HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Üdv a volagomba, a Red Bull volagába!

2010.12.09. 12:50 .:sz-b:.

Van a Red Bullnak egy kifejezetten minőségi, vastag, színes és ingyenes márkamagazinja, a számos nyelven kiadott Red Bulletin, amelynek most jelent meg először a magyar mutációja. Csaknem százoldalas, jó illatú, szép papírra nyomott, kiváló képekkel teletömött újság, jó kézbe venni - tartalmilag nagyjából az extrém sportok, forma-1 és egyebek környékén mozog, de bemutatnak benne egy csodasebészt is, aki a kétoldali végtagbénulás áldozatainak segít lábra állni. Van cikk a New Orleans-i zenekarokról, a salzburgi reptér kultúrhangárjáról, sőt még programajánlót is találunk, és több magyar sportolóról (Besenyei Péter, Kucsera Gábor stb.) is olvashatunk benne, szóval a márkamagazinok műfajában elég komoly indulóról van szó, még úgy is, hogy a fordítások néhol elég szögletesre sikerültek. 

Viszont amiért a posztnak Sebastian Vettel örökbecsű mondását adtuk címnek (köszi, Bence!), az az utolsó oldalon található véleménycikk, amely Magyarországról, azaz "a Balaton környéki ökrös szekerek világáról", illetve a magyarokról szól (kattintásra megnő):

Félreértés ne essék, nem a cigányozásról-töröközésről-ökrösszekerezésről van szó, bár a közhelyparádé is megérne pár szót, annak ellenére, hogy nyilván ezerszer rosszabbat is láttunk már - a londoni Design Museum volt igazgatójától és "díjnyertes írótól" tényleg csak ennyi telik? Emellett nyilván hízelgő, hogy a magyarokat dicséri kvázi, viszont joggal felmerülhet, hogy egy ilyen írás a célcsoport jelentős részében simán tönkreteheti mindazt, amit a megelőző 97 oldal felépített, nem olcsón. Az ilyesmire itthon nagyon könnyen ugranak az olvasók, gondoljunk csak bármilyen múltbéli cikkre, ami hasonló mélységben szól a magyarokról, vagy a magyarokat említik benne - nagyjából mindig felháborodás van belőle. Ezt a cikket valószínűleg simán ki kellett volna hagyni a hazai verzióból, ha meg eleve ide íródott, akkor valamit nagyon elmértek.

65 komment

Címkék: red bull márkamagazin

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr102504183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.09. 13:34:01

örülök, hogy egy srófra jár az agyunk, bár én a reklám szövegét úgy módosítottam, hogy: "Udv a nadragomba', az also nadragomba'!"

supertroll2000 2010.12.09. 13:35:17

a Red Bull valagában :D

törcsi 2010.12.09. 13:41:34

nem ide íródott. az egyik nyári számban közölték először az angol kiadásban. jó újság egyébként, kicsit meglep, hogy utánközölt anyagokkal dolgoznak.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.09. 13:51:03

Számomra is meglepő az a tudatlanság és arrogancia, amivel az említett úr szól a magyarokról. Ez a fajta kedélyes lenézés egyébként nagyon is jellemző a britekre, akik a gyarmatbirodalmi létükből, amely már csak álom, még mindig nem tudtak felébredni. Sértő írás.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.12.09. 13:52:36

a cigány behatás szófordulat azért tényleg kemény:)

xstranger 2010.12.09. 14:02:01

Pontosan melyik reszevel van gond?

Tapasztalatom szerint a cikk egyezik az angolok fejeben levo magyarkeppel. Ennel tobbet egy kulfolditol ne nagyon varjal.

Kozhelygyujtemenynek se neveznem max Neuman emlitese az egy kicsit. De semmi Puskas meg Papp Laszlo.

Ciganyozas: a kulfoldiek sokadik elmagyarazasra sem kepesek megerteni a problema kelet europai sulyat. Nekik ez valami angol/welszi/skot problemanak tunik.

blah 2010.12.09. 14:02:51

nincs ebben semmi különös, számomra érdekes olvasni, hogy miként gondolnak ránk akik életükben nem jártak magyarisztánban.

