség gyűjtögetés..és még is keveredik

A mikulás+rénszarvas díszítés sajnos mostanában "alapfelszereltség" egy karácsonyi dekorációban vagy hirdetésben..

és néhányak szerint ez rendben is van, idézek:"..a mikulás hozza az ajándékot karácsonykor, csak nézz meg egy amerikai filmet és meglátod.."

Valaki látott már jézuskás/kis angyalos karácsonyi filmet?

2008.12.20. 15:11:53

1) Mert a Mikulás jobban ábrázolható
2) Mert a filmekben mindenki Mikulással találkozik
3) Mert nyugaton legyártottak egymillió mikulásos vackot és azt itt is el kell tudni adni
4) Szerintem jobb ha a mikulás hozza, mint a Jézuska. A Jézuska az megfoghatatlan.
5) Hogy néz ki a Jézuska? Mivel JézusKA, ezért a kis Jézusról beszélünk, valszeg még a gyerek Jézus. (Vagy indulhatunk abból, hogy 24-én született ergó a 0 napos Jézus). Én szívesebben kaptam volna ajándékot (gyerekkorban) egy szakállas puha pufók embertől rénszarvasokkal mint egy gyerektől, akit gyerekként egyfajta fehér fénynek képzeltem el kb mert senki sem tudott még rajzot sem mutatni róla.
6) A magyarok alapvetően vágynak nyugatra, így befogadóak az ilyenekkel kapcsolatban.

lolperec 2008.12.20. 15:12:43

megint el vagytok tévedve..
karácsonykor nem a miki, hanem a télapó jár.
angolszász nyelvterületeken legalábbis..
csak nekünk, jókeresztényeknek jár a Jézuska.. :D

szóval nem keverni a MIkulást és a Télapót, csakmert mindkettő pirosban jár..
sokadik eltévelyedett blogbejegyzés..

KiNG 2008.12.20. 15:13:11

Ron kapitány és Luke, az őstehetség 2008.12.20. 15:00:48

Gyöngyömgyöngyöm, agytekervény :)
Ezek alapján nem tudom eldönteni, Jézuska férfi volt -e vagy nő. Lehet, hogy travi :)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.12.20. 15:15:58

És mi van azokkal, akik csak félig-meddig, vagy úgy se hisznek. Legfeljebb kultúrájukban keresztények, de legkedvesebb (kultúrájukból eredő) CSALÁDI ünnepük a karácsony?
Mert szvsz ők vannak többségbe, Hadd döntsék el már kire hivatkoznak, s ne legyen már ez is a magyarságkodás választóvize.

Magnat 2008.12.20. 15:16:20

Nekem már 25 éve is az volt az ideám, h december 6.-án jön a Mikulás, Karácsonykor meg a Télapó ... ha nagyszüleim mondták, h jön a Jézuska, csak kamilláztam :-)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.12.20. 15:18:34

Egyébiránt pusztuljon a helloween!

2008.12.20. 15:20:49

Rézfánfütyülő fűzangyal: A Halloween egy tök jó kis ünnep szerintem szállj le róla. Elhiszem, hogy szivesebben poshadsz, de a világ más országaiban szeretnek örülni és bulizni az emberek. Az pedig nem baj, ha egy kis szemléletmódváltás aka "ne sajnáljuk már mindig magunkat hanem szórakozzunk" bekerül az országba.

zsombor 2008.12.20. 15:29:06

@lolperec
ugyanaz a két csávó, két néven. igen, tőlünk balra karácsonykor jár télapó néven, nálunk meg télapó és mikulás néven (tetszés szerint) 6-án.
www.unnep.eu/nepi-unnepek/mikulas-vagy-telapo.html

konyak · http://percemberek.blog.hu/ 2008.12.20. 15:30:39

smv !
nem is beszéltél még a hálaadásról. hogy is lehettél meg eddig nélküle?

Ünnepeket egy ország ne importáljon a hétszentségit! Még az olyan globalista hülygyererek kedvéért se, akiknek a hellóvín a jó "buli".

zsombor 2008.12.20. 15:37:08

@smv
szerintem lehetne egy hosszú hajú, kicsit angyalosra vett jóarc Kisjézust rajzolni minden további nélkül.

belátom, kicsit nehéz használni, mert elég megfoghatatlanul dolgozik, nincs járműve, csak úgy odatörténik az ajándékokkal, amikor nem nézel oda. de mondjuk egy felhő szerintem beleférne.

jön a nem túl dagi, szárnyas kisjézus a felhőn, hm? mögötte ajándékhegy

Magnat 2008.12.20. 15:38:00

Én sem értem, h mi ünnepelnivaló van azon, h a halottaira emléxik valaki ... de a Valentin napi csöpögős f@szkodás még annál is jobban irritál.

