HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Reklámok, p*nák és kortárs képzőművészet

2009.05.18. 16:00 szivlapat

A romos pécsi Zsolnay gyárban megtartott Fiatal Kortárs Állásfoglalások remek kiállításon az alábbi sorozattal is találkozhat az ember. Elkövetője a 23 éves Oravecz Zsófia, művének címe: Normakorrekció. Zsófia – mint írja – „a reklámipar azon irritáló jelenségére” akarja felhívni a figyelmet, hogy szép női testeket olyan reklámok esetében is alkalmaznak, amelyeknek semmi közük hozzájuk. Majd megjegyzi, hogy: „Lehetséges, hogy bizonyos termékek esetén ez növelheti az eladást, hisz a szép női testek könnyedén befolyásolják a férfi vásárlók tudatalattiját a szexualitás eszközével”. A teljes, nagyon ciki, a Tűsarok szervezet legkellemetlenebb pillanatait idéző katalógusszöveg itt érhető el, ráadásul egy otromba csúsztatással.

 


 

45 komment

Címkék: gender nők művészet kortárs korszellem márkák

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr691125617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Archenemy 2009.05.18. 19:46:52

tök jó reklámok

:p

ergerberger 2009.05.18. 19:54:50

Kúrnám!
Engem meggyőzött.
Ezentúl ezeket a termékeket használom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.18. 19:58:07

'női testeket olyan reklámok esetében is alkalmaznak, amelyeknek semmi közük hozzájuk'
speciel ezt Svédországban igen szigorú törvény tiltja, mondván, hogy a nők nem kiállítási bábuk - és bevallom, kellemes érzés úgy járni-kelni az utcákon, hogy nem virít valami csöcs minden második óriásplakáton.
Egy ilyen ragyogó példa volt nemrég az Örsön azon a csúnya házon a hatalmas plakát Bódi Sylvivel... talán valami konyha volt, vagy festék, vagy tapéta, fogalmam sincs, mert teljesen mellékes volt a termék. A lényeg a playboyos fotó volt.

Neocon 2009.05.18. 20:05:47

Ilyen reklamokat mindenhova!

Nadsat (törölt) 2009.05.18. 20:13:54

Ha harminc maláj kurvával reklámoznák, akkor se vennék Suzukit :)

Art Mooney 2009.05.18. 20:21:14

igazi kékharisnyás karótnyelt fapinás "kortárs művészet".

és még fotosopnak is gyenge.

FAIL.

2009.05.18. 20:22:23

Mindig is mondtam, hogy az OTP egy hetvenes évekbeli kövület. Hát nézzétek meg azt a muffot. :-)

2009.05.18. 20:23:51

Egyébként lófaxot zavarja ez a "művésznőt", csak jól jön a publicitás. Szerintem.

tttthhh (törölt) 2009.05.18. 20:31:56

Nem értem, minek kell a művésznő szót idézőjelbe tenni. Ha nem tetszik neked egy művészeti alkotás, akkor a készítője már nem is művész?
Mostanában gyakran látok ilyet, és nem tudom hova tenni a dolgot...

devadel 2009.05.18. 20:37:51

az még rendben van, hogy Zsófi is meztelen nőkkel reklámozza magát. végülis világdivat. de legalább tudnánk, melyik képen van Zsófi.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.18. 20:43:53

ahogy elnézem a kommenteket, a művésznő olyan 20 évvel megelőzte a korát :(

I'll be Beck! 2009.05.18. 20:44:57

Zsófika egy picikét butácska. És? Ki a picsa megy képzőművésznek? Már tisztesség ne essék. De legalább valaki valakije lenne. De nem, ez még ahhoz is hülye.

Elveszett Angyal 2009.05.18. 20:56:44

nekem sem tetszik, hogy meztelen női testekkel reklámoznak dolgokat

nick: 2009.05.18. 20:59:56

23 évesen művésznő?!
...és miket művészkedett?
merthogy a dada már majdnem 100 éve nem menő

hogy is volt? "fikázni könnyű, alkotni nehéz" vagy vmi ilyesmi...

mentek volna inkább kapálni

forumuser 2009.05.18. 21:02:27

"igazi kékharisnyás karótnyelt fapinás "kortárs művészet"

Rögtön fapina is, ha zavarja, hogy a csapból is csöcsök meg pléjmétek folynak? Engem is zavar. Méghozzá nem is elsősorban azért, mert húsdarabbá aljasítja a nőket, hanem azért, mert rohadtul f-a-n-t-á-z-i-á-t-l-a-n mindent pinával reklámozni. Komolyan mondom, reklámszakembernek kellett volna mennem, hetekig tartó homlokráncolós brainstormingolás után ragyogó arccal kijelenteném, hogy: "Heuréka! Megvan, mivel adjuk el a tapétaragasztót! Pinával!"
Ééés jól lenézném a sok lúzer tanarat, amiért csak száznettót keres.