Jó Estét 2010.12.09. 14:04:23

De igy ha eltekintunk a zsidozastol meg a basztatastol, igazabol mirol is szolt ez az iras? Igazabol sztem se fule se farka. Milyen dijat nyert ez a fazon az irasaival? Amugy engem kulonosebben nem sert az iras, mindenki azt gondol, amit akar, csak az ertelmet hianyolom belole :)

Kapitány_1 2010.12.09. 14:05:19

És ha az van bennünk akkor mi van?
Mindenki a majomtól származik.)

pumpuj 2010.12.09. 14:13:35

Basszus, erre a cikkre biztosan sokan ugranak!

Pedig valójában dicsérni akar, csak a szerző nincs tudatában, hogy mit is vált ki nálunk a cigány-német-osztrák-zsidó gének emlegetése... :D

Szerintem nem bántani akart vele, nem is provokálni - egyszerűen csak elfelejtette Vonával vagy Morvaival lektoráltatni a cikket. :D

Érdemes néha meghallani és elgondolkodni rajta, hogy mások hogyan látnak minket.

Globetrotter2014 2010.12.09. 14:14:31

@_Szom Ki-Van: mi itt a tudatlanság és arrogancia? Javaslom nézz kürül kicsit európában. Semmivel sincs jobb kép rólunk. Képzeld el ezt az összefoglalót csak a "koponyák" nélkül. Ennyit tudnak rólunk legyen az Frao, Németo (most nem a volt NDK-s turistákra gondolok) vagy olaszo ugyanez jön le. Nem ismernek minket, de homályos elékpzeléseikből valahova a románok és ukránok közé tesznek minket...

elektronik (törölt) 2010.12.09. 14:19:51

Ekkora közhelygyűjteményt. :D Nem tudom, hogy passzol ez a magyar változatba.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.09. 14:26:11

@ZF2: Ha más is tudatlan, az az én tudatlanságom nem menti fel. Az angol arrogancia és lenézés legendás, biztos nem tőlem hallja elsőként.

Publius Decius Mus 2010.12.09. 14:28:29

Kihagyta a felsorolásból a szláv géneket, amik a német mellett a legfontosabbak. De attól még mind magyarok vagyunk.

Terézágyú 2010.12.09. 14:29:48

Nincs ezzel a cikkel nagy baj.

Globetrotter2014 2010.12.09. 14:39:21

@_Szom Ki-Van: mindenesetre nem ártana a magyaroknak egy rielitcsekk, egyrészt hogy megértsék, miért is izzad a (mindekori) kormányunk az országimázs miatt. Egy brit nem tud kevesebbet rólunk mint mi a moldávokról, ugyanaz a méretarány. Tűlünk nyugatabbra az emberek egyre inkább csak azt ismerik emrie szükségeük van. Nálunk inkább azt kell tanítani ami irreleváns. A legeyszerűbb kiút erre az lenne hogy mindenki menjen el egy évre szerencsét próbálni. Nagyon sok minden másként menne utána odahaza...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.09. 14:40:40

@Terézágyú: Valóban; gondolom azért is került bele a magyar kiadásba, mert azt gondolták, jól esik majd a nagyérdeműnek a méltató szó.
Csak az a néhány nüánsz, ami angliából nézve vagy fel sem tűnik, vagy belefér laza újságírói elmosásnak (lássuk be, ez nem egy tudományos ismeretterjesztő magazin, csak egy nagyra felfújt reklámpamflet), a kerítés innenső oldalán sokaknál vért kíván...

Főleg a "cigány és zsidó vér" az, amiért simán várhatjuk az árpádsávos tüntetést a red bull székház előtt :-)

Anti Anyag (törölt) 2010.12.09. 14:47:38

Szerintem teljesen korrekt. Végre nem arról írnak, hogy antiszemiták vagyunk és gyilkoljuk a cigányokat.

Látszik, hogy nem a hazai ballibekre hallgatott.

AkarkiJ 2010.12.09. 14:47:45

picit gáz a cikk (mert valahogy nem szól semmiről), de egyébként nincs gond vele, szerintem nem sértő - csak tényleg, minek?