zsombor 2008.12.20. 15:41:39

@Magnat
a Valentin-nappal annyiban nincsen baj, hogy az nem egy meglevő, máshogyan építkező ünnepet térít el, hanem simán csak egy importált marketingünnep. ha akarod, részt veszel a játékban, ha nem akarod, nem, és nincs semmi aznap, amit felülírna.

de ilyen skizofrén módon átvenni ezt a télapós karácsonyi izét csak azért, mert a központban már kész van rá a layout, ez káros lustaság

2008.12.20. 15:53:34

A Valentin-naptól viszont hányingert kapok. Ez a csinált ma aztán szeresd a másikat mert ma 1000 ft a rózsa szálja stb :\ Gusztustalan.

Nem a halottat ünnepled hanem azt, hogy te még élsz, a buli pedig arra emlékeztet, hogy nem otthon poshadva a tv előtt értelmetlenül töltöd az életed, hanem jól érzed magad közben. Ha nem tetszik nem ünnepled, ennyi.

És igen a hálaadás sem hülyeség. (Noha ezt pl nem ünneplem) Évente egyszer végiggondolni, hogy miért is jó az élet, mi a szép benne.

Lehet az ilyenek miatt sírnak kevesebbet nyugaton, itthon csak az unott arcokat lehet látni városszerte és mindenki csak panaszkodni tud. Valahogy ez van benne az emberekben, még a Himnuszunk is erről szól.

Magnat 2008.12.20. 15:54:00

Persze, nem ír felül semmit, de azért elég irritáló az a 3 nap, amíg a vízcsapból is a Valentin-nap meg meg szív alakú plüsspárnák folynak.

Ahogy meg fentebb is írtam, nekem gyerekkoromban is a Télapó jött Karácskonykor, és akkor is volt csokitélapó, a Jézuska-féle mondakört meg csokifronton max egy birka reprezentálta. (mielőtt a vallásilag érzékenyek keresztre feszítenének, nem Jézust ábrázolták birkaként, hanem a Jézus születése-Betlehem- jászol- ki lakik a jászolban eredetileg, hát a birka vonalon gondolkodtak a Szerencsen valszeg)

Magnat 2008.12.20. 16:00:17

smv ez ok, de annak az ünnepnek Magyarországon a hivatalos neve: Halottak Napja. Tehát nem azt ünnepeljük, h mi még élünk, hanem emlékezünk azokra, akik már nem lehetnek velünk. Nemtom, h pl az usákok kimennek-e ilyenkor a temetőbe, de ha igen, akkor nem értem pontosan a gondolkodásukat ... hüpp-hüpp, szegény anyám/apám/gyerekem/rokonom, aztán meg nah, de most már menjünk haza, mert bulizni is kell valamikor ... vagy hogy? Támogatnám 1ébként annak a megünneplését, h mi még élünk (sokan megteszik minden péntek és szombat éjjel), de nem azon a napon, amikor a halottakra emlékezünk.

szabiaki (törölt) 2008.12.20. 16:10:20

Mér a kis jézusnak miköze a téli napfordulós ünnephez. Mikor egy is zöld ágat visznek az emberek a házba előkerül az alma dió és egyéb a jobb időket idéző dolog, hogy megünnepeljük, most már rövidülnek az éjszakák és hosszabbodnak a nappalok. Volt már ilyen rátelepedés régen is, nem új dolog ez.

Magnat 2008.12.20. 16:16:15

Szabiaki: Öööö, talán az a köze hozzá, h azon a napon született Jézus?

ellenszenvesfigura 2008.12.20. 16:18:51

Én simán el tudom képzelni egy reklámban, hogy Jézus szakállas, hosszú hajú, vagánydemégismeghatóankedves fazonként osztja az ajándékokat. Jó, ez sem egy autentikus megoldás, de egy újszülött gyerek mégsem osztogathatja a cuccost.

Magnat 2008.12.20. 16:34:00

szabiaki:

én magam nem vagyok vallásos, vallástörténész meg pláne nem, így nem tudom megmondani, h mennyire elfogadott és elismert dolog, h Jézus dec 24.-én született, de amennyiben az, tökéletesen meg tudom érteni, h aznap ünneplik a Karácsonyt.

2008.12.20. 16:34:20

/off (Mert ez már nem a Mikulás téma)
Magnat: Nem tudom, hogy kimennek-e, szerintem nem. De ott vannak például a Mexikóiak akik halottak napját ünnepelnek és nem Halloweent. Ott ugye minden halottak napján hatalmas karnevál és buli van, így úgy tünik, hogy máshol ez a kettő megfér egymás mellett.

