Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Hirdetés

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009 - A titánium győztesei az amerikai polgárok!

2009.06.27. 21:09 lausekesther

Azt, hogy David Plouffe valóban az amerikai nótafák archetípusa, sunyi és unalmas (legalábbis annak tűnik), vagy egy zseniális kampányfőnök, szerintem eldönti (szerintem meg nem - BA), hogy a választások megnyerésén túl az Obama-kampány elemei taroltak a világ legnagyobb reklámfesztiválján is. A Titanium és az Integrated kategória fődíját - aminek shortlistjére az egyetlen magyar nevező, a Leo Burnett nem került fel - Barack Obama és alelnöke, Joe Biden kampánya vitte el, amelyet az Obama for America nevezett (mint a nevéből kiderült, ez az első díjuk a cannes-i fesztiválon, és rögtön Grand Prix!). De titánium oroszlánt kapott a The Great Schlep is, ami szintén az Obama kampány részét képezte, hiszen az egész lényege az volt, hogy a Floridában élő 400 ezer idős floridai zsidót unokáikon keresztül meggyőzze, szavazzanak Obamára. A New York-i Droga5-nak a zsidó oktatási és kutatási tanácsnak kifundált ötlete pr, direct és cyber kategóriákban is nyert oroszlánt. Aztán még egy Obamás film is nyert: a film kategória szintén ma kiosztott díjaiból a zsűri különdíját a Los Angeles-i Believe Media True Vote című filmje vitte el. 


UPDATE: A film születésének különleges körülményeiről itt találtam infót.

Azért is van reklámtörténeti jelentősége az Obama-kampánynak, mert első ízben volt ekkora szakmai sikere politikai kampánynak, és ha Plouffe legalapvetőbb állításából indulunk ki, miszerint az egész lényege az újmédia-használaton kívül a személyes, face-to-face interakció, a szomszédok meggyőzése volt, akkor a titánium győztesei a közösségi médián túl kétségtelenül az amerikai polgárok voltak. A közösségi média, és elsősorban a YouTube mint csatorna őrületes dominanciáját és királyságát mutatja, hogy a film kategóriában is egy olyan munka nyert, ami 2:19 perces hosszúságával (ami nem véletlen, hiszen a Philips mozivászon arányú 21:9-es képernyőjének készült) inkább Adam Berg rendező kisfilmje, mint reklámfilm, nem is tévében futott, hanem neten terjedt. Ez az amsterdami Tribal DDB műve, és egyszerűen leírható úgy, mint a legakciódúsabb akciófilm egyetlen akció nélkül. Egyszerű ötlet, iszonyatosan alapos, a legapróbb részletekig kidolgozott kivitelezés: 

 
És a talán még érdekesebb werkfilm:

 

Szólj hozzá!

Címkék: film grand obama prix integrált droga5 cannes 2009 titanium david plouffe

A bejegyzés trackback címe:

http://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr211211931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.