Terézágyú 2010.12.09. 14:47:50

Ugyan mégis, mit kellene írnia a magyarokról? :)

Még mi se nagyon tudunk megegyezni abban, hogy "mi a magyar"...

Bár ugye Berzsenyi annak idején azt írta, hogy "mi a magyar most? rút szibarita váz"... de ez kizárólag az akkori magyarokra áll.

Takacsi 2010.12.09. 14:48:42

és egyébként hol lehet hozzájutni?

nevetőharmadik 2010.12.09. 14:51:56

Nekünk, magyaroknak kifejezetten jót tenne, ha el tudnák fogadni, hogy más a rólunk kialakult kép, mint amit magunkról gondolunk. Gondoljátok csak el, hogy fog kinézni az az ember, aki azt hiszi magáról, hogy tök jól néz ki, de tükörbe nem néz soha.

És ha a tükör görbe? Hát istenem, azon meg röhögünk. Vidámpark? Valaki? Nem kell mindentől agyfaszt kapni.

A cikk lényegi mondanivalója pedig ez: intellektuális versenyelőnyt jelent a magyar nyelv ismerete, a matematika és a zene. Sok nyugatra szakadt magyar prófétává lett. De - ez a másik mondanivaló - a magyar zseni nem próféta a saját hazájában. Legalábbis amíg az itteni környezetben van.

blah 2010.12.09. 14:56:47

@Anti Anyag: te milyen buzi vagy... minek idekeverni a politikát? Pont az ilyenek miatt nem itthon lettek ismertek a felsorolt és elismert magyarok mint te...

Rigghead 2010.12.09. 14:59:47

teljesen jó kis cikk, szerintem egyáltalán nem lekezelő, inkább naivan lelkes. ebből akár egy jó sorozat is lehetne:
országjellemzések olyan íróktól, akik még nem jártak az adott helyen, de ismeretük és elképzelésük van róla. S, ha kész, publikálni kell valami olvasott helyen. A Magyar rész kész is. Egyértelműen nem mi írnánk a brittekről, de mondjuk Portugália tökéletesen kötődésmentes hely...
EU turisztikai hivatalával felveszem a kapcsolatot...

ui.: Én speciel büszke vagyok arra, h kevert génjeim vannak, és nem vagyok belterjes beteg disznófejű ronda angol.

Joe.UK 2010.12.09. 15:00:41

Nincs ezzel a cikkel semmi baj szerintem. Az atlag angol jo ha azt tudja hogy Budapest az Magyarorszagon van (azt mar hallotta hogy ott olcso a pia es konnyuek a lanyok, tervezi is hogy elugrik oda egy hetvegere)...

Senkifia 2010.12.09. 15:00:57

@xstranger: most,mióta kezdik elözönleni őket is kisebbségünk tagjai, a problémáikkal egyetemben,már nem veszik annyira félvállról . Lásd: spanyoloknál vándorkisebbségiekre figyelmeztető kresz tábla, olaszoknál táborba gyűjtés, falhoz-fénykép,ujjlenyomat,franciák hazatoloncolták őket tömegével... Szóval mostanra már kicsit jobban kéne legyenek informálva :)

Globetrotter2014 2010.12.09. 15:01:29

@Rigghead: belterjes angol. Asszem a magyar oktatás sem a mélyreható ismeretekről híres...

Rigghead 2010.12.09. 15:04:02

@ZF2: ó csak nem egy nagy önérzetű külföldi munkaválallóhoz van szerencsém?

sztereotipizálni azért ugye szabad egy kommentben?

köszönöm szépen

Senkifia 2010.12.09. 15:07:18

amúgy meg üdv a red bull valagában :)

