HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Phil Collins, álnéger farok és inkorrektség a meg nem valósuló reklámok versenyén

2009.02.04. 01:06 zsombor

A fenti valószínűleg legjobb munka a meg nem valósult, mások ügyfeleinek készült vagy egy az egyben kitalált reklámokról szóló angol Chip Shop Awards-ról. A poénversenyt (a nyerteseknek ecetes sült krumpli jár, megemlékezve a Chip Shop szervezőiről, akik a '80-as évek elején egy fish&chips büfének készített kreatívokkal törtek be a reklámszakmába) idén írják ki negyedszer, és ezúttal magyar zsűritag is lesz a UPC-s–Budapest Bankos ügynökség, a Laboratory Ideas társalapítója, Szénássy Alex személyében.

A többi bíra is elismert kreatív, köztük van például a londoni Leo Burnett kreatívigazgatója vagy az Amsterdam Worldwide (ex-Strawberry Frog) vezető kreatívstratégája. A magyar részvétel alkalmából válogatottunk az eddigi munkákból, hogy megnézzük, mennyire borulnak el a nevezők egy szabályok nélküli versenyen, ahol olyan kategóriák vannak, mint "A legjobb sokkoló szöveg", "A legjobb munka egy rokonnak vagy barátnak", "A legjobb visszautasított munka", vagy a "Találj ki saját kategóriát", ahol a korábbiakban például "A lycra legkreatívabb használata" és az "Alacsony transzvesztita legkreatívabb használata" nevezésekkel álltak elő.

Mivel inkább kis ügynökségek és feltörekvő art directorok neveznek, mintsem magukat kiélő csúcskreatívok, némi bánatomra egyelőre semmi egetrengetőt nem találtam, de sok kedves/inspiráló dolgot igen, ahogy az is jól látszik, hogy a mezőny évre évre öles léptekkel javul. Az idei díjátadóra (London, június) lehet, hogy megpróbálunk kijutni, nevezni pedig addig is március 13-ig lehet 30 ezer forintnyi fontért (részletek itt).

 

"Our blood reservers are running low. Please donate." (Fogynak a készleteink. Kérünk, adj vért.)

2008, Legjobb jótékonysági reklám, 2. díj (vinegar/ecet)

 

"Get the car of your dreams. Fuck the wife." (Szerezd meg álmaid autóját. A faszba a feleségeddel/baszd meg a feleséget.)

2008, Sokkoló szöveg legjobb használata, shortlist

 

2008, Legjobb politikailag inkorrekt reklám, 2. díj (vinegar/ecet)

 

("A-ból B-be/A-tól B-ig C1, C2, D és E nélkül" – a szöveg a társadalmi státuszok marketinges felosztására utal, ahol az A meg a B a nagyongazdag kategória, a hagyományosan bevállalós Virgin vasúttársasága első osztályának készült hirdetés)

2008, Legjobb politikailag inkorrekt reklám, 1. hely (chip/krumpli)

 

2008, Legjobb sajtóhirdetés, shortlist

 

2007, Legjobb outdoor, 1. hely (chip/krumpli) 

(Portorozsban volt egy nagyon-nagyon hasonló print shortlisten, viszont ez 2007-es, úgyhogy ez volt előbb)

 

2007, Legjobb munka egy globális márkának, amit esélytelen elnyerned, 1. hely (chip/krumpli)

 

("Hamis barnaság")

2007, Találd ki a saját kategóriádat, shortlist ("A legjobb faszos vicc")

 

(Citra Clear ablaktisztító)

2007, Legjobb outdoor, shortlist

 

(Szöveg a férfi-logón: Lynx, ami az Axe dezodor neve Angliában)

 

(Nem látni, mit reklámoz, de vicces médiaötlet)

18 komment

Címkék: reklám vicces

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr83921584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.02.04. 08:50:31

Jók, de nagyon rosszul tagolt a post, nem lehet egyértelműen látni, melyik képhez melyik felirat tartozik.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.02.04. 09:18:56

@Before: számbul tetszett kivenni.

