Felhőpamacsos égszínkék és fűzöld ékszerdoboz formájú küldemény fogadott a szerkesztőségben, Sziget 2000-2008 felirattal. Kibontva egy karszalagot találtam, az előbb említett szöveggel és az Euro RSCG Budapest nevével. A fesztivál és a reklámügynökség kapcsolatát elsőre nem értettem, sőt, a papírcsík hátoldalán lévő „Egyszer minden Sziget véget ér.” felirat meg is zavart, és átfutott az agyamon a miértek tömkelege (miért szűnik meg a Sziget, miért most közlik, miért ebben a formában?). De ez tényleg csak egy pillanatig tartott, mert a Hajógyári Sziget 319 címről a Nagyszombat u. 1-re mutató nyíl minden fesztiválos kérdést eloszlatott: elköltözött az Euro RSCG.
Üdítő volt, hogy nem egy „elköltöztünk” tárggyal küldött mailt kaptam, hanem egy ötletes és szépen kivitelezett tájékoztatást, ami villanásnyi gondolkodásra, majd mosolygásra késztetett. Közben megtudtam, hogy a Sziget-koncepció és az elkészítés Imre Viktor Manuel creative group headtől és csapatától származik, és a költözést nemcsak a küldeménnyel tudatják, hanem készült egy printhirdetés és egy banner is.
Egyébként megéri ötletesen kommunikálni az új címet, ez a szeptemberi Kreatívban közölt Én csináltam interjúból is kiderült a DDB például shortlistes lett a Pinapple Festivalon a költözéséről szóló megoldásával. A partnerek olyan borítékot kaptak, ami úgy nézett ki, mintha ők küldték volna a DDB-nek, de a posta áthúzta, mert nem találta a címzettet.
Az Up Hungary is különleges módon vonta be nyáron az ügyfeleket a költözésébe. Az ügynökség www.akifujtakinem.com webcímmel ellátott festékvédő maszkokat küldött el partnereinek. A megadott site-on először csak arról volt információ, hogy az új helyre költöző ügynökség irodaavatóra invitál, később pedig az Up egy vírusfilmmel is emlékeztette a meghívottakat a partira. Az avatóbulin aztán kiderült a védőmaszk szerepe: a vendégek az egyik falra graffitiket fújhattak. Az Akifújtakinem.com még ma is él, ahol a filmen kívül a parti képeit is meg lehet nézni.