Szerdán tartották a Magyar Fogyasztó Platform szabadidőről szóló konferenciát a Magyar Telekom székházban. Kicsit kevesebben voltak, mint az előzőn, amelyen az volt a fő kérdés, hogyan lehetne elérni reklámmal a fiatalokat, a tiniket. Ez biztosan nem azért van, mert az előzőn én is vezettem egy beszélgetést, most meg nem, sokkal inkább a válság az oka, az. A válság.
Kaszás-Litkai humorosság?
Egy Kaszás György-Litkai Gergely kombóval kezdtem a konferenciát, ami elég magasra tette a lécet. Mondjuk, ha egy tényleg vicces humorista prezentációs paródiát ad elő, akkor az elég nagyot üt. Különösen akkor, ha előtte és utána minden úgy zajlik, ahogy a paródiában csak éppen komolyba. A Kaszás-Litkai előadás első fele volt a szakmázós rész (ezt tartotta Kaszás), a második fele a vicces, ebben sok szó esett a szabadidőruhába öltözött magyarokról, meg arról, hogy milyenek, akik nyaralnak és kikapcsolódnak. Ezt pedig Comedy Central cégbemutatóba csomagolta a Comedy Central humorista főszerkesztője.
Egész délelőtt
A délelőttről két egymástól nem annyira független forrást kérdeztem meg, nekik volt bajuk, valami olyasmit mondtak, hogy rettenetes volt. (Vélemény nélküli beszámoló a délelőttről egyébként a Kreatív Online-on.) A nevetős előadás után a Magyar Turizmus Zrt. prezentált arról, hogy a gazdasági világválság (nagy ásítás) negatív következményeit, hogyan használhatja ki a belföldi turizmus.
Desztináció marketing
Aztán jött egy előadás a desztinációmarketingről, közben mögöttem erőteljes sutyorgás kezdődött, én pedig megpróbáltam azt, tudok-e egyszerre kétfelé figyelni, de nem igazán ment. Annyit hallottam a távolban, hogy a Brandaktív szeretne létrehozni egy olyan listát, amely a különböző települések márkaértékét fejezné ki, mert a jövőben csak azok a turisztikai desztinációk nyerhetnek, amelyek erős márkaértékkel rendelkeznek. Közben előttem ült a BrandTrend tulajdonosa, aki kérte, hogy a bejegyzésben említsem meg őt is. Kőszegi András. Gratulálunk az eddigi munkához és őszintén kívánjuk a további sikeres szakmai szereplést!
ADCH performance Gosztonyi Csabával
Ez jó volt, és kellően meglepő. "A szabadidős kreatív zéró halmaza" illetve "A kreatív alkotói folyamat metamorfózisa élőben a színpadon" megfogalmazás már előre is valami, a száraz előadásokhoz képest meghökkentő dolgot sejtetett, de amikor besötétedett, és a reflektorok egy heverőre szegeződtek, meg az azon ülő két színészre, akkor azért mindenkinek tágra nyíltak a szemei - és még tágabbra, amikor a lány sztriptízbe kezdett (nem folytatta). Nem mindenki értette, mi is ez az egész, meg olyan is volt, aki rögtön értette, ezért túlságosan elnyújtottnak tűntek neki a jelenetek, de mi azért élveztük. És jókat nevettünk is. A "Nem vagyok a barátod" című Pálfi filmből már Gosztonyi partnereiként jól ismert színészpáros ugyanis live ásványvíz-szpot ötletekkel (meg persze egy üveg Szentkirályival) demonstrálta a közhelyes élethelyzeteket, hangulatokat, amiket Halász Gyula mesélt Gosztonyinak. És a mese tanulsága: a kreatívnak még szabadidejében is az aktuális munkáján jár az agya. Az egyetlen hiba ott csúszott be a gépezetbe, hogy Gosztonyi és Halász egy üveg Heinekent kortyolgattak, így volt, aki mindenáron a sörben akarta a performansz kulcsát megkeresni. Nem találta.
Hosszúasztal, hosszúbeszélgetés
Ez így volt, pedig nem tartott sokáig. Lehet, hogy csak a vége főcímre vártam rettenetesen, és ezért a lényeg helyett csak a jelentéktelen részek maradtak meg, de valahogy nem kötöttek le az olyan kérdések, hogy „mit jelent számodra, hogy az Agárdi Pálinka 2008-ban megnyerte a Superbrand díjat?”. „Recessziós helyzetben kell-e valamit másképp csinálni?” stb.
Részletes és ennél komolyabb beszámoló a délutánról szintén a hivatalos verziónkon, a Kreatív Online-on!