HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Egy kicsit lehetünk barátok

2008.10.22. 09:00 batorfya

Még mielőtt valaki megvádolna minket, hogy mi Gosztonyi Csaba kenyerespajtásai vagyunk, mert megvett minket Portorozsban egy tál marhapörkölttel meg pálinkával, vagy hogy lelkiismeretfurdalásunk van a magyar buliról készített videó miatt, muszáj leszögeznünk, hogy hát nem. A Carbon Group a radiocafénak készített kreatívja egyszerűen szemrevaló. Az elsőre kissé zsúfoltnak ható kompozíció vagány, és a magyar piacon üditően merész, hiszen van benne például gitárral eltakart pina női nemiszerv is. Kádár Tamásék (EMG) is ezt akarták, egy ilyen megrendelő pedig aranyat ér. A Szív-díj esélyes kreatív anyag Szabó Kraker László art direktort dícséri. A most induló imázskampányról bővebben pedig a Kreatív Online-on olvashat.

 

33 komment

Címkék: szív radiocafé imázs carbon group

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr95725259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jane fonda 2008.10.22. 13:48:12

három évvel ezelőtt jó lett volna, ja.

Critmiss 2008.10.22. 14:00:29

Szerintem jóindulattal kétezres évek eleje ez a design.

batorfya 2008.10.22. 14:12:21

Mihez képest lett volna jó 3 évvel ezelőtt, és mihez képest tűnik 2000-esnek a design? Szerintem ez egy szerethető cucc, és itthon jó ránézni. Azt elfogadom, hogy egyszerre talán túl sokat akar megmutatni.

at

zsombor 2008.10.22. 14:14:33

a reklámtörténeti részt meghagyom nektek (lehet, hogy ott ragadt le/azt idézi meg, na sem a kétezres évek elején, sem így a végén nem sok ilyen print megy/ment át ügyfélen), összpontosítsunk inkább szerintem a megrendelő-ajnározó részre.

ha ezt tényleg látható mennyiségű felületen tolják (és a lehetőség adott, mert házon belül is van egy tonna lap, ahol ingyen is mehet a kétoldalas spread), az nekem személy szerint örvendésre ok.

Critmiss 2008.10.22. 14:47:06

Kérdésedre válaszolva szerintem a korábbi geometrikus cuccokhoz képest jó lett volna akkoriban ez az organik kialakítás virágokkal meg állatkákkal, a maihoz képest pedig az a gond, hogy ez a halmozás nem tuti már.

Belinkelem a Retrock Deluxe oldalát: www.retrock.com/deluxe.htm

Ez a design kábé 4 éves.

Meghát értem én, hogy Café és akkor kávészínek, de biztos, hogy muszáj?

batorfya 2008.10.22. 14:51:35

A retrock egy niche divatpiac márkáit forgalmazó bolt, a radiocafé meg egy médiabirodalom része. szerintem ez egyáltalán nem mindegy.

Critmiss 2008.10.22. 15:28:09

Csak a vizuális megoldásról beszélünk.

Critmiss 2008.10.22. 15:28:59

És miért ne lehetne egy rádió anyagainak designja mai?

batorfya 2008.10.22. 16:01:10

Nem arról van szó, hogy ne lehetne jó dizájnja egy rádiónak, hanem arról, hogy az anyagról meg kell győzni egy médiavállalat vezetőségét. Ha olvastad a hírt, akkor három verzió készült, 3 hónap egyeztetés volt előtte. A retrock meg jó eséllyel egy baráti társaságból összeverbuválódott vállalkozás, akik sejthetőleg amúgy is fogékonyak a dizájnra. Nem egy pályán versenyeznek, még akkor sem, ha bizonyos szempontból a radiocafé is alternatívnak mondható itthon. Nem akarom tovább gördíteni a témát, szerintem az anyag kellemes a hazai vizuális mainstreamben, az überhaladó dizájnkurátorok meg naná, hogy belekötnek.

üdv,
at

Critmiss 2008.10.22. 16:20:55

:P Értem én, de akkor sem kellene elájulni a cucctól. Én is befejeztem. :)

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2008.10.23. 12:32:39

Hát bocs. Nálunk kábé így néz ki az, amikor egy art director magánszorgalomból összedob egy ügynökségi buliról szóló plakátot. Szóval nem kéne elájulni attól, hogy a rádió arcait, egy egy-két éve már felfedezett és használt vizuális megjelenébe integrálják.
Most csalódtam ebben a blogban. De csak egy kicsit.
Egyébként mi a túró az, hogy van barátod? Évek óta használják és nem értem. És mi köze ennek ehhez az anyaghoz? Vagy fordítva. Szóval én se mentem le hídba ettôl.

