HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Óccsó áron a TAXI!!!

2009.02.25. 15:33 szszabolcs

Legalábbis ezt állítja a Taxi4 hirdetése, amit az Inforádióban hallottunk. A szpot egy nyávogós hangon elénekelt „Tavaszi szél vizet áraszt” dalocskával indít, majd egy nagyon lelkes férfihang akasztja meg a nótát ilyen szöveggel: „Vizet? Dehogy vizet! Olcsó árakat!” Az egész ötlet úgy ahogy van szíven szúr, de a legveszedelmesebb az „olcsó ár”. Van ugyanis alacsony ár és létezik olcsó áru - olyan viszont, hogy olcsó ár, nincs. És ezt nagyon sokan nem tudják - többek között azért, mert folyton ez ömlik a médiából, a felelőtlen beszélni és írni nem tudó szövegírók vagy marketingesek, médiások stb. miatt.

Ez egy apróság persze, de mégis mikor válik már világossá az alkotóknak, hogy azért van némi felelősségük abban, hogy az emberek hogyan beszélnek, hiszen nagyon nem mindegy, hogy mit hallgattatnak, láttatnak a közönséggel? Ebben az esetben kedvenc anyanyelvünk ellen tettek. Mi pedig nem örülünk ennek.

A Taxi4 további - hasonlóképp színvonalas - hirdetései meghallgathatók itt.

18 komment

Címkék: rádió taxi4

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr66965421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

báró Csekonics 2009.02.25. 16:42:00

Na, jól van, ezek szerint nem csak én kapok hülyét a Taxi4 reklámoktól...
Szvsz. egy-egy ilyen reklám inkább árt, mint használ.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2009.02.25. 16:48:17

Szerintem a Taxi4-nél tudják, hogy parasztság ez a szöveg, de valószínüleg a célcsoportjuknak ez kell, ezt értik, ezt szeretik, ezt várják...

Roope_Renegade 2009.02.25. 16:54:25

Az egész magyar médiára jellemző ez a szerencsétlenség és ami még aggasztóbb: az igénytelenség. Freshness-t átfordítani "frissesség"-nek, "redukálva a számlaköltségeket", vagy a klasszikus töketlenkedés a telefonos beszélgetések fordításánál: Magyarországon, magyarul egy telefonos diskurzus végén nem "Viszontlátásra" köszönünk el, hanem "Viszont hallásra". Ezer példát lehetne hozni, de egyszerűbb indexet olvasni. Vagy ezt:
www.hackthat.net/df/ddos/60722/index.hack

buksikutya 2009.02.25. 16:54:50

nekem is feltunt, en reggel 9 korul hallottam (talan a juventuson)
szanalmas.

Zsola777 2009.02.25. 17:05:21

De, a suszter hirdetésében:
Szakmai okok miatt megszabadulnék kedvenc kézi lukasztómtól. Jelige: Olcsó ár :)

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.02.25. 17:09:15

Van magyarázat a jelenségre (még akkor is, ha esetleg a szóban forgó esetben nem ez az oka az "olcsó ár"-nak)!

A marketing alapvetően nem arról szól, hogy "szépen emberül, szépen magyarul", akárhogy is fáj. (Sajnos) az "olcsó áron" váltja ki a legnagyobb kívánt hatást a közönségből.

Hasonló a téma, mint a "-40% árengedmény". Nyilván nem -40%-al olcsóbb (tehát ennyivel drágább), de ezt értik meg könnyebben.

Egy marketinges blogban fura ezt a felháborodást olvasni, én személy szerint azt hittem, ezt tudják egy kommunikációs szaklapnál. ;)

kokoagb 2009.02.25. 17:17:39

GálKristóf: Úgy érted, eleve sötét baromnak néznek mindenkit, és azt gondolják, ha magyarul fogalmaznak, azt nem értjük meg?

Pumpa 2009.02.25. 17:49:42

a Taxi4 hirdetései mindig annyira idegesítőek, hogy nálam pont az ellenkezőjét váltották ki. Sosem utazom velük.

