Bár az eltiltást megúszta, az még egyáltalán nem lefutott ügy, hogy a füvezésen ért über-mega-csodabajnok Michael Phelpsnek nem dől-e össze a következő álma. Ez ugyanis az lett volna, hogy a pekingi nyolc arany után laza 100 millió dollárt kalapozzon össze a szponzori dealekből (azaz két húszmilliárd forintot). Ennek az ügynek pedig – fogalmazzunk így – nem segít, hogy a Fiatalok Példaképe a teljes világsajtóban egy rohadt nagy vízipipával bonggal a kezében látható: Phelpsnek sokba fog ez még kerülni.
A szponzorok – a többi között a Subway, a Hilton, a Kellogg, a Speedo és a Mazda – egyelőre nem nyilvánultak meg. Az Advertising Age azt a Subwayt hívogatta sikertelenül, amely amúgy is viszonylag ideges volt attól, hogy Phelps sűrűn nyilatkozott a McDonald's sajtburgerek iránti mély vonzalmáról (az Amerikában sokkal erősebb Subway-kommunikáció pont a zsír-hús-majonéz alapú gyorséttermek ütlegelésére épül). A Mazdának viszont, akik kínai reklámarcnak vették meg az úszógépet, valószínűleg tökmindegy, miután négy éve Phelpsnek már volt egy ittasvezetős ügye, mégis leszerződtették.
A Timesnak nyilatkozó szakértő szerint a szponzorok most valószínűleg a szerződések apróbetűs részét olvasgatják, ahol szokott lenni egy pont ilyen esetekre (a sportolók hírnév-rombolására) kitalált rész. Szerinte nyugodtan lehet katasztrófáról beszélni: főleg azok a támogatók lesznek idegesek, akiknél a gyerekek kiemelt célcsoportnak számítanak – például a Kellogg pehelymárka.
A Deadspin blog meg a CNBC szakértőjét idézi, aki szerint szerződésbontás nem lesz, de ettől még nagyon-nagyon sok pénzt fog veszíteni a hétvégi beszámolók szerint füvezésben és felesivásban is tehetséges csodaúszó: egy-egy beszédért vagy eseményen való megjelenésért úgy 25 ezer dollárral (ötmillió forinttal) is kevesebbet kaphat a jövőben.