Senkifia 2010.12.09. 15:09:20

@blah: hmmm.... akkor most Anti Anygag egy el nem ismert zseni? :) Mert nem is kell nagyon erőltetnem, és édes-ékes apanyelvünk ilyetén használata szinte felkínálja eme lehetőséget :)

efhábé 2010.12.09. 15:10:16

@_Szom Ki-Van: No de miféle arroganciáról beszélsz te? Elmondja, hogy bár még sosem járt itt, de majd eccer, mert Bp állítólag gyönyörű, továbbá elmondja, hogy a magyarok sokkal nagyobb hatással voltak a britekre, mint azt a britek gondolnák, majd felsorolja a britek számára releváns példákat és kifejti, hogy szerinte ezt a különleges nyelv és a zene (Kodály-módszer, ugyebár) által érték-érik el a magyarok. Mi ebben az arrogáns?
Az, hogy nem emlegeti a lángost meg a szíriuszi származást? Teljesen korrekten mutatja be a magyarokat brit szempontból, élelmes és tehetséges nép, akiknek sokat köszönhetnek a britek. Mi ebben az arrogáns?
Ja, hogy le merte írni, hogy a Kárpát-medence egy igazi dns-mixelő tégely? De hát épp ez biztosítja itt a változatosságot, ezért nem egyenkalács-képű, szőkehajú vagy éppen fekete szöghajú a teljes népesség...

Rigghead 2010.12.09. 15:15:38

Azt tudtátok, h a bacon szó a bakonyi szalonnából származik? Anno vitték az angol piacokra a bakonyit és annyira bejött nekik, h mindíg ezt keresték, végül a teljes szalonnakészletük átkeresztelődött baconre...
jazzy rádióban hallottam egyszer :d

m_and_m 2010.12.09. 15:17:03

Most az baj, hogy mások másnak látnak minket, mint ahogy mi szeretnénk, hogy lássanak? Hát ez van.
Az a baj, hogy mi is máshogy látjuk magunkat, mint ahogyan szeretnénk, hogy mások lássanak minket.

Már ne is haragudjatok, de egy angol sohasem fog minket a saját szemünkkel látni.

Egy erdélyire itt azt mondjuk román, ott meg azt mondják a románok, hogy magyar. Mindkettőt negatív hangsúllyal. Ő meg szegény csak Balogh Józsefnek látja magát.

Terézágyú 2010.12.09. 15:18:21

@m_and_m:

Ahogy Ady is írta: Páris az én baconom...

m_and_m 2010.12.09. 15:22:42

@Terézágyú:
Ezt lehet, hogy Ady írta, de a baconost viszont nem én :)

Ha már itt vagyunk, akkor gondolkodjunk el, hogy most már miért csak shoppingolni tudunk és miért csak homeless-ek vannak a híd alatt

Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2010.12.09. 15:35:58

Szerintem teljesen rendben van. Egy átlageurópai kb. ennyit tud rólunk, de a magyarok se tudnak többet pl. a portugálokról.
Lehet azon hőbörögni, hogy egy múzeumigazgatótól többet vár a Szívlapát, de az a helyzet, hogy nem múzeumigazgatóknak, hanem Red Bull-fogyasztóknak készült a cikk.

hááááát 2010.12.09. 15:40:08

Valaki világitson fel.Miért van nálunk több nemzetiség, mint egész Európában?Tényleg mi lennénk az olvasztótégely.Miért tagadjuk ezt?Miért nem valljuk be, igen is a történelmünk alatt annyi külső hatás érte a népünket (ázsia, szláv, zsidó, német, olasz, stb) amiből van egy nemzet, ami híres túdósairól, példás munkásembereiről, kúlturájáról, összetett konyhályáról.És ha tetszik ha nem, bizony a cigányzene mindenhol a magyar nemzettel kapcsolják össze.Legyünk büszkék, mint elutasitók.
Éljen Magyarország

Globetrotter2014 2010.12.09. 15:42:16

@hááááát: azért a franciák sem panaszkodhatnak, északon kelták, délen spanyolok, délkeleten olaszok, keleten germánok, megfejeleve az összes gyarmatival. Mégis mindegyik büszke francia...

Lord_M_ 2010.12.09. 15:43:04

Rendben van... tulajdonképpen igaza van. Keveredtünk mi itt mindenkivel. A cigány magyar azonosságot és rokonságot pedig csodálatos magyar társaink erősítik meg...

elmesélem mit láttam
Voltunk egyszer véletlenül külföldön... Az egyik utca sarkán egy néhány főből verbuválódott cigány zenész húzta vonta.. mint ahogy itt a blahán az indiánok...