MekkMester 2009.02.25. 18:07:36

Sajna nagyon kevés a jó és kreatív reklám.
Engem az akaszt ki, hogy azokon a csatornákon amiket leginkább nézek, (Discovery, NatGeo, stb.) jórészt ugyanazok a reklámok mennek és ugyanabban a sorrendben. :(

Lopó-völgy 2009.02.25. 18:17:30

Fő kéne mán fogni , hogy mán van ojan hogy óccsó ár ! teccik vagy nemteccik ez van apukám , ez a beszélt ( beszítt) magdzar nyelv - 'OSZT PONT

Dezső bácsi 2009.02.25. 18:23:22

Nekem tetszenek a Taxi 4 hirdetései.
De a reklámot kitaláló marketinges malmára hajtják a vizet. A kritika viszont jogos az olcsó ár kapcsán.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.25. 20:59:37

A Baumax vagy a Praktiker vagy az Obi vagy a nem tudom melyik tehet róla. Nekik volt anno két(?) reklámemberük-szakijuk, a Jó Áron meg az Olcsó Áron. Ott mosolyogtak a szóróanyagon.

goldengiccs 2009.02.25. 22:14:17

Multkor az Oktogontól taxiztam, Rózsadombra mentem. Csak Taxi4 akart elvinni. A Moszkva térnél azt mondtam neki, hogy köszi itt jó lesz mert úgy ketyegett az órája hogy nem hittem el. Úgy voltam vele, hogy megéri mégegyszer egy intduást fizetni egy City Taxinak, minthogy azzal tovább menni. És szerintem igazam is volt... ez olcsó? kötelességük lenni valami apróbetűs részt hozzámondani, mert ez egyszerűen egy KAMU!!! Életem legdrágább taxizása volt és többet eszembe sem jut velük utazni!

.:sz-b:. 2009.02.26. 13:02:10

@Ibigoo: Jó Áron és Érték Elek volt az, ha jól emlékszem

monyon le 2009.02.26. 13:03:05

ez olyan szánalmas mint a HERENDZSÚRENSZ samponreklám! Hülye marketingesek

ethan blow 2009.02.27. 14:33:49

sz.b :

én ott voltam Érték Elek és Jó Áron születésénél. egyébként Ausztriából lettek adaptálva, ami nem mentség semmire, ott simán Jó Ár és Érték volt a sapijukra írva németül, ha jól emlékszem, a szövegíró(lány) ebből merítette az ihletet.

"Érték Elek, Jó Áron,
a Baumaxxnál ezt kínálom...
Bau-bau, Baumaxx''

Szüppe!

EMU 2009.02.28. 19:11:43

Teljesen jó szpot, megállja a helyét a hazai mezőnyben, semmivel nem rosszabb, mint az átlag. Bírom, amikor a sok szemét közül kiválasztunk egy igazi büdös, koszos, értéktelen szart, majd elkezdjük fikázni, miközben gyakorlatilag minden egyes magyar reklámalkotásba ugyanúgy bele lehetne törölni a lábunkat. Magyartalan? No és, melyik nem az? Összefüggéstelen? No és, melyik nem az? Ízléstelen, szinte mind az. És akkor megszóljuk pont ezt. Free Taxi4!

dexter12 2009.03.02. 09:34:17

Csütörtök este a barátnőm szeretett volna a Merlinből taxival hazajutni a Kolosy térhez.
Hívta is a taxi4-et, mert már fél éve csak velük utazik.
A taxis felvette, és elindultak a megadott címre, a barátnőm kérte a sofőrt az Erzsébet-hídnál, hogy legyen szíves az alsó rakparton menni a Margit-hídig.
Erre a taxis megállt Erzsébet-híd budai hídfőnél, és szó szerint kirakta a kocsiból a barátnőmet az éjszaka közepén.
A barátnőm megjegyezte gyorsan a rendszámot, és felhívta a Taxi4 szolgálatot, hogy bejelentse, mi történt. Erre a diszpécser közölte vele, hogy legyen szíves, soha többé ne hívja a Taxi4-et, mert nem fogják felvenni a címet tőle.

Tényleg ennyire jól menne a Taxi4-nek recesszióban?!