Erre a jelenségre hívják fel a figyelmet a fenti alkotások. Arról persze lehet vitatkozni, hogy ez (képző)művészet-e vagy sem.

nemuccaszoc 2009.05.18. 21:03:06

Jók ezek, meg legalább esztétikusak nem a liptai szilikoncsöcseire vagyok kíváncsi.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.18. 21:08:59

izé. ahogy azt már ott is leírja valaki, igen igaza van a lánynak, de erre már elég sokan, elég sokszor, sokkal jobban felhívták már a figyelmet. ami persze nem jelenti azt, hogy nem kell többször, csak, ne állítsa be úgy, hogy akkor most ez ám a faszaművészet, ráadásul még kortárs is, és még közben társadalommegváltó is.

jasztreb 2009.05.18. 21:16:18

hát ezek jók lettek, de azért női testtel mégiscsak így stílusos reklámozni:
http://adsoftheworld.com/media/print/veet_bush

2009.05.18. 21:21:11

@liderc8: Kedvesem, hol látsz te ezen az oldalon művészeti alkotást? Fotosoppal hány ilyet csináljak neked egy óra alatt? Mondhatod, hogy na de az ötlet. Hát az ötlet, az még nem művészet. Csak ötlet.

Stiel 2009.05.18. 21:28:40

@Nadsat: Jé, az tényleg egy Suzuki. :p

tttthhh (törölt) 2009.05.18. 21:37:21

Akkor se kell idézőjelbe tenni, mert nem te döntöd el, hogy valaki az vagy nem az. Mindenkinek lehet mellélövése. Nem egy munka erejéig művész vagy nem művész valaki. Amikor jól adok vissza a pénztárnál akkor pénztáros vagyok, amikor elszámolom, akkor meg már nem? Ne legyünk nevetségesek.

EMU 2009.05.18. 21:43:34

A nőket nem a reklámcélú felhasználás "aljasítja húsdarabbá".

Elveszett Angyal 2009.05.18. 21:55:43

@EMU: de az is húsdarabbá aljasítja. és tényleg nem kell hozá fantázia

Elveszett Angyal 2009.05.18. 21:56:39

vajon mi az az otromba csúsztatás, amire céloz a bevezető szöveg?

Win Elen 2009.05.18. 22:42:42

@liderc8: arra vonatkozolag, hogy mi a muveszet van ket zsak filozofiai megkozelites, definicio a mai napig nincs ra. Es pont azert mert mindenki mast tart muveszetnek... Nekem peldaul a realista festeszet iparos munka... A szurrealista nem. Elfogadom hogy az is muveszet. Miert? Mert egyfajta kozmegallapodas. Vegyunk egy sarkos peldat az absztraktok vilagabol. Picasso-t mindenki muvesznek tartja. Meg az is, akinek nincsen venaja meglatni benne a tartalmat (ami fugg a szemelytol,az idotol,a tertol, stb.) Ha adok neki egy festmenyt es azt mondom Pablo festette, ujongani fog. Ha csak siman meglatja valahol a padlason egyszeruen kibassza... Tehat ezzel azt tamasztottam ala, hogy a koz eldonti mi a muveszet, vagy ki... De a koz az egyenek osszessege, ergo az egyennek szabad dontesi joga van megkerdojelezni, vagy epp elfogadni valaki muveszetet.

Amugy ertheto, mit akart uzenni a lany. De en sem estem tole hanyatt. Szamomra nem muveszet. A holgy ettol lehet az, csak ez nem sikerult annyira. Ez inkabb ilyen reakcios vicc, raadasul trivialis, de mindenkeppen jo szemlelteto eszkoz, ez az erteke pedig elvitathatatlan. Csak keves.

S.V. 2009.05.18. 22:44:39

az OTP reklám nem győzött meg, a többi termék frankó :D

Win Elen 2009.05.18. 22:51:32

Amugy meg jo lenne ha az emberek nem mindig abban a pruderiaban gazolnanak terdig, ami a mezittelen noket abrazolo, tartalmazo alkotasokat altalaban koruloleli megitelesukkor. Ugyanis az elvitathatatlan, de nem kizarolagos szexualis mag melle, amely nyers naturalis lebutitasa a dolognak gyakorta, tarsul egy esztetikai nivo is. Bar meg kell hagyni, hogy a reklamok tobbsegeben valoban a kozerthetoseg kedveert alpari modon intezik. A topic itt is e korul forgott, ezt tudom. Csak az erem masik oldalanak megpillantasa vegett batorkodtam megtenni ezt a kis kiegeszitest.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.05.19. 09:14:54

oravecz zsófi felvetése teljesen jogos.
és szerintem ügyes.
kb leképezi a valós reklámok fantáziátlanságát, csak direktebben.

aki meg az állásfoglalás ellen tiltakozik, tényleg le van maradva, annyira, hogy azzal kár vitatkozni.

vasszűz 2009.05.19. 11:19:05

"Amugy ertheto, mit akart uzenni a lany. De en sem estem tole hanyatt. Szamomra nem muveszet. A holgy ettol lehet az, csak ez nem sikerult annyira. Ez inkabb ilyen reakcios vicc, raadasul trivialis, de mindenkeppen jo szemlelteto eszkoz, ez az erteke pedig elvitathatatlan. Csak keves."

