Bár a röviden spontán villámcsődületként fordított flashmob műfaját egyre több vállalat igyekszik reklámcélokra bekebelezni, és van, akinek egész jól megy is a dolog (itt főként a T-Mobile angliai akcióira gondolok), úgy tűnik, még mindig vannak, akiknek nem egészen tiszták a műfaj sajátosságai. A Tv2 tegnap relaunch-olta az Áll az alku című műsorát, aminek promózásába láthatóan rengeteg energiát és pénzt ölt bele - elég csak a sármelléki reptéren forgatott (sírásrossz) reklámfilmekről megemlékeznünk -, és ezt a nagyon akart frissességet hivatott bizonyítani az az akció is, amire tegnap flashmob címszó alatt került sor Budapesten.
"Az Áll az alku c. műsor bevezetését különleges BTL eszközzel, flashmob aktivitással oldotta meg a Tv2: 21 feltűnően csinos, szexis arany ruhába öltöztetett lányt küldött a szélrózsa minden irányába 21 bőrönddel, hogy kiderítsék, ki látta az igazgató urat" - írja a Tv2 közleménye. Már ez is megkérdőjelezi azonban a dolog "flashmobságát": a flashmobnak nem az lenne a lényege, hogy az emberek a közösségi médiumok, sms-ek, megosztók révén értesülnek az eseményről és nem a "hivatalos" médiából? Meg hogy egyáltalán legyenek ott emberek, és ne csak hoszteszek?