HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Depressziós, polgári tinik

2008.10.02. 20:08 romanb

Kettős szerepben érkeztem a Magyar Fogyasztó 18- című konferenciára szerdán délután: egyrészt tudósítani, másrészt moderálni egy beszélgetést arról, hogyan lehet megszólítani a tiniket. Némiképp módosította a befogadó- és koncentrációskészséget az indulás előtt elfogyasztott jelentős mennyiségű lázcsillapító-kv elegy, de ez egyáltalán nem mentegetőzés.

A délelőtti programokról csak a szervezők által Kreatívhoz eljuttatott közlemény és a helyszínen lebonyolított villáminterjúk alapján tudok beszámolni. E szerint szó volt például arról, hogy a fiatalok nagyban befolyásolják a család vásárlási szokásait. Szintén beszéltek az előadók arról, hogy a kamaszok 25 százaléka látja úgy, nem tud beilleszkedni közvetlen környezetébe mindamellett, hogy erős benne a megfelelni akarás. Bár úgy tűnhet, hogy folyton a neten lógnak, még így is ők olvasnak a legtöbbet a teljes népességhez viszonyítva. Nagyon magas közöttük az önmagukat depresszívnek vallók aránya.

A délelőtti előadásokból derült ki az is, hogy a magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást.

Az ebéd előtti 12 fiatalt a színpadra ültető, (Kim)Novák Péter által vezetett beszélgetésből kiderült az is, hogy a jelenlévő fiatalok szerint nagyon kevés reklám szólítja meg közvetlenül őket és annak se szeretnének a hatása alá kerülni, mivel „a jó fogyasztó az, akire nem hat a reklám”. Bár elzárkóznak a reklámok hatása elől, jártasak a márkák világában, tudják melyik cég kinek, és hogyan kommunikál. Összességében a délelőtt állítólag jó volt.

A délutáni szekcióban Sas István, sokak által izgalmasnak titulált előadása után Illés Csaba beszélt az előadás címe szerint az Y generációról, de informátoraim szerint inkább a Ringier kiadó tiniportfoliójáról.

Én Horváth Vanda (MTV Network) zenei szubkultúrákról szóló előadásán sétáltam be a terembe. Hallhattunk egy sok slideból álló, szépen, szorgosan összeszedett tanulmányt arról, kik a punkok, fajgyűlölők-e az eredeti skinheadek és van-e igazi emo-s.

Ezt követően Gerendai Károly kapcsolta be a mikrofont és magát, beszélt a Sziget rendezvények sikereiről, közben néha rákérdezett, hogy lejárt-e már az ideje, mert ha nem, akkor még folytatja.

A Converse képviseletében Bencze Csilla tartott rövid bevezetőt, majd átadta a szót Siska Mátyásnak, az Inuit Network képviselőjének, aki ügynökségi oldalról segít az ikonikus tornacipő hazai népszerűsítésében. Az előadás bemutatta a 100 éves a Converse nemzetközi Connectivity kampány magyarítását, de azonnal kávé kellett, ezért távoztam a teremből.

A hűséges közönség ezután Jekler Rudolf, a Morpho Communication ügyvezetőjének előadását láthatta, aki az utólag begyűjtött infok szerint az iPod-ról beszélt nagyon nagyon lelkesen.

A konferencia záró beszélgetésére Kreatív-tudósítóból átalakultam moderátorrá, így az értékelést írják meg azok, akik ott voltak és olvassák ezt. Arról beszélgettünk, mit tegyen és mit ne egy márka, ha autentikus akar lenni.

Kádár Tamás, a Est Média ügyvezetője szerint nem érdemes haverkodni, mert azt általában leveszik a tinik és azonnal elfordulnak, Nagy Szandra, a Publicis stratégiai tervezője szerint vannak olyan termékkategóriák, ahol könnyebb tinikkel kommunikálni, ilyen például a kozmetikumok köre és minden olyan márka, amelyik valamilyen hasznos segítséget ad a korcsoportnak. Urbán Zsolt, a HD Group ügyvezetője a Red Bull és a Tisza példáját hozta fel arra, hogyan lehet alulról nem klasszikus eszközökkel rövid időn belül hitelessé válni a tinik körében. Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője pedig a fiatalok és az internetezés nagyon szoros kapcsolatáról beszélt.

Mivel a beszélgetés során legalább háromszor felhoztam a Sprite „Ez van” kampányát, a hallgatóság oldalán ülő Sprite márkamenedzser is szót kért és a deszkás kultúrát középpontba állító kommunikáció sikereiről beszélt. A délután, az egész napot végigülő informátorok szerint vegyes volt.

1 komment

Címkék: marketing konferencia tudósítás tini

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr78693068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nilaya 2008.10.07. 16:28:17

A konferenciával kapcsolatban nekem személy szerint elég vegyes érzéseim vannak. Magam is végig ültem az előadásokat reggeltől délutánig, de max. 3 olyan volt, ami valóban használható infókat adott a tinikről. Szerintem némelyik előadás elég felszínesre sikeredett, bár az igyekezet megvolt. Az a benyomásom volt, hogy a szakemberek többsége sem igazán tudja mit kezdjen a tinikkel, de próbáltak úgy csinálni, mintha tudnák. A gerilla marketingről például alig esett szó, pedig szerintem ez az egyik leghasználhatóbb marketingmegoldás a 14-18 korosztályon belül.
Egy másik szívfájdalmam az volt, hogy a tinis kerekasztal beszélgetés résztvevői elég homogén csoportot alkottak. Bár szó esett emókról, punkokról, szemtelen lázadókról, itt most csupa normális kinézetű, visszafogott kamasz ült. Érdekesebb lett volna vegyes társaságot összeszedni, emókat, geekeket, deszkásokat, stb.

Összességében nem volt rossz, de kevés olyan hangzott el, amit az érdeklődő ne tudhatott volna meg akár az internetről is.