HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009 - a Twitter mint az emberiség győzelme

2009.06.24. 15:35 lausekesther

A konferenciás prezentációk remek lehetőségeket szoktak nyújtani a cégeknek és márkáknak, hogy elmondják, miért ők a legjobbak, ez itt Cannes-ban sincs másképp, így aztán sok előadás egyszerű önfényezésbe fullad. Kétségtelen, hogy a Twitter társ-alapítója, Biz Stone előadásának is megvolt ez a feelingje, a márka fiatalságából, születéséből és közösségi jellegéből adódóan, no meg Stone egyszerű egyetemista stílusának köszönhetően azonban mégis jó volt, meggyőző, és egészen biztos vagyok benne, hogy akik eddig nem voltak fenn, azok regisztráltak utána a Twitterre.

Az egész úgy indult, mint egy mese, ahogy a Google-sztori is: néhány fiatal ötletelni kezdett egy egyszerű probléma megoldásán (üzleti megfontolástól mentesen). Eszükbe sem jutott, hogy ezt majd nagy cégek és márkák fogják használni. Aztán ők lepődtek meg legjobban, hogy mi lett belőle. Mint most elmesélte, tíz éve dolgoztak már a közösségi médiában (és mi még úgy beszélünk róla, mint valami új fenoménről), amikor azon tanakodtak, milyen jó lenne sms-ek egyenkénti küldözgetése helyett folyamatosan, egyszerre több emberrel megosztani egymással a helyzetjelentéseiket, ki éppen, hol, mit csinál. Aztán amikor 2007-ben, egy texasi konferencián látták, hogyan mennek át tömegek a rossz előadásokról a jókra – mert az early adapterek megosztották egymással ezt az infót –, amikor látták, hogy a Twitter segítségével pillanatok alatt képes megtelni egy kocsma, na akkor ismerték fel a jelentőségét. Azt, hogy itt a csoportkommunikáció egy teljesen új formájáról van szó, aminek nem alapja a párokban gondolkodó, kétirányú kommunikáció.

„Egy kommunikációs és információs network, amelynek vannak közösségi elemei” – definiálta Stone. „Összeköti a világ 4,4 milliárd mobil-felhasználóját a 1,5 milliárd internethasználóval.” És bár szörnyen hangzik, de jó példával illusztrálta, hogy „a Twitter nem a technológia, hanem az emberiség győzelme”, hiszen például egy Egyiptomban jogtalanul letartóztatott fotósnak úgy sikerült rövid időn belül szabadulnia, hogy az utolsó pillanatban elküldte a mobiljáról az „arrested” szót a Twitterre. Ezt a többi tweetelő villámgyorsan terjesztette tovább, amíg el nem jutott az illetékes hatóságokhoz. Nem sokkal később újabb bejegyzés jött a fotóstól: „free”. Ilyen egyszerűen. De természeti katasztrófa, baleset esetén is életeket mentett már meg – mondta Stone.

Ami a marketing-vonatkozást illeti, a Whole Foods, a Starbucks, az AT&T és a Dell elsők között jelentek meg a Twitteren, korán fenn volt a Pepsi és a Ford is, de Stone egy sütibolt példáján keresztül azt is megmutatta, hogyan lehet a saját, helyi fogyasztókkal való kommunikációra használni a Twittert. A pékség bejáratán ugyanis egy felirat szólította fel a vevőket, hogy kövessék a boltot a Twitteren, és minden alkalommal, amikor a sütik frissen és ropogósan kijöttek a sütőből, jelzett. Bejött, a bolt minden korábbinál több sütit tud így eladni.

Stone sztorija után debütált az első hivatalos Cannes Lions Tweet-up, azaz a közönség és bárki a világon, aki követte az eseményeket, kérdéseket tehetett fel Stone-nak a Twitteren – ezeket mi is láttuk kivetítve. A válaszokból kiderült, hogy a 2007-ben indult fenoménnel idén először próbálnak majd minimális bevételt generálni, úgy, hogy a cégeknek díjat kell fizetniük, és hogy a Facebook-ot a Twitter egyáltalán nem tekinti konkurrenciának. A Facebook közösségi, a Twitter pedig információs és kommunikációs network, amelyek tökéletesen kiegészítik egymást. A Twitter egyszerű marad, gyors informálódásra, gyors véleménykérésre alkalmas, és nem akarnak semmiféle komoly képmegosztó szolgáltatást sem rajta. Stone szerint, ha egy régimódi ügyfélnek el akarod magyarázni, miért kell felmennie a Twitterre, egyszerűen mutasd meg, mit tud: „Keress rá a cég nevére, és listázd ki neki, mit gondolnak, mit beszélnek róla és a termékeiről, és meglátod, ez meggyőzi őket.”

Jelenleg kb. ötvenen dolgoznak a cégnek és Stone leszögezte, ahogy nem adták el tavaly év végén sem a Facebook-nak 500 millió dollárért, úgy nem akarják eladni még most sem, 1 milliárd dollárért sem.
 

1 komment

Címkék: twitter cannes 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr61205821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bernard Black 2009.06.25. 08:06:36

jó volna addig eladni míg ki nem derül hogy lehet hogy a jútúb sorsára jut... azaz, hogy qrwára népszerű, de a reklámok nem működnek... mert megtörténhet...
süti beállítások módosítása