Eddig ok... aztán pár magyar odapattant melléjük és együtt örömködtek tovább... így aztán a külföldi azt látja hogy magyar és cigány ... az egy...

amúgy tulajdonképpen mit várunk... mi is csak hasonló sztereotípiákból építkezünk... legyen szó angol, francia, amerikai, német... vagy bármely más nemzetről... ezen nem szabad megsértődni, vagy felháborodni.

pdstudio.info · http://www.pdstudio.hu/ 2010.12.09. 15:44:59

Annak aki megissza ezt a hugyot annak ez bőven jó írás.

pinky, the brain 2010.12.09. 15:59:23

cigány és zsidó gének a magyarokéban??? .... nem hiszem el... ez a két nép összetartó és tudja, hogy kell maximálisan a saját malmára hajtsa a vizet ... ez meg rólunk, magyarokról nem mondható el... a cikkben semmi sértőt nem látok, egy picit nyalós, és kevésbé informált ,a tipikus lenéző brit stílust magasról le lehet szarni már... szerintem a bloggernél az nem jött be, hogy jé.. egy cikk magyarokról, ami nem cigánygyerek zabáló, zsidó-üldöző, kirekesztő népnek mutat be...

nyehehe 2010.12.09. 16:05:09

semmilyen arroganciát ne érzek.

Terézágyú 2010.12.09. 16:11:46

@pinky, the brain:
"zsidó gének a magyarokéban??? .... nem hiszem el..."
Miért, pl. Karinthy nem volt egyszerre magyar - és nem voltak zsidó génjei?

chabba (törölt) 2010.12.09. 16:19:07

Ennek a cikknek nincs semmi baja, azon kívül, hogy egy kicsit semmilyen lett.

t0thl 2010.12.09. 16:41:57

Amennyiben a cigány behatásból a tolvajlásra való hajlamot vetjük össze drága vezetőink ténykedésével szerintem túl sok belekötnivalónk nincs az írásba.

TFL · http://civilzone.eu 2010.12.09. 16:53:36

Hát vazze, akinek nem tetszik az télleg hülye.
Az leesett, hogy pl. ennek a cikknek a Redd Bull nemzetközi magazinjában amúgy több a reklámértéke a magyarokra vonatkozóan, mint temérdek sokmilliárdért vásárolt országimizs reklámnak. És még a cigány-zsidó génekkel baszakodunk meg azzal, hogy semmitmondó, közhelyes, ahelyett, hogy észrevennénk az abszolút szimpátiát ("a magyarok zseniálisak")? Megköszönni kéne, de nagyon, nem baszakodni vele!!
A széles körben tárgyalt külföldön sok pénzért futtatott országimázs reklámok milyenek? Nem közhelyesek?

insert random 2010.12.09. 17:20:46

Az a marhaság, hogy a "magyar nyelv a finn és török nyelvekkel rokon" csak nekem szúrt szemet?

Spanish VVax 2010.12.09. 17:21:18

Szerintem a blog irójának a felfogásával van baj, hiszen ha felháboritónak gondolja az emlitett népcsoportokkal a keveredést akkor eleve ő maga kirekesztően gondolkodik róluk.

Pedig jobb megbékélni ezzel a gondolattal, mert a számtalan évszázad alatt az itt megforduló népcsoportokkal folyamatosan keveredett a génállomány, nem véletlen, hogy ha 10 magyart egymás mellé állitassz, akkor jó eséllyel mind a tiz másféleképpen néz ki. Na vajon ez miért van ?