jane fonda 2008.10.23. 13:16:05

a cetelem zöld bábuja mellett kellemes az anyag, egyébként elég kellemetlen.
örvendésre ok, gondolom a punci miatt, mert a jobbra elszálló fehér galamb például nem az a nagy találmány, engedtessék meg. :DD
ja, ez olyan mint a van barátod.
amúgy nem radiocafe és gosztonyi ellenességből írom mindezt, nem hallgatom a cafét évek óta.

batorfya 2008.10.23. 13:23:23

Itt szövegértési problémát vélek felfedezni. Senki nem mondta, hogy ez a valaha volt legfaszább vizuális megoldás, és hanyatt kell tőle vágódni. Nem. Azt írtam, hogy a magyar piacon - tehát a széles nyilvánosság előtt, és nem az art direktorok, meg dizájnerek bennfentes önéljenző találkozóin - ez egy mindenképpen figyelemre méltó, kellemes benyomást keltő kreatív, amit, ha a hírt elolvasod, széles elérésű médiafelületen fognak teríteni. Az, amit ti írtok, tök más szempont.

jane fonda 2008.10.23. 13:32:16

ok, számomra nem kellemes valamiért. de nem szeretnék vitatkozni, bízom benne, hogy igazad van, és van ebben a dologban valami jó, amit én nem látok annyira benne. peace.

hb 2008.10.23. 16:54:49

Segitsetek, mert nem ertem. Tuti en vagyok tok hulye, de mi itt a reklamotlet?

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2008.10.25. 10:17:56

Akkor bocs megint. Azt hittem ez a Kreatív szakmai blogja, ahová a bennfentesek, azaz az önéljenzô art directorok meg dizájnerek is megírhatják a véleményüket.
Igazad van, örüljünk, hogy ez a reklám legalább széles körben terjed. Építenek valami márkát ott a rádióban, csak még így jó pár év múlva se veszem le, mit akarnak mondani. Az, hogy ráfekszünk valami vizuálisan izgalmas trendre még nem márkaépítés...

nörchen 2008.10.25. 15:38:15

nem tudom miért kell játszani itt a hülyét csak mert nem tetszik valami, mit nem lehet azon érteni, hogy "van barátod"? a radiocafe a barátod, beszél hozzád amikor egyedül vezetsz az autóban. pont. és most a sok kis barátod együtt rajtavan ezen a képen.

Lári fári 2008.10.25. 16:42:33

Az organikus őrületet nemcsak a niche divatpiac, hanem pl. a Coca-Cola elég keményen kijátszotta jó 2 éve:
coke-art.blogspot.com/2007_08_01_archive.html (guríts legalulra).

jane fonda 2008.10.25. 19:47:25

nörchen, aki beszél hozzám, még nem a barátom. szili katalin is beszél a tévében, és nem a barátom. és a középen a gitáros ribanc végképp nem a barátom. nem ilyen egyszerűek ezek a dolgok.

nörchen 2008.10.25. 23:55:02

perszehogy ettől még nem a barátom, minden reklám hazudik/túloz/ráeröltet, ez ezt hazudja.
ok, tényleg nem ilyen egyszerű, bennevan még az utalás is a "van barátod?" csajozós dumára, meg az alibibarátra, stb, stb. tudat alatt belédplántálja, h ne hallgass mást, mert az olyan, mintha megcsalnád a barátodat. ráadásul haverkodik, miközben pont a haverkodást figurázza ki.
ez már majdnem művészet, csak sejted mi akarhat, de mégse érted pontosan. nem sokkal jobb ez, mintha szimplán azt mondaná, h a radicafé nagyon +++? több antiszájbarágós reklámot magyarországnak!!!
csak elsőre tűnik ez annyira ostobának ez a szlogen, de sztem ki van gondolva rendesen, az meg, hogy ezt tényleg bevesszük-e már más kérdés..

hb 2008.10.26. 21:43:31

A van barátod szlogenbe nem is kötnék bele, mert valóban jól ki van találva, és megfelelően pozicionálja a rádiót.

De ez a plakát azon felül, hogy vizuálisan Magyarországon kívül talán még Bangladesben számíthat elismerésre, ez nem plántál senkibe semmit. Nem arról van szó, hogy túl elvont, hanem arról, hogy nem mond semmit, csak az évek óta ismert szlogent sejthetjük az alsó sarokban.
Szóval én itt a reklámötletet hiányolom, ami jól dramatizálva juttatja el az üzenetet a fejünkbe.

Arányaiból sejtve ez egy óriásplakát, amit pár másodperc alatt fel kéne tudni dolgozni. Ami nem jelenti azt, hogy meg is kell érteni ennyi idő alatt, de legalább a rajta szereplő elemeknek kéne eljutni a tudatunkig, ha látjuk az autóból. Ez itt nem fog.