Win Elen!

És ha nem is akart többet?

Szerintem is ötletes.

Art Mooney 2009.05.19. 11:44:55

@trollkotze: just for the record: én is hányok, amikor p*nával akarnak eladni vmit - de ugyanígy hányok a kékharisnyás karótnyelt fapináktól. :)

lehet a p*názást támadni/körüljárni, csak kéne hozzá kreativitás és fotosop skillz, nemkéne viszont a póz és a meghaladott ultrafeminista ideológia :) mindenki jobban járna :) pld. én is lelkendeznék, nem pedig fikáznék :)

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.05.19. 14:37:25

@Art Mooney: hihihi, meghaladott?
ahogy elnézem, nem :) nagyon nem :)

forumuser 2009.05.19. 14:53:10

@Art Mooney
Szerintem ezek az alkotások szándékosan ilyen igénytelenek. Igénytelenségükkel (is) felhívják arra figyelmet, hogy mennyit dolgoznak a marketingesek egy efféle ötleten... szart se.
Pláne itt, nálunk.
Józsikám, megrendeltek tőlünk egy napozóágy-reklámot. Vegyed csak elő a szánsájn-bícs hátteret, oszt' elérakjuk a bódiszilvit.
Másnap: Józsikám, rendeltek tőlünk egy csőkulcsreklámot. Lementek a garázsba, azt' odaállítod a bódiszilvit csőkulccsal a kezébe'. Stb.
Kábé ez a szint. Lehet, hogy öltönynyakkendőben adják elő, de akkor is.

"nemkéne viszont a póz és a meghaladott ultrafeminista ideológia :)"
Miben feminista ez? Abban, hogy unja, hogy a hús mögött nem látják az embert? Ettől már karótnyelt fapina?

Win Elen 2009.05.19. 16:11:48

@vasszűz: nyitott kerdes nyilvanvaloan. Meg is hagytam ennek minden lehetoseget :)

libudibu 2009.05.19. 17:57:02

szia mindenki, én vagyok az "elkövető"
látom, feministává lettem kikiáltva, meg fapinává, szinglivé, hülyévé. stb :D (ezt most az ellendrukkereknek írom)
nem feminista céllal készültek, ha pucér pasiból lenne ilyen mennyiség, azt parodizáltam volna..
aki még hergelné magát, holnap 11 és dél között benne leszek a Tilos Rádióban (önfényezés szándéka nélkül mondom, bár biztos megkapom ezt is)
én is kíváncsi lennék, mire utal az "otromba csúsztatás"

Art Mooney 2009.05.19. 20:58:15

@hallohallo: neked még nem szólt senki?

bár, annyira nem meglepő, amíg Mo.on komoly embereket lehet hülyíteni barnaveszéllyel, és sokaknak nem esett még le h egyes társadalmi problémák szándékos elhallgatása a problémákról szabadon beszélő szélsőséget erősíti, addig az se meglepő, h egyesek még a keményvonalas feminizmust tolják.. végülis, a piac kezét is el kell engedni, az majd szabályozza magát, mint tudjuk..

Art Mooney 2009.05.19. 21:35:44

@trollkotze:

"Szerintem ezek az alkotások szándékosan ilyen igénytelenek. Igénytelenségükkel (is) felhívják arra figyelmet, hogy mennyit dolgoznak a marketingesek egy efféle ötleten... szart se."

ne keverjük a kettőt.

1. a leírásban szó sincs az igénytelenségről, csak az erőltetett szexualitásról - azt pedig egy igénytelenül elkészített álreklám nem támadja hatékonyan.

2. amúgy se lenne célszerű ezt a 2, nem szorosan összefüggő dolgot egy sorozatban támadni, főleg azért nem, mert az igénytelenségre sokkal jobb kreatív ötletet is össze lehet szedni. azt mondjuk még el tudom képzelni, h egy, az igénytelenséget támadó sorozatba bekerül egy pinás kép, de itt nem erről van szó.

