HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Melyik a legjobb Voda-szpot?

2009.10.02. 13:13 molnark

A Vodafone idén ünnepli tízéves születésnapját és a társaság azt találta ki, hogy az elmúlt évtized legjobb reklámját megszavaztatja az ünnepi alkalomból összegyűlt újságírókkal. Azért nem kell megnézni mind az x szpotot, a marketingosztály ugyanis összeállított egy tizes shortlistet.

Az újságírók pénteken délután szavaznak, de mi kíváncsiak vagyunk arra, hogy vajon a  Szívlapát olvasóknak melyik ezek közül a kedvence? Talán az első Republic of Art-os zenés-táncos szpot, vagy a Grey-es taxis, netán a DDB által készített Rózsa & Robin, vagy az új, színházas?

A Vodafone pr-ügynöksége, az Eurolex az ünnepi alkalomból egy csinos online paksamétát állított össze az elmúlt tíz évről. Van benne minden, amit fontosnak véltek a Vodafone-ról globális és hazai szinten, de nemcsak komolyságokat szedtek össze, hanem egy-két anekdotát is.

Például a Rózsa & Robin filmekben hallható gregorián stílusú énekeket a Robint alakít színész énekelte, akiről a felvételek szünetében derült ki, hogy milyen jó ebben a stílusban. Vagy a Kásás Tamás főszereplésével készült szpot eredetileg a napfényes Genovában játszódott volna, de a stábot az azon a tájékon szokatlan eső és hideg fogadta, így kénytelenek voltak alkalmazkodni. 

Itt egy csokor Voda-szpot, szavazzatok!

 

 

 

 

 

 

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr571420908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.02. 13:30:22

molnark: klassz poszt :D
magasan a szitakötős, de azért kicsit alma meg körte, imidzsfilmek és termék, szolg filmek :S

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.02. 13:48:53

Top 3:
1. holtverseny: Kovács "Csúcsidő Kell" Lajos és Kérész Élet
3. Dumás "Kétszimes" Taxis (de ez csak azért, mert a "hát persze, hogy emelek, minedenki emel - mi nem emelünk zöldséges fickó nincs ott a 10 között)

Mondjuk ha nincs világméretű elfogultságom Kovács "Karmarendőrség" Lajost illetően, akkor a kérész, hands down. De az hazai gyártású? Ugye nem?

molnark 2009.10.02. 14:12:39

@Mr. Pither: próbáltam megtudni, h hazai-e a kérész, de még nem kaptam választ. jövök, ha megtudtam!

zaq 2009.10.02. 16:34:24

a kérész globálos.
a pillangós magyar (DDB).

zaq 2009.10.02. 16:47:03

@Mr. Pither: na igen, de ne legyünk ennyire szigorúak, a pillangós is jó (lett volna), ha továbbviszi a management a pillangó-effektusra épülő rebrandinget, de úgy tűnt, az emberek nem nagyon vágták, egyáltalán mi az...

de tény, hogy a kérész meg egy zseniális spot, olyan, ami ritkán születik még nemzetközi szinten is.

zsombor 2009.10.02. 16:50:58

@zaq: tényleg globál? magyarnak gondoltam.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.02. 16:55:27

@zaq: Jó jó, nem rossz a pillangós sem, a kutya szeméről készült felvétel egészen zseniális, csak egyszerűen annyira tenyérbemászó, hogy muszáj a végén a pasi-csaj tengelybe helyezni az üzenetet, mert kis hazánknak a pillangó-effektus magas, és csak így érti meg. Na nem is azt, hogy akkor most a pillangó szárnycsapása hozta össze a két szereplőt, hanem szimplán Vodafone = jó csaj + jó pasi összejön. Azért ennél ütősebb végkifejletet is el tudnék képzelni egy más piacra, de azon a piacon a Családi kedvezmény kampány - a fenti 9. sz. szpottal az élen - meg sem jelenhetett volna.

zaq 2009.10.02. 16:59:10

@Mr. Pither: abszolút egyetértek.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.02. 17:10:27

@zaq: Mondjuk az angol szöveg/narráció/hang szerintem jobb is, mint a magyar.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.10.02. 17:13:14

@molnark:

Az 1999-es bevezető Adiamus-image film elég erős. A kreatív igazgató (F.G.), a ti siteotokon nyilatkozta még valamikor, hogy talán az élete legerősebb image-filmje. (jó-jó, hátterét mindenki imseri, végül DDB-Republic logóval futott)

Engem viszont a "Ez a Te piallanatod" koncepció egyik gyöngyszeme ejtett igazán rabul. a hangulata, a zene magával ragadó.

Ami egy természeti képpel indul (kutya, pillangó szárnycsapás. "Egy feltevés szerint egy apró pillangó egyetlen, könnyed szárnycsapása mindent elsöprő széllé fokozódhat. De ha belegondolsz az egész világ így működik..."

A szövegírónak egy kövér piros pont.

Na megvan? Ezt is belinkelheted.
:)

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.02. 17:24:07

Elszállt-e? Na mindegy.
@Bery: Erről a szpotról beszélgettünk feljebb egy pár kommenten keresztül, de valóban akár be is linkelhettük volna: www.youtube.com/watch?v=IF4a0Ca8gzY

zaq 2009.10.02. 18:03:04

@Bery: kis túlzással ezen a koncepción múlt, hogy a DDB megnyerte 2007-ben a VF-HU ATL tenderét.
én sajnáltam, hogy ez a vonal zsákutcába jutott és nem lett folytatása.

112233445566778899 (törölt) 2009.10.02. 19:43:42

@Mr. Pither: Persze, Shakespeare is jobb magyarul, meg a Micimackó is... lófaszt. Kikészülök ettől a jobbangolultól.

Kit érdekelnek a tavalyi, tavalyelőtti meg azelőtti reklámok? Vodafone-nak most kellene valami élvezhetőt előállítani, nem a régi cuccokat szavaztatni.

112233445566778899 (törölt) 2009.10.02. 19:45:31

@zaq: Nem kérész, tiszavirág. Ha már a fordításról beszélgetünk.

112233445566778899 (törölt) 2009.10.02. 19:47:57

@Mr. Pither: Pillangó nyálözön. Bocs, lehet, hogy sokaknak tetszett, de hát a Borsodi nyálözön is sokaknak tetszett (nálunk a legszebbek a nők, hehe).

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.10.03. 11:11:08

@Mr. Pither: @zaq: EZ AZ!

Ja, látom, hogy fentebb erről szólt a disputa. Örülök, hogy másokat is megihletett:)

A reklámszignálokban az egymás túlharsogására törekevő szpotok között már a hangulat/narráció/képi világ önmagában is megkülönböztető erővel bír.

S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a koncepció vezérlő motívumai alapvetően erősítették az akkori márkastratégiát. :)
süti beállítások módosítása