HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Hűtlen kínai marketingesek

2008.06.17. 03:46 romanb



Kedden délelőtt a Kínai Reklámszövetség ügyes lobbimunkájának köszönhetően két szeminárium is foglalkozott az ázsiai országgal, elég részletesen elég összeszedetten, azt viszont rettenetesen sajnálom, hogy lemaradtam az elejéről és nem kaptam abból a hatalmas jól kinéző strandtáskából, amiben ugyan nem tudom mi volt, csak láttam sok ember oldalán. Egy póló biztosan, mert többen China Cannes polóban járkáltak és egyértelműen nem szervezőknek néztek ki. Mondjuk az pont nem kellett volna.

A Kreatív Online-on délután fent lesz a beszámolóm is erről a délelőttről, itt most inkább néhány meglepő adatot, plusz néhány kínai reklámfilmet mutatok meg.



Reklámipar elindulása Kínában: 1979 (előtte csak politikai propagandalétezett)

Reklámpiac akkor: 10 millió yuan (Ft)

Reklámpiacon dolgozók száma akkor: kb 1000 fő

Reklámpiac most: 174,1 milliárd yuan (Ft)

Reklámpiacon dolgozók száma akkor: kb 1, 1 millió fő

TV csatornák száma: 2000+

Ügynökségek száma: 30 ezer

Ügyfél-ügynökség együttműködés ideje: 2,5 év

Folyamatos csökkenés:

2003-ban 5 ügyfélből 1 akart váltani abban az évben

2008-ban 3 ügyfélből 1 akar váltani idén.

Helyi megbízók esteében még rövidebb ideig bíznak az ügynökségben: 1,9 év

Bemutatott reklámok:

Adidas 2008-as Kínai olimpiai reklámja

Egy Mentos reklám:

A középosztálybeli fiatal lányokra pozícionált Rejoice sampon reklámja:

A magasra pozicionált Olay reklámja:



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr89699689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.