HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Fiktív riporter a németek legjobb pr-ese

2009.04.07. 12:30 lausekesther

A Kreatív Online-on beharangoztuk tegnap Amir Kassaei-t, a DDB Berlin vezető kreatívigazgatóját, aki jövő héten a Nagy Kreatív Tatamin fog előadást tartani. A cikkben említünk egy videót (nem másolom ide, de aki tud németül és érdekli Kassaei véleménye, nézze meg itt) a tavalyi német Art Directors Club kongresszusról, amiben a riporter felteszi Kassaei-nek a kérdést: melyik volt minden idők legjobb online kampánya? 

Nem hinném, hogy egy ilyen kérdésre egy önpromó megúszható, főleg ha ezt egy olyan embernek tesszük fel, aki egy online kampánnyal hét aranydíjat is bezsebelt az ügynökségének az ország legnagyobb reklámversenyén, de azért szerencsére Kassaei először a tavaly cannes-i Grand Prix-t nyerő japán Uniqlock kampányt említi, aztán rukkol elő a sajáttal. A minden korábbinál nagyobb sikereket arató projekt a Volkswagennek készült, és vicces vírusvideókkal indult hódító útjára Németországban. 

 

A díjözönhöz persze nem elég egy poénos videó a YouTube-ra, így a kampány felépítését érdemes szemügyre venni. Először is kellett hozzá egy celeb, akit az egész ország ismer, ez lett Hape Kerkeling humorista, aki tökéletesen felépített egy fiktív figurát, aki a Horst Schlämmer nevet kapta, a Grevenbroicher Tagblatt újság főszerkesztő-helyettesi posztját, és kvízműsort is indított az egyik kereskedelmi csatornán. Kapott egy vicces akcentust, teljesen ciki fogazatot, hajzatot és ruházatot, és teljesen gázos személyiséget. Aztán azzal a céllal, hogy könnyebben csajozzon, elhatározta, hogy megszerzi a jogosítványt, és a jogsiszerző kalandjairól-bénázásairól szöveges-videós-fotós blogot indított. (Célcsoport ugyanis a fiatalok voltak)

A blog meg a videók napok alatt óriási karriert futottak be a blogokon és az e-mail elvelező listákon, és csak ekkor, amikor már több százezer rajongója volt, ekkor lépett be a Volkswagen, mint szponzor. (Tulajdonképpen a VW úgy félt a dologtól, hogy megígértette Kassaei-vel, hogy visszavonja a kampányt, ha balul sül el) A harmadik fázisban aztán az autómárka végképp kézbe vette a dolgokat, új blogot indított Schlämmer hat Golf címmel már kifejezetten értékesítési céllal (Nem linkelem, már nem élnek), dvd-t adtak ki, moziba került, sőt a Grevenbroicher újságnak is megjelent egy melléklete Schlämmer szerkesztésében. Egész Németország Schlämmer-lázban égett. 

Eredmények: a kampány végére a több mint 610 ezer egyedi felhasználó 7,11 milliószor látta a videókat, 233 ezer órát töltöttek a nézésükkel, és a Golf iránti érdeklődés is hatalmasat ugrott. Részletesebb eredményelemzés itt - németül.

Szólj hozzá!

Címkék: vírus volkswagen ddb berlin amir kassaei

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr971051580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.