Az Adprint fesztiválhoz kapcsolód kétszer félnapos minikonferencia első napjának két előadását annak rendje és módja szerint lekéstük. (Felelős: az időjárás). Szombaton viszont figyeltünk, mind a 3, azaz három előadáson.
A nap első előadását Patrick Collister, a The Big Won Report alapítója tartotta. A The Big Won Report egy egyszerű, de remek ötleten alapszik: nem csinál mást, mint összegyűjti az előző év legtöbbet díjazott kreatívmunkáit szerte a nagyvilágból, aztán az alapító az ezekből összerakott prezentációkkal végigturnézza a világot, meg adnak ki dvd-t is és albumokat. Hasonló egyébként a talán klasszikusabbnak és ismertebbnek mondható Gunn Reporthoz, a különbség talán annyi, hogy a The Big Won, amely eredetileg egy direktmarketing-listának indult 2004-ben és csak két évre rá kezdett el mindenféle kommunikációs megoldásokra fókuszálni, kiemelten kezeli a dm, online és mindenféle ambient-megoldásokat és nagyon odafigyel az ilyesmiket díjazó versenyekre. Ennek megfelelően Collister is sokat beszélt arról, hogyan csináljunk a tévéreklámnál újszerűbb, hatékonyabb kampányokat, és mutatott is jó sok mindenféle dolgot, de azért főleg klasszikus tévészpotokat, köztük kevés valódi újdonságot és számos olyasmit, amit a főleg kreatívszakemberekből álló közönség alighanem nagyobb részt már ismert, a Cadburry gorillás-szpotjától az IKEA személyre szabott katalógusaitól a Sony Bravia nyulaiig. Azonban Collister igencsak rutinos és ügyes előadó, csak középkorú brit kreatívszakemberek által produkálni képes, pontosan célba találó fanyar humorral, aki képes volt ezeket a kampányokat úgy bemutatni, hogy a főleg szintén kreatívokból álló közönség jól szórakozzon, és ne érezze úgy, hogy valójában egy hakni keretében megmutattak neki egy csomó mindnet, amit már láttak a You Tube-on vagy az Adage-en. Emellett pedig sokat és harcosan ágált a kamureklámok, azaz a scam-ek ellen, amelyek szerinte megmérgezik a fesztiválokat Cannestól a kis helyi versenyekig. Megoldási javaslatott nem kínált, de a mindenkori versenyek mindenkori zsűrijének jól felhívta a figyelmét arra, hogy figyeljenek. (Foglalkoztunk ezzel mi is korábban többször odaát, legutóbb itt.)