Évről évre kevesebb ajándékot kapunk, de ez nem baj. Sőt. Kifejezetten örülünk annak, ha egy cég reklámtoll és póló helyett jótékonykodik. Mi is azt tesszük. Ahogy 2006-óta minden évben, idén is elárverezzük az összes szerkesztőségünkhöz érkezett ajándékot. Január elején a Sirály pincéjében lesz az árverés az Origohoz, a Pesti Esthez, a Keatívhoz érkezett ajándékokból. Tavaly 405 ezer forint gyűlt össze. Mindennek nagyon örülünk, mert pénzt hoz azoknak, akik rászorulnak. Ettől függetlenül most kiválasztottuk a legjobbat és a legmegdöbbentőbbeket. Mivel kedveskedtek a cégek a kommunikációs szaklapnak?
Legjobb ajándék: Up communication - Hószóró spray
Arany szaloncukor díjat ajánlanánk fel, ha lenne ilyen díjunk a mezőnyben legjobban teljesítő Up Communicationnek, a személyre szabott festékszóró készletért.
Legszebb póló
Céges polót adni 2008-ban végtelenül ciki, az állami tenderekről jól ismert Insomnia piros ajándékpólója viszont valamiért viccesre sikerült. Ehhez járt még egy kis doboz Szamos édesség is.
Legigénytelenebb ajándék kategória
1. Observer - ceruzatartó óra
Ehhez nem kell különösebb magyarázat, olyan amilyen. Ilyen ajándék 1992-ben is felesleges lett volna, de most azt a párezer forintot átvihették volna egyenesen a Menhely Alapítványnak közvetlenül. Jobban nézett volna ki.
2. Carnation - vesetáska, füzet
Különös megdöbbenés fogadta azt a futárt, aki 12 darab gyűrött jelöletlen papírzacskóval érkezett szerkesztőségünkbe. Az összes munkatársnak járó zacskókban a képeslapon kívül egy teljesen használhatatlan méretű füzet és egy eredeti csomagolású (értsd nem márkázott!) Carantaion logóra hasonlító díszítő grafikával ellátott kínai övtáska volt. Különösen magas kikiáltási árat az indokolja majd, hogy mindezt, egy magát innovatív online ügynökségnek tartó cégtől kaptuk.
3. Klubrádió - St. Martin CD
Passzol a célcsoport igényeihez, a rádióhoz és egyáltalán, bárhol a világon megállja a helyét.
Legőszintébb üdvözlőlap
Az ügynökség a "miért nem csinálom meg a feladatot" sablon használta, vagyis egy teljesen üres fehér üdvözlőkártyát küldött, a hátán a következő felirattal:
"Egész évben kreatív ötleteken agyaltunk. Kimerültünk. Jövőre feltöltődve folytatjuk. Kellemes Ünnepeket!"
Ez mondjuk akkor még megbocsájtható lett volna, ha egész évben tényleg nagyon jó kreatív ötletekkel árasztották volna el a hazai reklámtömeget. Sajnos azonban nem ez történt.