HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Fabricius a felelősségről és a boldogságról

2008.09.18. 17:19 romanb

A Republic kreatívigazgtója előadásában alapvetően a kommunikátorok felelősségéről beszélt. Kinek és miért jó felelősen gonolkodni és dolgozni? 3 logikai kör, részletesen.

1. logikai kör

Pár szó arról, hogy Fabricius Gábor (FG) Csíkszentmihályi rajongó, mert a tudós nagyon releváns dolgokat mondott.

FG szerint együttműködésre van szükség a marketing, reklám és a tartalomelőállítói oldal között, mert az együttműködés nem igazán működik mindig jól.

70 milliárdos tévés piacon próbálnak kitűnni a márkák.

Az alapkérdés, hogyan tudunk olyan tartalmat gyártani, amit az emberek megnéznek.
Nincs válasz. Csak provokatív kérdés.

2. logikai kör

Ezután a hirdetők, ügynökségek felelőssége került szóba.
FG a T-com "Többet kellene beszélgetnünk" kampányát hozta fel pozitív példaként. "Volt mérkaüzenet, volt relevancia, reagált a környezetre - tényleg jó volt" - fogalmzott FG.

Szerinte a kommunikációnak reagálnia kell a környezetre. "A T-com reklámról azért beszégettek az emberek, mert aktuális volt, volt mondanivalója" - mondta FG.

Vagyis nagyobb társadalmi felelősségtudattal kellene a tévébe és általában a kommunikációba tolni a sok pénzt. Ez jó lenne a hirdetőnek, a reklámosnak és a fogyasztónak is, nem beszélve arról, hogy nem mindegy hogyan formálódik ez az ország.

Erre a gondolkodásra hozta példaként FG a Park kampányt, amit a British Councilnak készítettek.

Pár milló forint állt mögötte, de hatalmas médiaerőt képviselt és volt társadalmi üzenete is.

3. logikai kör

FG szerint azért is érdemes ilyen módon hozzáállni a reklámcsináláshoz, hogy a hét kezdete ne egy újabb szomorú hétfő legyen, hanem öröm.

"10 éve csinálom ezt a munkát és kezdtem azt érezni, hogy ez nem mehet így tovább."

FG azt mondta úgy állította össze az ügynökség üzleti portfólióját, hogy az energiák hatvan százléka termetse meg a biztonságot, a maradék 40 százalék a kísérletezésre menjen. 10 százalékot lehet áldozni a legkockázatoabb projektekre. "Ha ez nincsen meg, akkor beledarálódunk a munkába." zártra a gondolatsort FG.

Ezután Alex Chien, a Nickelodeon elnökhelyettes jött és a reklám és a tartalom kapcsolatáról beszélt. Utána pedig 5 perc szünet.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr38670183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csótilaci 2008.09.23. 10:02:08

"10 éve csinálom ezt a munkát és kezdtem azt érezni, hogy ez nem mehet így tovább."
Ezt mondja FG, aki már egy egészen más korosztály, mint én vagyok (mi vagyunk...). Ha már Ti, fiatalok is ezt érzitek, akkor azt mondom: van még remény!
Én 1978 óta csinálom ezt a munkát, és imádtam a kezdetekben. A nap 24 órája jelentett teljességet, igazi élvezetet! (Én nagyrészt külföldi kiállításokat, rendezvényeket, országmegjelenéseket szerveztem, ha nem ezt, akkor közterületi kommunikációt műveltem(művelek)). Emlékeim szerint a 80-as évek vége, 90-es évek eleje tájékán történt valami, ami elindított egy olyan negatív spirált, amitől mára "hamissá" vált a kommunikáció. Én azt mondanám, a "mindent fogyasztás" kommunikációval (is) erőltetett "értéke" lépett a "minőség-fogyasztás" valódi értéke helyébe. És ezt a kommunikációs szakma is csak késve vette észre (sokáig szolgált rossz gazdát...). Jómagam is már-már meghasonlottam önmegammal, azt gondolván mostanság, hogy "az én országom nem evilágból való". Ám, ha egy "csupán" 10 éve szakmaművelő ifjú véleményformáló, kommunikációs-guru is "érzi a világvége közeledtét", akkor megerősít önhitemben: mégsem én (mi) vagyok(gyunk) a "gyöpösagyú, kivénhedt csatalovak", hanem a világ és annak kommunikációs környezete hagyta "elfajulni" a dolgokat és most egy "Bad Moon Rising"-gal kell szembesülni (CCR-J.Fogerty után szabadon...). Mindez persze -örömmel látom, hogy az "ifjak is így látják- visszafordítható, "megmenthető a világ". Csupán annyi kell, hogy a határozott elválasztó, megkülönböztető vonalakat ne a "régiek és újak", hanem a társadalmi/szakmai/minőségi felelősséggel, ill felelőtlenül gondolkodók között húzzuk meg! Az ily módon "felelőslelkületűek" összefogása hatalmas sorsfordító erő lesz! De meg kell kerenünk és találnunk egymást, és össze kell állnunk egy csapatba.

Egy ilyen kiváló összefogási terület lehetne a közterületi kommunikációban a PR-reklám-média területek együtt gondolkodása az épületehomlokzat-felújítási projektekben (jelenleg szimplán építési védőháló reklámok...). Ha a hirdetők és tanácsadó-ügynökségeik "társadalmi tudatosan" gondolkodva használnák ezt a kommunikációs csatornát, belátnák, hogy ezzel, az ilyen felületek finaszírozásával, a hirdetésen túl olyan közügyeket is látványosan, kézzel foghatóan és vitathatatlanul nyilvánvalóan szolgálnának, mint városkép szépítés, város- és környezetvédelem, társasházak, közintézmények, önkormányzatok forráshiány gondjai, stb. Ha az ebben a médiumban nyilvánvalóan benne rejtező óriási PR hasznokat is realizálnák a kommunikációjukban (mindezt akár egy fillér kiegészítő költés nélkül, hisz csupán beszélniük kell róla minden fórumon...), akkor PR-ben, márkaépítésben a hirdetési hasznok többszörösét realizálhatnák. Egy efajta "felelősségtudatos" cégkommunikációs stratégia nyilvánvalóan megvalósítaná a gyakorlati CSR-t a projekt első pillanatától a follow-up utolsó zizzenéséig! Természetesen ehhez garantált, minőségi épületfelújításoknak kell mindenkor a projektek hátterében állni (nem elég egy "kétes engedélyű, majd hirtelen eltűnő" állványzat, néhány hétig, hónapig...)! Egy ilyen léptékű hirdetői-kommunikációs-médiás összefogás, példa értékénél fogva, igen sokban segítené a közterületi szakma "öntisztulását" is, igen nagy könnyebbséget okozva az építésügyi hatóságoknak is: jó eséllyel megszűnnének az "ügyeskedő, kamu, látszat felújítások", mert maga a hirdető, finaszírozó-kommunikáló márka követelné meg a valódi, minőségi munkát saját renoméja érdekében...

Én így látom a jövőnket, és kész vagyok "felelősökkel" társulni.