Tévé és internet, tartalom és hirdetés. Ezekkel a kulcsszavakkal a ültette egy csoportba az R-Time Spielmann Katalint, a Coca-Cola regionális médiamenedzserét, Szabó Andreát, a Budapest Bank marketingigazgtóját, Szabó D. Tamást, a Magyar Telekom médiaszakértőjét, Szabolcsi Verát, a Vodafone marketingkommunikációs igazgtóját, Hídvégi Zoltánt, a Starcom médiaigazgatóját és Kozári Istvánt, az Initiative digitális részlegének vezetőjét.
Harmincmásodperces szpot elég-e?
Vodafone: ha gyorsan akarunk volument eladni, akkor igen
Hol a helye az internetnek?
Telekom: megvan a helye, nagyon fontos, de attól függ mi a termék, szolgáltatás stb.
Vodafone: a célcsoport sem mindegy, van olyan réteg amelyet nem lehet elérni neten.
Initiative: gyakran esünk abba a hibába, hogy csatornákról beszélünk, pedig a fogyasztó nem csatornákban gondolkodik.
Itt kezdett el villogni a közhelylámpa, egyelőre még csak figyelmezető jelleggel
CC: márkaerősség sem mindegy.
Vodafone: a Tv figyelemfelhívó, az interneten pedig utánanéz az ember, az internet megkerülhetetlen
BB: át kell alakítani gondolkodásunkat egyes csatornákat más-más módon fogyasztja a fogyasztó, ezért médiaspecifikus kommunikációt kell folytatni.
Mennyire jellemző, hogy a programing keresi a kapcsolatot a hirdetőkkel közvetlenül?
BB: tv-k látják, hogy a szpotbevételük csökken, ezért keresik a lehetőséget, a hirdetőknek pedig szükségük van erre. Nemcsak a kereskedelmi osztállyal kell tárgyalni, hanem a programinggal is.
A hagyományos megbízó-ügynökség-médium lánc át fog alakulni.
Starcom: a médiaügynökségek szerepe ebben egyre nagyobb
Initiative: szerencsére az internetre kerülő tartalmak esetében puhábbak a szabályok, vagyis lehet márkázott tartalmakat csinálni.
Hogyan készülnek arra az időre, amikor a digitális átállás után, ha a fogyasztók könnyebben kikerülhetik a reklámokat?
Összesített válasz: ha érdekes és releváns a reklám akkor az emberek megnézik. Célzott reklámok működnek.
Itt ismét meggyulladt a közhelylámpa, úgyhogy be is fejezem ezt a tudósítást. No more kerekasztalt please!