HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Közösségi marketing - ebéd után

2009.04.29. 13:47 csudaygé

A vasárnap esti főműsoridőben a legaktívabbak a MySpace-használók – ez derült ki a DigitalFestival egyik sztárelőadásából, de más nem nagyon. Virtuális szex, online Lehet más a politika kampány, zenekarbefuttatás iWiW-spamekkel, záróértékelés a Pepsi emlékezetes mikulásos vírusfilmjéről, exkluzív közösségre ráhúzott webáruház a konferencia kora délutáni előadásai között. Folyamatos tudósítás minden előadásról.

14:55  A social marketing-blokk utolsó előadója Stefan Zilch,  a Myspace Közép-Kelet európai értékesítési igazagatója, Németországból. Momentum effect előadásának címe: Hogyan működnek a kampányok a Myspace-en, a Brand-közösségeken belül? Jönnek megint a szokásos számok: a hirdetők 48 százaléka tervezi, hogy kampányolni fog közösségi oldalakon. Fogyasztók időbesztási szokásai a különböző médiumok összehasonlításában.

Zilch is azt hangsúlyozza tulajdonképpen, mint ami a Microsoft-os prezinek volt a fő üzenete, a közösségi oldalak olyan könnyen kezelhető felületet jelentenek a vásárlókkal, az elkötelezett hardcore fogyasztókkal való kapcsolattartáshoz, ami megváltoztatja a márkák kommunikációját.


“Neverending friendship”: ez a kutatás címe, amiből az előadását tartja. Közben kaptam egy ígéretet Novák Pétertől (Kirowski), hogy átküldi majd a kutatást, ami letölthető az oldalukról. Amint megvan, itt lesz a link! Sajnos ez az előadás rémesen unalmas, és nem hiszem, hogy azért mert soha nem használom a myspace-t.


Vásárlók elérésével kapcsolatban talán érdekes: a fiatalok, akikre leginkább vágynak a hirdetők, soha nem kapcsolódnak le a netről. “Never go offline!” - és tényleg, a vasárnap esti főműsoridőben a legnagyobb a myspace felhasználók jelenléte. Ismert jelenség, nincs tévénézés közben jobb dolog, mint közösségi oldalakon turkálni, twitter-elni, chat-elni. Az idősebbek hülyét kapnának ettől, a fiatalok nem is értik, hogy mi ezzel a probléma.

14:28 Vámosi-Nagy Nóra kutyákkal lép a színpadra, és látszólag sokkal nagyobb figyelmet kelt, mint az előtte vörös ppt-k előtt szóló hölgy. A Népszigeti Kutyaiskola célja, hogy javítsa a magyarországi kutyatartási kultúra javítása. Ehhez készítettek egy vicces - CUKI - karácsinyi videót, amiben éppen a kioktatást próbálták elkerülni. Tulajdonképpen ennek a videónak az elkészítéséről halljuk Nórát előadni. Szünetben lehet kutyát símogatni.

14:20 Elad-e a virtuális szex? Dr. Tóth Emese, az EOS Institute-tól. Dr. Tóth közben rájött, hogy ha a mikrofonba beszél, akkor hallani is fogjuk. Öncélú-e a szex, vagy van-e valami olyasmi is benne, ami össze tudja-e kapcsolni egy adott márkával? A szex univerzális, nincs korhoz kötve, még a gyerekek is fogékonyak a témára... magyarázza Dr. Tóth. A szex szó minél többször való kiejtése ugyanakkor sajnos mit sem tesz hozzá ahhoz, hogy megtudjuk, mindennek mi köze a marketinghez, mármint ha magának a szexuális szolgáltatoknak az eladhatóságától eltekintünk. Mert az ugye eladja magát! Köszönjük, kérjük a következő előadót!

14:15 Lehet más a kampány, az LMP közösségi nyomulásáról, Facebook-os kopogtatócédula-gyűjtési akciójáról. És igen, végre egy Zui Prezis előadás, már vártuk nagyon! Borissza Kitti a színpadon. Az LMP-nek magától értetődő volt, hogy közösségi oldalon, ezek közül is a Facebbok-on nyomuljanak, feltételezett bázisuk a magasan kvalifikált városi értelmiségiek közül kerül ki, tehát adott volt, hogy ott jelenjenek meg. Kérdés, hogy onnan hogyan tudnak tovább lépni a nagyobb nyilvánosság felé? Az már biztos, hogy ők a legnagyobb magyar csoport a Facebookon.

14:05 Gát Annától, egy általunk soha nem hallott underground zenekar (Esclin Syndo) befuttatásáról tudunk meg insightokat. A lényeg, hogy a kampány nulla forintból valósuljon meg. Tulajdonképpen az a lényeg, hogy a kampány kezdetén a munka abból áll, hogy körbespammeli ismerőseit a wiw-en, facebook-on. Sok sikert, engem még szerencsére nem talált meg...

13:58 Mikola Tamás a Pepsi mikulásos finoman fogalmazva is hírbe hozott, erősen lenyúlás szagú kampányvideójáról mesél nekünk. Két és fél millió felhasználó küldte tovább a videót, összesen 4 és fél millió letöltést produkált a kampány. A tudatos tervezés, na ja! Mikola szerint amitől a videójuk sikeres volt az a következő. A tüsszentők jelentősége: ők azok, akik először elkapják a vírust, és tovább küldik a dolgot, ha tetszik nekik.


[Milyen vicces most egy valóban fenyegető globális biológia fertőzés idején vírus videóról előadást hallani]

Milyen pozitív hatása volt a kampánynak a márkára? Készítettek egy felmérést, megkérdezték saját fogyasztóikat arról, hogy ők mit gondolnak, a grafikonok a kampányt igazolják, milyen meglepő. A prezentáció végén Mikola bemutatta nekünk a szereplőket, a nyugdíjjas Emőke nénit, aki korábban MLM ügynök volt, valamint a Mikulást, aki állítólag az ország legsikeresebb Mikulása évek óta.

13: 50 Spielman Katalin Katalin, Coca Cola médiaigazgató: a Coke.hu hűségprogramról. Egy márka nem tud közösségi oldalt létrehozni, nem is ezt kell tenni, tartalmat kell adni a már meglévő, nagy elérésű oldalakon.  Sajnos Spielman Katalin sem tud kilépni abból a csapdából, hogy a saját termékeiről beszéljen anélkül, hogy az egy céges prezentáció szintjéről ellépjen.

13:45 Ebédszünet után Weiler Péter a Habostortától folytetja az előadásokat. A Barnds.hu oldalról beszél. Több márkát kerestek meg, azzal, hogy náluk áruljanak például Tisza cipőket. A lényeg az volna, hogy egy létező online közösségre ráültessenek egy online áruházat. A zárt közösség azt az érzetet keltheti, hogy itt majd valami exkluzív cuccot kaphatnak, akik itt vásárolnak. A legsikeresebb akciójuk elmondása szerint az volt, amikor egy nap alatt 15 millió forgalmat generáltak egy márkának. Aki meghívót szeretne ebbe az exkluzív blogba, az küldjön mail-t Weiler Péternek!

1 komment

Címkék: digital brandfestival

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr141093493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Critmiss 2009.04.29. 16:04:39

Szigorú, de igazságos. :)