HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

A legtutibb korai elköteleződés

2009.07.29. 11:00 lausekesther

"Dolgoztam a Kelly's chipsgyárban, aztán meg Ströck pékségben, 170 eurót kerestem a Junior Raiffeisen bankkártyámra, aztán azt el is költöttem a Saturnban meg az Ikeában. Ja igen, és vezettem Volkswagen bogarat is!" - röviden összefoglalva ezekkel a csodás élményekkel tért haza egy ismerősöm kisfia az osztálykirándulásról, aminek során meglátogatták az ausztriai gyermekvárost, a Minopolist.

A négy éve, hatezer négyzetméteren, nyolcmillió euróból felépített miniország a felnőtt világot szimulálja a gyerekeknek: minden olyan, mint a valóságban, csak kb. egyharmad méretben. A gyerkőcök a chipsgyáron és a pékségen túl dolgozhatnak tűzoltóságon, építkezésen, orvosi rendelőben, tévéstúdióban, szerkesztőségben vagy takarítócégnek, eurolino-nak nevezett valutában kapják a fizetésüket, amit aztán az Ikeán és a Saturnon kívül elkölthetnek a pékségben, a Billa élelmiszerhálózatban vagy a pizzériában. Közben autót vezethetnek, mobiltelefont használhatnak, fodrászhoz mehetnek, sportolhatnak, szóval szinte mindent megtehetnek, amit mi is nap mint nap csinálunk.

25 állomás, mindegyiket egyetlen márka szponzorál, tehát egy termékfajtához, egy tevékenységtípushoz a legtöbb esetben egyetlen márka köthető, semmi túlkínálat, zavarodottság, a gyerek pillanatok alatt megtanulja, hogy ha chips, akkor Kelly's, ha pékség, akkor Ströck, Ha újság, akkor a Kurier, és valószínűleg ezalapján választ majd a való életben is. A felismerés pedig könnyű, hiszen semmi sincs gyerekesítve, minden egészen pontosan úgy néz ki, mint a valóságban.

"Azt akarjuk, hogy a gyerekek megtanuljanak a márkákkal intelligensen bánni és ne hagyják manipulálni magukat" - mondja a cégvezető, Michael Ramprecht. Fura módszer. Üzletileg egyébként remek ötletnek tűnik, a Minopolist ugyanis a márkák szponzorálják, az egész napos belépő csupán 15 euró (kezdetben 4 volt), de a válság azért betett a gyermekcsodának is. Februárban már a bezárás fenyegette, és csak a bécsi városvezetés mentette meg. Én azért furcsállanám, ha ez nem érné meg a márkáknak, kevés jobb út van a legtutibb korai elköteleződés kialakítására.


2 komment

Címkék: gyerekek márkák minopolis

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr831274222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása