HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Golden Drum: E, F kategória győztesek, közöttük a Kirowski!

2008.10.07. 20:09 batorfya

 

Group E - Dizájn és Art Direkció

Code Title Advertising Agency Advertiser Country
Golden Drum - Grand Prix
E25021 Monument Marking Kosovo"s Declaration of Independence Ogilvy Prishtina Government of the Republic of Kosovo Kosovo
Golden Drum
E23035 Impossible Goalkeeper TBWA\ Germany (180/TBWA), Berlin Adidas AG Germany
E21023 Fleurop Annual report Walker, Zurich Fleurop Interflora Switzerland
Silver Drum
E21031 Death's Messengers Kolle Rebbe Werbeagentur GmbH, Korefe Form und Entwicklung Kolle Rebbe Werbeagentur GmbH Germany
E22008 Calendar made of matches Graphic design studio by Yurko Gutsulyak (Kyiv) VS Energy International Ukraine Ukraine
E23014 Stamp TBWA\WIEN Alsergrunder Sammlerbörse Austria
E23033 Easter Egg MARK BBDO Wrigley s.r.o. Czech Republik
E24005 Gut Oggau Jung von Matt / Donau, Vienna Eduard Tscheppe Austria
E25005 Stationery TBWA\WIEN CPT Couvert GmbH Austria
E25028 Ears up Publicis, Warsaw Kakadu Poland

 

Group F - Interaktív

Code Title Advertising Agency Advertiser Country
Golden Drum - Grand Prix
F28016 SpecTab – on-line campaign Change Integrated Jelfa SA Poland
Golden Drum
F26007 Cello Challenge Scholz & Friends Interactive Berliner Philharmonie GmbH Germany
F27022 SOL Comments MediaFront (Oslo) Scandinavia Online Norway
Silver Drum
F26012 See my dress Kitchen (Oslo) Fretex Norway
F26029 Une déclaration nommée désir Euro RSCG 4D Amsterdam Euro RSCG 4D Amsterdam Netherlands
F26034 Christmas in Kirowski Kirowski, Budapest Kirowski Hungary
F26047 Diesel Style Lounge Neue Digitale GmbH Diesel S.p.A. Germany
F29069 Machine Gun TBWA\ Germany (\STREAM) Senator Film Germany
F30005 MINI Clubman. The other test-drive. Interone, BBDO ComLab Hamburg, Stuttgart Interone, BBDO ComLab Germany

Forrás: Goldendrum

Megjegyzés: A címekre kattintva láthatja a pályázati anyagot

8 komment

Címkék: kirowski golden drum győztesek

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr88701763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.08. 14:14:46

A győztes kampányok tényleg alátámasztják, hogy a GoldenDrum végletesen leszámolhat közép-"kelet-európai" dimenzióval. A nyertesek túlnyomú része Európa naposabb részéről érkezett.

Ez annak tükrében továbbgondolásra érdemes, hogy Dan Wieden + Michael Conrad egyszer azt találta nyilatkozni (a 7+ kreatív értékelési szisztéma megálmodója), hogy a reklámversenyeken a közép-kelet-európai országok reklámjai utánozzák az amerikai és a brit alkotásokat. Minden orsrégió, minden ország, a saját kultúrájának és értékrendjének megfelelően kell, hogy elkészítse a reklámjait, és erre büszkének kell lennie.

p.s.: a lengyel kommunista orvos "avittas nemzetkarakterre" építő figurája talán ezt támasztja alá????

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.08. 15:04:22

Azért gratuláljunk a Kirowskinak. Nekem speciel nem jött be annyira ez az önreklám, de ezzel is tettek valamit a hazai szakma hírnevének öregbítéséért.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.08. 15:07:27

Egyetértek. az ilyen "nemzetközi" reklámdíjakra égető szüksége van a hazai reklámiparnak.

Gratula!

zsombor 2008.10.08. 15:29:34

@Bery
a média, az interaktív és a kampány kategória van csak nyitva nem kelet-európai országok előtt. a pénteken átadandó díjak (tv, rádió, sajtó stb.) mind ká-európa only.

nemzeti karakter vs angolszász standardreklám ügyben ld. még a kampányzsűri-elnököt: kreativ.hu/cikk.php?id=22632

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.08. 15:35:57

zsombor,

köszi. olvastam. tanúlságos, s gondolatgazdag interjú volt.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.08. 15:45:16

Egy dolgon azért elgondolkodtam: "A digitális vagy ambient dolgok sokkal jobban mennek itt, mint a hagyományosabb nyugati ügynökségeknél."

Tényleg így van ez az egész térségben, vagy azért vannak még fehér foltok? Nálunk pl.: a Mediainfo által indított, Célcsoport Média által támogatott ambient, out-of-home, stb. témájú cikkekből, meg saját tapasztalatból az derül ki, hogy pl.: hazánkban még meglehetősen gyér összeg költődik ambientre, fenomédiára, nem tradícionális reklámfelületekre (mennyi is???).

Elég sporadikus hazánkban még az is, hogy a kampány lead médiumai mellett komplementer eszközként támaszkodjunk az ambient eszközökre.

Sokszor a plussz hozzáadott értéket jelentő "WOM"-ot nehéz kvantifikálni, s korunk hatékonyságorientált üzleti- és szakmai világában, ha valami nem tud "számszerű" hozzáadott értéket felmutatni, a hirdető büdzséből nem hasíthat ki markáns részt.

Szerintem! De bízzunk a változásban...

batorfya 2008.10.08. 15:52:09

Ha megnézzük, akkor azokban a kategóriákban, ahol indulhattak ny-európai országok is, azokban azért ny-európai túlsúly is van. Ellentétként: a koszovói ötlet valóban jó, de ez éppen egy olyan döntés volt, ami lehetett politikai is (hiszen dizájn szempontból nulla, art direkció szempontból sem valami erős). A lengyel cucc pedig kiemelkedő kampány volt, és működött is.

batorfya 2008.10.08. 16:21:39

Chistophe Cauvy az előbb elmagyarázta, hogy miért annyira jó a lengyel kampány: Mert nem másolja szolgai módon a nyugatiakat, egyedi, karakteres, újszerű, van benne nemzeti jelleg, és ennek ellenére nagyjából mindenhol érthető Braziliától a Fidzsi-szigetekig.