Van egy egyszerü és gyors eredménnyel kecsegtető , olcsó kisérlet, akinek van helye, biztatom hogy végezze el mindenki maga, én megtettem. Tegyél egy tenyésztési alomból származó, 10 barna tengerimalacot, meg tiz különböző szinűt, -amik más helyekről származnak- egy szaporodó "malackennelbe", nézd meg melyiknek milyen utódai lesznek és melyik lesz az életrevalóbb. Pár generáción belül a barna belterjesek szemmel láthatóan nyamvadtabbak lettek, mig a "vegyesek" sok generáci elteltével is egészséges és szép, -és felettébb sokszinű- utódokat "gyártottak"

A magyarok a szőkétől, a kaukázusi tipustól, a vörösökig, göndör, egyenes vagy hullámos hajúakig mindenfélék. Nem véletlenül ilyen szépek a magyar nők!! Inkább büszkék lehetnénk arra, hogy itt egyfajta homo sapiens fajnemesedés megy végbe, hiszen a legeltérőbb fajok legváltozatosabb keveredései fognak géneket továbbadni. Szerintem ez a faj fennmaradásának szempontjából kifejezetten szerencsés, semmint lenézendő "korcsosulás", (nekem ez a sértődöttség ami a blogiróból árad, ezt a képzetet erősiti) ráadásul egy definiálhatatlan, hamis humbug-magyarságon alapuló fennsőbbrendűségtől felülvezérelve. Nézzen már mindenki pár száz évre vissza a családjába, és csodálkozzon felmenőinek sokszinűségén. Keverékek vagyunk mind. Amúgy meg mind afrikaiak, de ez már egy hosszabbra vezető történet.. :))

A belterjesség mindig az adott génállomány degradálódását okozza, nézzétek meg szerencsétlen angolokat hogy néznek ki, mert évezredekig egy szigeten szaporodtak egymás között. Kevés rondább nő van mint a született angol, ebben talán a kint élők is megerősithetnek.

A világháborúk korát közvetlenül megelőző beteg fajelméletek eljöveteléig itt jól megvoltak zsidók, törökök, szlávok, egyéb népek, a tizenkilencedik század nagy magyarjai között sok zsidó származású volt és mind büszkén vallotta magyarságát, szóba sem került, hogy ő zsidó lenne és hangoztatta volna a szegregációját. (Most az ultra ortodoxokról ne essék szó, minden vallásnak megvannak a fanatikusai).

Az én felmenőim között pl. van egy itt ragadt török katona, a 150 éves hódoltság idejéből. A család egyik ága egy török város nevét viseli. Sokan nem is mentek vissza a "kivonulásuk" után, de emlithetjük az osztrákokkal a hosszú együttműködésünket, amely az osztrák magyar mondarchia idejének utolsó pár évtizede, egybeesik az alapvetően liberálisan gondolkodó Ferenc József uralkodásával és Magyarország újkori történelmének kvázi aranykorával, a polgárosodással, meg a "boldog békeidőkkel", amit az identitását kereső magyar jobboldal, olyan buzgón keres. Rengeteg vegyes házasság és "keveredett" gyermek született és -mily csapás- azok gyermekei egymással is utódokat NEMZETtek. :>

Annyira primitiv és "balkáni", ez a rasszozás, tegyetek szert széles ismerettségre és nyitottsággal álljatok már ehez a szerencsétlen sárgolyót lakó népekhez, hova vezet ez a lehetetlen és totál értelmetlen kivagyiság ?

Éljen Magyarország, a keveredett magyarok és a Homo Sapiens ! :)) Peace.

Profi hozzászóló 2010.12.09. 17:49:46

Teljesen igaza van.
Felnyergelem a putrim előtt a lovamat és megyek a zsinagógába.
A forgóajtón persze midig előzök.

Gekko 2010.12.09. 17:58:52

Bocs, de nem lehet, hogy a csávó szubjektív benyomásait írta le, pont úgy, ahogy az inpulzusok jöttek? Hmm? Szal, örüljünk, hogy jó fej srácokkal hozta össze a jó sora, és így nem a vérbe ekézett minket:-)

T1GRIS 2010.12.09. 18:50:32

@Spanish Vax: Bakker, szó szerint leírtad, amit én is szoktam mondani, amikor ez a téma felmerül. Még az angol nős párhuzam is, mintha a saját szavaim lennének. :)
Köszönöm, hogy nekem már nem is kell gépelnem! ;)

reccs 2010.12.09. 18:54:32

@insert random: Bizonyos értelemben ez nem akkora marhaság. Nem értek hozzá, hogy mi-honnan-kitől-hova alakult a nyelvekben, mi az, ami csak véletlen egybeesés, azt nem tudom, de a török nyelvtanban van jópár jellegzetesség, ami a magyarban nagyon hsonló, sőt még erősebben van jelen. Ilyen a toldalékok hangrend szerinti idomulása, pl. fónév többes száma -lar, -ler.