Pedig a radiocafénak igazán hálás feladat lehet kreatívot csinálni, a termék és a célcsoport simán egy lehetőség lett volna, hogy az ország jövőre egyel több díjat hozzon el a Golden Drum-ról. Hát nem fog.

batorfya 2008.10.26. 23:00:01

Na, akkor emberek, különösen striker, hb és jane fonda, fel van adva a lecke. Én imádok tanulni, jobbtól, szélesebb látokörűtől kifejezetten, szóval mutimeg. Leginkább saját ötletre lennék kíváncsi, de ha nem, akkor azt legyetek szívesek feltárni, hogy hol tart ma a bezzegnyugateurópaiamerikai meg japán dizájn, mire mondjátok azt, hogy korszerű, meg kortárs, meg menő. Hb-től meg azt is elvárom, hogy olyat mutasson, ami egyszerre nagyon vagány, és egyszerre domborítja ki az üzenetet.

nick: 2008.10.27. 12:24:05

érdekes, nekem a van barátod szlogenről mindig az ugrott be, hogy ez azon magányosak/szinglik rádiója, akiknek a csatornán kívül már semmilyen humán jellegű barátjuk sem maradt...
...és most ezt kivételesen nem genyóságból mondom

Allin 2008.10.27. 12:49:53

Én úgy gondolom, hogy a Van barátod szlogen elég ütős és egyedi a rádiós piacon. Nick véleményéhez csak annyit, hogy a rádiózás, mint műfaj, amúgy is magányos sztori, hiszen egyedül rádiózunk és nem társaságban. A szingli rádió picit túlzás, bár a kifejezés igen divatos:-)
A kreatív anyag szép és kulturált, és nem utolsó sorban kiugrik a többi rádió szánamlas hirdetései mellől - rádió 1, MR2, Juventus. Hadd, ne soroljan a többit.

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2008.10.27. 14:42:58

Komolyan elgondolkodtam, hogy akarok-e válaszolni erre a kicsit megalázó felvetésre. Ez nem iskola - szóval nem szeretnék részt venni a feleltetésben. Ez egy nyílt blog, ahová be lehet írni a véleményünket.

Ha te úgy gondolod, hogy ez egy elôremutató pisz of kommjunikésön, legyen neked. Én azt mondtam, hogy szerintem ez a fajta design nem eredeti és ilyet szinte bárki tud csinálni, tehát kezeljük a helyén a dolgokat. Szerintem a "soklayeres kollázs-káosz illusztráció" egy olyan hajó, amely lassan de biztosan elmegy. Elôl ül a... masiniszta, hátul meg a coke, zune, vagy épp a krumplifejû másik brand.
(Hátha van kedve valakinek kielemezni, hogy miért pont ezek a képek kerültek beépítésre. Remélem nem az lesz a vége, hogy mert az art director csak így tudja kiélni a vágyait...)

jane fonda 2008.10.27. 16:50:23

eszem ágában nincs..

jasztreb 2008.10.27. 18:22:49

sziasztok,

éljen éljen, végre van valami, ami érdekli a tisztelt publikumot. a print egyik alkotójaként hadd zárjam le ezt a zsákutcába tartó polémiát.
1. elavult vagy nem elavult? az egyik kedvenc észrevételem, rögtön az "ezmárvolt" után jön a sorban. szóval biztosan volt már hasonló korábban, a megvalósítás technikája sem forradalmian új, de ezt a hazai vizuális kultúra ismeretében ne is várjátok. a szakemberek megvannak hozzá, egyszerűen befogadói oldalról vannak hiányosságok (és most nem csak a sokat szapult marketingesekre gondolok, hanem sok-sok fókuszcsoportos kínlódás tapasztalata mondatja ezt velem)
2. "mit akar a költő?" - sokan felvetettétek ezt is, aztán szépen sorban válaszolgattatok is. igen, ez egy imázskampány, amely egy érzést, egy hangulatot kíván közvetíteni. nézegesd a képet és találd meg azt, ami neked vicces/emlékezetes/szép. (nem, óriásplakáton nem jelenik meg)
3. miért pont ezek a képek és miért nem mondjuk fapapucs. épp az volt a célunk, hogy picit elmélázzatok egy-egy vizuális gegen, gondolkodjatok rajta. nézegessétek. akarjátok értelmezni. valaki vag yveszi a fáradságot vagy nem. de ahogyan allin megfogalmazta a versenytársaktól sikerült megkülönböztetnünk a radiocafét.
4. és végül: szerkesztő úrnak köszönjük a foggal-körömmel védést, de valóban nem kell különversenyt hirdetni. nyilván linkeltek volna, ha nagyon akarnak.

legyünk barátok és hallgassátok a radiocafét.

