HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között

2008.06.16. 01:51 romanb

Nem kis meglepetés ért, amikor végignéztem a fesztiválközpont erre rendszeresített hatalmas Apple monitorjain, vajon mely munkákról gondolták a magyar ügynökségek, hogy megütik a nemzetközi színvonalat. Nagyon tanulságos óra volt.

Első megdöbbentő dolog a reklámhiány. Nyilván taktikai lépés, hogy egy nagyon erősnek hitt reklámot sok kategóriába kell benevezni, mert ezzel talán nő az esély. Ez igaz, azt viszont nem igazán értem, hogy a Leo Burnett, miért csak az SMS Bandiról és a Secret Jewelről gondolta, hogy nevezni érdemes. Ezt a kettő alkotást viszont, ahol csak lehetett. Főleg azért furcsa, mert ezen kívül azért voltak még reklámversenyen jól szereplő Leo Burnett-es munkák is.

Másrészt, az is érdekes, hogy a hazai ügynökségek közül egyedül a BBDO érezte úgy van esélye, két filmet nevezett, mindkettő a Frieslandnak készült. A legerősebb fejcsóválást az outdoor kategória hazai nevezői váltották ki. Kamureklám egytől egyig. Persze biztosan megjelent valahol egyszer egy eldugott aluljáróban, vagy néhány külvárosi buszmegállóban, de hogy ezek a munkák nem a megszokott reklámkészítési útvonalon haladtak végig az tuti. Emellett pedig gyengék is. Pedig ezeket valószínűleg nem szedte szét az ügyfél. A kamureklám két altípusa jelenik meg ebben a kategóriában.



a., Igazi ügyfélnek nem igazi reklám


Amikor egy gondozott márkának készül egy olyan kampány, amelyik valószínűleg soha nem jut el a márka valódi célcsoportjához olyan mennyiségben, mint a márka átlagos kommunikációja. Ilyenek a DH, a Matchbox és Scrabble hirdetések.


b., Nem igazi ügyfél igazi reklám


Ebben az esetben a megbízó nem fizet, vagy nem annyit fizet, ezért többnyire olyan nagy beleszólása sincsen abba, amit az ügynökség csinál. Ezek általában társadalmi célú reklámok.
Itt az Amnesty International esett ebbe a kategóriába.

Ez utóbbira persze szükség van, nagyon fontos, hogy egy reklámgyártó rendszeresen beletöltse a kreatív erejét valami olyan dologba, ami talán valamennyit segít a világnak, meg persze a másik fajta kamureklámnak is lehet pozitív hatása. A témáról a Kreatív szeptemberben megjelenő számában lesz majd egy cikk, ahol majd megkérdezzük az érintetteket.

A felhozatal mindenképp sovány, nemhogy egy országnak kevés, de egy ügynökségi éves portfoliónak is. Főleg azért bosszantó, mert az Aranypenge díjkiosztón pont azt néztem, hogy azért nem annyira reménytelen a helyzet, vannak jó magyar reklámok is, csak ide nem jutottak el.


Film Lions kategória:

BBDO, Fresch Air, Friesland Hungaria

BBDO, Wedding Day, Friesland Hungaria

BBDO, Hey Honey, Friesland Hungaria

DDB, Journey, McDonald’s

Grey, Javelin, Groupama

Grey, Glider, Groupama

The Lab 3, Don’t Miss Anything, T-Online

Press Lions kategória

Grey, Guardian Angel, Allianz

Outdoor Lions kategória

Grey, Respire Active Nasal Strip, Glaxosmithkline

DDB, Good to be Raped, Amnesty International

DDB, My Decision, Amnesty International

DDB, Best Option, Amnesty International

DDB, We Choose Rape, Amnesty International

Ogilvy, The Wall, DHL Express

Ogilvy, Longbox, DHL Express,

Ogilvy, Parking, Mattel-Hotwheels

Ogilvy, V6, Mattel-Hotwheels

Ogilvy, Samuel & John, Mattel-Matchbox

Ogilvy, Batman&Robin, Mattel-Matchbox

Ogilvy, Starsky and Hutch, Mattel-Matchbox

Ogilvy, Dog-God, Mattel-Scrabble

Ogilvy, Art-Rat, Mattel-Scrabble

Ogilvy, Gum-Mug, Mattel-Scrabble

Direct Lions

Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (két különböző alkategóriában nevezett alkotás)

Promo Lions

Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret (három különböző alkategóriában nevezett alkotás)

Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice (két különböző alkategóriában nevezett alkotás)

Grey, Earplug, Nokia,

Cyber Lions

Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice,

Y&R, Mercedes Grill, Kotányi

Radio Lions

DDB, Help, Amnesty International

DDB, Seconds, Amnesty International

Titanium and Integrated Awards

Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice

Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret

Media Lions

Leo Burnett, Secret Jewel, P&G-Secret

Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice,

DDB, Make Some Noise, Amnesty International

Mindshare, Beyond The Limit, Discovery Channel

Leo Burnett, SMS Bandi, Pannon-Djuice

Starcom, Coming Soon, Coca-Cola

Design Lions

Nem volt magyar nevezés



3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr89699688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

romanb 2008.06.16. 01:51:00

Köszi. Egyszer már volt olyan, hogy a KRV győztes Epica nevezést kapott, lehet hogy bevezetjük újra, de ahhoz sok nevező kell, hogy kitermelje a Cannesi többszáz/ezer eurós nevezési díjat. Aranpengének talán beleférne.

chimie 2008.06.16. 01:51:00

és megint más: jó ötlet ez a blog. :-)

chimie 2008.06.16. 01:51:00

Ez a secret jewel nekem nem áll össze. Miért is viselné/te ezt bárki is és ha viseli azt hogyan veszik észre mások (na jó, pár tippem van :-)). Persze lehet h van megoldás, de ebből nem derül ki.

más: nem lehetene, hogy a penge / kreatív reklámverseny díjazottakat automatice benevezik / kapnak egy kreditet következő évre. Tudom, ez pénzkérdés is, de talán beleférhet a budgetbe.