Gazdasági életünkben, különösen az új gazdasági mechanizmus bevezetése óta egyre nagyobb szerepe van a legmodernebb propaganda-eszköznek: a reklámnak. Éppen ezért a vállalatok és intézmények évről évre több pénzt áldoznak erre a célra. Így tett február végén a Bétex Zrt. is, amelynek termékpalettáján megtalálható mindenféle textília, ami egy korszerű magyar otthon színessé, melegebbé alakításához kell.
A rádióban sugárzott reklámja fegyelmezetten és felelősségteljesen infomálja folyamatosan fejlődő társadalmunkat arról, hogy a közelgő tavasz alkalmából bizonyos textíliák esetében lehetőség nyílt a központilag meghatározott fogyasztói árak csökkentésére.
A Bétex rádióreklámja a klasszikus propaganda hagyományaihoz nyúl vissza azzal, hogy verses fomában tájékoztatja népes közönséget a kiárusításról, a leértékelésről. Fokozott hangsúllyal érdemel említést, ahogy a rövid vers nemcsak az ajánlat részleteit ismerteti a hallgatókkal, de idegen szóval kontextualizál, vagyis a társadalmat manapság foglalkoztató imperialista világból hazánkba gyűrűző gazdasági válság káros hatásaira is felhívja a figyelmet.
Általában az a vélemény, hogy kritizálni könnyebb, mint alkotni, vagy valami újat és színvonalasat létrehozni, ezért ebben a krokiban nem szeretnénk felsorolni azokat az apró hiányosságokat, félreértéseket, amelyeket az alkotó elkövetett. Annyit mindenképpen el kell ismernünk, hogy ez a rádiós propaganda segít abban, hogy a Bétex üzleteiben felhalmozódó árukészlet mennyisége csökkenjen, mindezt úgy teszi, hogy közben a hallgatót nem terhelik különböző manapság divatosnak hitt – elnézést a kifejezésért – "idegesítő" hangefektusokkal.