(ja, és nem a gosztonyi voltam, sscst bocsánat.)

hb 2008.10.28. 10:23:43

Oke, ha legkozelebb meghivnak a tenderre szivesen megmutatom, mit tudok.

Arrol, hogy vizualisan mi a meno, egy tolunk keletebbre levo orszag egyik fotougynoksegenek a sitejat javaslom atbongeszni: www.carioca.ro

Azert kurvara kivancsi lennek hogy ez a hirdetes hogy szerepelt a fokuszcsoport elott.

Alapvetoen tevutnak tartom, amit a 2. pontban irsz. Ha nem kelted fel a nezo erdeklodeset, ignoralni fogja, es tovabblapoz. Mar bocs, de ki a rak akar gondolkozni azon, hogy miert raktatok oda egy not egy gitarral? Vagy, hogy mit keres ott a Hajos?

jane fonda 2008.10.28. 12:14:05

ez a román oldal nagyon tetszik, és a készítőké is: www.milc.ro.
ezért már érdemes volt. :} amúgy az én nagy kedvenc lelőhelyem a cpluv.com.

Allin 2008.10.28. 16:23:14

Kedves HB! A Hajós csak azért került fel a hirdetésre, mert műsort vezet a cafén. Valószínüleg, azért nem fognak meghívni a következő tenderre :-)
Tehát, ha tovább nézegeted a hirdetést, akkor találni fogsz még egy-két érdekes dolgot, ami szorosan kapcsolódik az adóhoz. Jasztreb pont erre akart utalni:-) Ja, és a hókusz pókusz csoportban elég jó eredményt ért el, vagyis megjelenésre érdemesnek találták a megrendelők
Világbéke

zsombor 2008.10.28. 18:03:00

hú, mi ment itt.

@hb, Lári fári
köszi a linkeket!, tényleg

@Allin, jasztreb
tényleg volt fókuszcsoport? meglepne, ha igen.

@striker, hb, mindenki
azon gondolkodom közben, hogy az egész fókuszcsoportos, AD-trendes vitának van-e relevanciája a konkrét feladat meg márka szempontjából.

a café-márka szerintem sincs nagyon egyértelmű kontúrokkal felrajzolva, az lehet a legfőbb márkatulajdonsága, hogy másmilyen, és ezt voltaképpen átadja a print. nem hiszem, hogy lett volna ennél konkrétabb elvárás/üzenet/cél.

(visszalövés: az amúgy a megvalósítástól függetlenül a cafénál nekem bele tud férni, hogy nincs kulcsüzenete meg sztorija elsőre egy printnek, és nézegetni kell: ez azért nagyjából passzol ahhoz is, amit az adó ígér. megkockáztatom, nem nagy baj, ha a print nem hat azokra, akik direktebb üzeneteket várnak, mert őket amúgy is hiába vezetné el a termékhez. talán.

közben lehet, hogy kihagyott zicces, és provokatív feliratokat kellett volna szórni mindenhova - rég hallgattam cafét.)

persze ha "jöhet bármi, ami alter" volt is a szűrő, az nem jelenti azt, h ne lehessen színvonalról meg trendekről szakbeszélgetni (sőt, sőt - igen, azért vagyunk itt), csak bedobtam ezt, mint nem art-szempont.

hb 2008.10.31. 14:31:21

Jane, kosz a tippet, mar el is felejtettem a computerlove-ot. Egyebkent a carioca epp a napokban volt linkelve itt: designyoutrust.com/2008/10/28/carioca-agencys-photography-project/

Szerintem pont ez a baj, hogy nem volt konkretabb elvaras. Szamomra nem erv, hogy a Hajos musort vezet, es azert kerul fel a plakatra. Ennyi erovel a wc-s nenit is rarakhattatok volna, mer o meg szart takarit (ja, vagy o az ott kozepen? :)). Egyebkent meg nem az a bajom ezzel, hogy sok minden van rajta, hanem az, hogy tul sokat akar mondani, igy vegul nem mond semmit.
Azt, hogy van baratod, meg hogy egy masmilyen radio, rengeteg szorakoztato megoldassal lehetne talalni. Ez meg messze van attol. Mit valt ez ki a nezobol? Lesz igy belole hallgato?

Ami sajnos eleg altalanos a magyar reklamszakmaban. Ezert is van, hogy nem nyertunk semmit a Golden Drumon. Kiveve persze Spielmann par scammel, de az nem szamit. Es ez nem csak a kreativokon mulik. Inkabb azon az attitudon, hogy azert meg nem rugtak ki egy marketingest sem, mert tul sok informacio volt a plakaton, vagy tul nagy volt a logo.