HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Péntek/1: az online-ok a reklámszakmát nyugtatgatják

2008.06.23. 10:10 zsombor



„Ne féljetek, bízzatok bennünk: barátok leszünk és mindenki jól jár” – ezt Szergej Ivanov orosz miniszterelnök-helyettes mondta néhány hete az országáról Sir Martin Sorrellnek, a WPP reklám-óriáscsoport elnökének, de utóbbi szerint a hagyományos reklámvilág és az online titánok viszonyára ugyanígy fekszik a példa.



Sir Martin Sorrell vezetésével végre történt egy értelmes, jól moderált, célratörő beszélgetés is Cannes-ban – a WPP-vezető lovag persze könnyen kérdez be, az ő óriáshálózatának tagja például az Ogilvy, a Grey, a JWT és a Young & Rubicam, bár ahogy a számokat összesítette a Google, a Yahoo, az AOL és a Microsoft vonatkozó vezetőivel beszélgetve, így is kispályás a hirtelen felnőtt digitális óriásokhoz képest.

A vita egyik felét Hilary Schneider, a Yahoo delegáltja (elnökhelyettes, globális partnerszolgáltatások divízió) összegezte talán legjobban, aki szerint még nincs meg az az online környezet és paletta, ahol ugyanolyan hatékonysággal lehetne brandelni, mint az offline médiában, amikor pedig meglesz, azt egyszerűen csak bang, érezni fogja mindenki – az online cégek, a hirdetők és a fogyasztók egyaránt. Szerinte fontos mérföldkő lesz az is, amikor a három nagy hirdető – Nestlé, Procter&Gamble, Unilever – látványosan ráfordul a netre.


Kevin Johnson, a Microsoft platformok és szolgáltatások részlegének elnöke szerint még mindig bőven túl bonyolult és kevéssé hatékony online hirdetéseket venni – ezen sem ártana majd változtatni. Henrique de Castro (micsoda név!), a Google európai sales&média igazgatója kapott rendesen: Sir Sorrell például azt akarta megtudni, hogy ha a Google nem lesz ügynökség, akkor miért vásárolta ki a WPP egyik kreatívigazgatóját, amire nem nagyon érkezett válasz.

De Castro szerint mindenesetre abból sülnek csak ki igazán jó dolgok, ha ügynökséggel együtt dolgoznak, az ügyfeleket direktben megkereső Google inkább azért lobbizik, hogy költsenek minél több pénzt online. Sir Sorrell aztán végképp megnyugtatta az egybegyűlteket: azt mondta, a Google-elnök Eric Schmidt nemrégiben megkérdezte tőle, mi az, hogy media billings, úgyhogy van még hova fejlődni.

Ron Grant, az AOL elnöke meg nem nagyon kapta el a vita fonalát, inkább cége Platform A nevű hirdetési rendszerét promózta, bármi is volt a kérdés.

A lesz-e ügynökség a Google vagy nem fonalról keresőmarketing-szemszögből Magyarországon is vitáztak nemrég a BrandFestival Digitalon, arról itt írtunk a Kreatív Online-on.



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr18699705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.