This_is_Sparta (törölt) 2010.12.09. 19:22:47

@Spanish Vax: "Az én felmenőim között pl. van egy itt ragadt török katona, a 150 éves hódoltság idejéből. A család egyik ága egy török város nevét viseli. Sokan nem is mentek vissza a "kivonulásuk" után," - TESTVÉREM!!!!

user792 2010.12.09. 19:30:42

@Spanish Vax:

Kedves Hallgatóink!
A Humanista Rádió "Gondolatok a magyarságról éjjel 1 után" című műsorát hallották.
Jó éjszakát kívánunk.

Krogshöj 2010.12.09. 19:52:35

Összességében pozitív kicsengésű a cikk, némi pontatlansággal szerintem.

TFL · http://civilzone.eu 2010.12.09. 20:05:14

@insert random: ez annyira nem marhaság, hogy abszolút igaz. A finn máig a legközelebbi európai nyelvrokonunk, a török meg a legtöbb jövevényszót adta a magyar nyelvbe. Szóval: aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul!

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.12.09. 20:20:20

Atyáskodó, tudatlan kliséhalmaz, annak viszont baromi vicces. A végén a Petőfi vers adaptálása a 21 sz.-ba a négy ökrös szekérrel, megborított.

Pláne, hogy minap a Börzsönyben láttam egyet, igaz két lóval és 3 csontrészeg mikulással, de ez mellékes.

supertroll2000 2010.12.09. 20:39:04

egyáltalán nincs baj a cikkel,
zsidócigányok vagyunk mind :)
meg svábok :D

Róma 2010.12.09. 21:10:41

Én csak az édes, drága Kodál(y)it hiányolom a cikkből.

Bulcsu.HUN 2010.12.09. 21:24:56

szép teljesítmény ez ettől a csávótól, ne bántsuk szegényt, egy magyar ötödikes szókincsének 10%-ából kell gazdálkodnia csökevényes nyelvén, ami csak hátráltatja a világ megértésében. erre ő is rájött - amint kiderül a cikkből. és tényleg a nyelv a kulcs (hagyjuk most a finnugor, török, mittomén f*szságokat), ami többtízezer éves ősnyelv és a természetre épül tökre. ezért magától értetődő a mi fizikusainknak egy csomó minden, amit mások vagy bemagolnak, vagy nem. doppler-effekt pl.: itt-ott, emitt-amott, erre-arra - ami jön, az magas, ami megy, az mély... és még 1000 ilyen. a kettes számrendszert hagyjuk is, neumann már kiaknázta. szóval áldott nyelvünk AZ ŐSNYELV, jobban ki kéne használnunk és nem bedőlni azoknak, akik ezer éves múlttal, meg ilyen hülyeségekkel traktálnak, hogy a sárba döngölhessenek. de mintha elkalandoztam volna... visszatérve, ez a bácsi szerencsére nem rosszindulatú, egyszerűen csak angol. (a végére még egy magyar nyelvi királyság: egy, együttes, egység, együtt, stb. -> tökre tudjuk, hogy ezek mennyire összefüggnek. mit csinál erre a müvvellt angol? azt mondja, hogy one, band, unity, together. háááát, kb. ennyit is várhatunk tőlük... köszönöm a figyelmet!

Globetrotter2014 2010.12.10. 10:18:37

@Bulcsu.HUN: Ez lényegsen viccesebb mint a posztban szereplő cikk. Jó látni hogy Hofi szelleme köztün él még...

pinky, the brain 2010.12.10. 18:10:37

@Terézágyú: ennyire nehéz megérteni a szarkazmust a beszólásomból?? ... még bennem is van zsidó vér és szegény vagyok, mint a templom egere....
süti beállítások módosítása