Elvetett szlogenek is vannak a tarsolyban-e? Csak hogy a magazin jelleget erősítsük.

zsombor 2009.02.04. 09:24:09

további jelentős entereket helyeztem el, remélem, így átláthatóbb

@ern0
a verseny eddigi anyagában nem találtam, ugyanakkor jó ötlet, gereblyézünk olyat

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.04. 10:11:25

Jajjj, de szépek. :)
Jó kis gyűjtemény, köszönjük szépen.

blogout · http://oldalaseletreceptek.blog.hu 2009.02.04. 10:14:20

Ehhez a bejegyzéshez tartozik azért egy videó is, ami a Phil Collins-os pályamunka értelmezésében segíthet. :) Íme:

nagydobraverem.blog.hu/2009/02/04/phil_collins_es_az_alneger_farok

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.04. 10:42:54

Persze, ez egy elég híres reklám volt....
De ha már itt tartunk, nézzétek meg, hogyan lehet még egy bőrt lehúzni a Cadbury-s gorilláról :)

adrenalin.blog.hu/2008/12/19/elmenyhajsza_gorilla_marketing

adat 2009.02.04. 10:53:50

elég rosszúl néz ki a screenshotolt lightbox!

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.04. 11:16:41

Amúgy a szörfös dolog nagyon jópofa. Én gyakran "eljátszom" így buszokon, főleg ha egy speedomán elmbeteg a vezető.:)
El tudnám képzelni mondjuk egy álláskereső- vagy utazási portál reklámjaként: "Szörfölj nálunk" :-D

zsombor 2009.02.04. 13:42:25

@blogout
izé, gondoltam, az mindenkinek megvan

@adat
így lehetett a nyomorult flashes nézegetőből kiszippantani vagy sehogy, sajnos

adat 2009.02.04. 14:19:36

@zsombor: a sima lightbox és klóntársai nem flashesek! mac-en jobbgomb és "open image in new window/tab". de megnézem Neked windozeren is...

zsombor 2009.02.04. 14:33:27

@adat
hm, windows/firefox alatt nem volt ilyen (vagy bármi használható) opció jobbmenüben

zsombor 2009.02.04. 14:34:52

@adat
...bár a kódból ki lehet bányászni. csessze meg, azt hittem, flash, negyedóra az életemből.

adat 2009.02.04. 15:06:57

@zsombor: elég elvetemült lehetett aki újracsinálta a lightboxot flashben... kapják be! pedig van belőle ezer klón ami nem flash...

goldengiccs 2009.02.05. 13:02:03

szerintem az utolso kep nem a screenshotolt lightbox miatt ilyen pocsek. szegyen egy ilyennel palyazni! az akoto rest volt lemenni a metroba es loni egy jobb kepet a kompakt kamerajaval??? ti meg mindek teszitek fel, foleg, hogy azt sem tudni mit reklamoz...

zsombor 2009.02.05. 13:06:03

@goldengiccs
feltételezem, az alkotó lefényképezte úgy is, hogy látszik a szövege, úgyhogy nem gondolom, hogy feltétlenül az ő hibája

azért tettem fel, amit alá is írtam: vicces médiaötlet, ha valamilyen releváns termék van mögötte, tökjó dolog is lehetett. nem ünnepeljük meg hordjuk körbe piros párnán, csak megmutattam :)

goldengiccs 2009.02.05. 14:47:19

@zsombor:
az otlet nem rossz, nem foleg nektek szolt a postom.
nem is azzal van a bajom, hogy nem latszik, hogy mit hirdet. a kep minosege! tulexponalt, nem is eles, szinek totalisan elcsuszva... pedig nem is vagyok fotos.

zsombor 2009.02.05. 14:50:43

@goldengiccs
azt értem, olyan, mintha mobillal, a szomszéd kocsiból, két ablakon át, de én tudat alatt azt gondoltam, erről nyilván nem a pályázó, hanem valamilyen tragédia tehet

goldengiccs 2009.02.05. 16:07:23

OK, rossz vagyok, mert rosszra gondoltam.
Hogy jot is mondjak, a Phil Collinsos zsenialis!
süti beállítások módosítása