Teljesen értem a te gondolkodásmódod is, azaz ha a halottakra emlékezünk, akkor ne bulizgassunk már, de nem ez az általános felfogásmód mindenhol, így nem is feltétlenül erőltethető rá valakire azért mert éppen valamilyen szerencsétlenségnek köszönhetően ide született. Hivatalosan nem számít ünnepnek, de az aki szeretné miért ne ünnepelhetné? Éppen így van ez pl a hanukával, hálaadással, holival etc.

/on
Tudtommal Magyarországon csak durván 100 éve van Mikulás/Télapó egyáltalán, ráadásul akkor is nyugatról érkezett. Ha tehát az probléma, hogy a Jézuska helyett a Mikulás hozza az ajándékot akkor akár abba is beleköthetnénk, hogy hatodikán miért nem szent Miklós napi álarcos műsorokat nézünk (és ekkor egy láncot csörgető szellemalak járna házról házra akitől félnek a gyerekek), hanem csokit majszolunk amit a piros ruhás öreg hozott. Ja, hogy ez már így van 100 éve? 100 év múlva meg már itt is a Mikulás hozza az ajándékot, akkor meg az lesz a normális.

Na jó persze valószinűleg csak azért érzem így mert én nem szeretem Magyarországot, és nekem special jobban bejönnek a nyugati dolgok.

Pacman 2008.12.20. 16:36:02

Szerintem jó lesz nekünk Rózsa és Robin is. :)

Magnat 2008.12.20. 16:36:26

Bocs, helyesen: h aznap Jézus születését ünneplik.

Mr. Acid 2008.12.20. 16:45:28

Csatlakoznák Magnat halottak napjáról alkotott véleményéhez.
Az az egy nap jár a halottaknak, akikre ha máskor nem sűrűn, de aznap illik emlékezni. Szerintem illetlenség aznap "de jó, hogy élünk" szellemben hellóvínezni itt, minálunk.
A Valentin nap pedig konkrétan belerondít a névnapomba, úgyhogy fel kellene gyújtani. :-)

Kurta · http://mufordito.blog.hu/ 2008.12.20. 16:47:47

Globalizáljunk még jobban! Jöhetnének a három királyok is, vízkeresztkor (hogy miért akkor, ne kérdezzétek), ahogy a spanyol világban. Sőt, a baszkoknál az Olentzero is hoz ajándékot dec. 24-én.

www.euskaraz.net/Kultura/BeldurrezkoAstea/BeldurrezkoAstea05/08
nuestrocuaderno.nireblog.com/post/2007/12/20/gabon-kantak-olentzero

eezandwizz 2008.12.20. 18:28:25

Kedves Kurta,

ez a dolog ugyanúgy működik, mint a globalozáció, azaz a periféria veszi át a "hagyományokat" a centrumtól. A centrum csak akkor vesz át a perdifériától, ha ott valamilyen nagyméretű kereskedelmi érdek keletkezik és/vagy kifogytak az ötletekből (lásd a divatot).

A vallásról meg annyit, hogy a hit és az egyház két külön dolog. Ezen kívül a pl. német, a holland, vagy akár az angol protestáns hagyomány eléggé eltér a katolikustól (persze lehet, hogy azon belül is vannak eltérések, nem tudom), tehát azért ezt is figyelembe kéne venni.....

Kurta · http://mufordito.blog.hu/ 2008.12.20. 19:28:17

eezandwizz: természetesen jogos. De nem elég üzleti érdek, hogy még egyszer lehet/kell ajándékot venni a gyereknek? Elég lenne egy háromkirályos Disney rajzfilm, egy McDonalds kampány mellé, és kész az új hagyomány. Olentzero megjelenésével én sem számolok.

hel267 2008.12.21. 11:48:48

Még csak nem is az a legfelháborítóbb, hogy Mikulás Jézuska helyett... Ebben a hónapban megy egy film az egyik csatornán, ahol nyárra akarják áttenni a Karácsonyt, és a legfőbb ellenérv, hogy a Mikulás nem akar szörfös cuccban bohóckodni, és az emberek télen SZOKTÁK MEG az egészet....

Könyörgöm, KARÁCSONY! Jézus születése...
Szegény kiskölykök totál képzavarban nőnek fel, a többség azt sem tudja, mit ünneplünk dec.24-én.... És erre rak rá egy jó nagy lapáttal a mikulásosdi.

A kultúránknak valahol mégiscsak része a kereszténység, és nem a megrajzolhatóságon meg a globalizáción kell vitatkozni, hanem az értékekről, tradíciókról. Ha szerencsétlen kisember szívesebben kap ajándékot a Mikulástól, legyen... de tudjon már arról, miért áll az a kib...ott karácsonyfa.
süti beállítások módosítása