3. persze szabad ország, mindenki azt alkot amit akar stb., csak meg is fogja kapni az őt megillető kritikát, ha szart alkot :D

""nemkéne viszont a póz és a meghaladott ultrafeminista ideológia :)"
Miben feminista ez? Abban, hogy unja, hogy a hús mögött nem látják az embert? Ettől már karótnyelt fapina?"

részben; kevered.

az védhető, h nem elfogadható a pinával reklámozás.

viszont ezt drámaivá nagyítani, meg jönni viszont azokkal a frázisokkal, h "hús mögött a zember", mindezt ostobenkó leírással kísérni (ordas nettó hazugság included), hmmmmm.. nálam ez veri ki a biztosítékot.

megjegyzem, az alapötlet (pinareklám-kritika) nem rossz, de kéretikmáskor ÖTLETESEN csinálni.

Art Mooney 2009.05.19. 22:12:37

"holnap 11 és dél között benne leszek a Tilos Rádióban"

miért nem lepődtem meg?

"én is kíváncsi lennék, mire utal az "otromba csúsztatás""

elnézést kérek a post szerzője nevében is a félreérhető megfogalmazásért: az égbekiáltó ordas hazugság jobban illik rá. idézem becses szavaid a csodaprojekt leírásából:

"A projektemhez gyűjtésképpen beírtam a Google képkeresőjébe a reklám-szót, és a képtalálatok nagyjából 70%-án majdnem vagy teljesen meztelen nőket láttam, ezeknek elég alacsony hányada volt fehérnemű- vagy kozmetikumreklám, ahol ez indokolt lenne. Motorriasztótól kezdve bútorreklámon keresztül élelmiszeripari cikkekig mindehol..."

suddenly: reality check! keressünk csak a "reklám" szóra a google image seach-csel: ahogy számoltam, 100 képből 18 nőt ábrázol, ebből azonban csak 14 vádolható kontextushibával, ami ráadásul túlzó mennyiség, mert 4 esetben úgy kerül az eredmények közé, hogy az oldal a reklám és szex kapcsolatát vizsgálja, valamint van duplikátum is.

100-ból mondjuk - legyünk engedékenyek - 14 az nálam 14%, nem 70%; de most már legalább van mért eredményünk is a szemellenzős feminista-együtthatóról :D

de ez kevésbé fontos; a probléma az, h a "paródiád" pont ott hasal el, amit kritizálnál - a kreatív deficit és ötlettelenség jellemzi.

azt meg kitalálni utólag, h ez a "művészi" koncepció része = LOL :D

de ne aggódj, a kontraszelekció segít a tehetséggel szerényen állókon is, szeretettel vár a tilos rádió :)

forumuser 2009.05.19. 22:23:05

@Art Mooney

"1. a leírásban szó sincs az igénytelenségről, csak az erőltetett szexualitásról - azt pedig egy igénytelenül elkészített álreklám nem támadja hatékonyan."

Lehetséges. Nekem mindenesetre ez jutott eszembe a képek láttán. De nem látok bele az alkotó fejébe.

"viszont ezt drámaivá nagyítani, meg jönni viszont azokkal a frázisokkal, h "hús mögött a zember", mindezt ostobenkó leírással kísérni (ordas nettó hazugság included), hmmmmm.. nálam ez veri ki a biztosítékot."

Nem teljesen értem, milyen formában lenne számodra elfogadható - azaz nem dramatizált.

Art Mooney 2009.05.19. 22:37:37

@trollkotze:

"Nem teljesen értem, milyen formában lenne számodra elfogadható - azaz nem dramatizált."

úgy értem, h persze baj a pinareklám, de nem olyan súlyos a helyzet, mint azt a sorozat primitívsége sugallja.

amúgy szerintem szerencsésebb lenne humorral közelíteni a jelenség felé, esetleg abszurdba hajolva.

Art Mooney 2009.05.19. 22:41:06

ja, itt jegyezném meg, h a mai magyar reklámok bár sok tekintetben primitívek, a fotosop kezelése terén nem; a sorozat viszont bántó hibákat vét (lern2shoop, noob).

csak egyetlen példa: attól tartok, bajban lenne a kedves elkövető, ha tömegével kéne mutatnia olyan fény-árnyék hibákat a közismert márkák magyar reklámjaiban, mint ami a postban szereplő 4. képen van.

batorfya 2009.05.19. 23:07:58

Hello,

A szerkesztőségen belül is komoly dilemmát okozott, hogy fűzzünk-e kommentárt Zsófia művéhez, vagy bízzuk-e a hozzászólókra az ítéletet. Aztán úgy döntöttünk, hogy a képek és a link amúgy is magukért beszélnek.

Art Mooney-nak elnézzük a félreértés tisztázását, vette a fáradságot megnézni a szöveget, és eltalálta. Nemcsak a reklám szóra ekkora a deficit, hanem az ad, advertisement, werbung, verkaufen, advertisemento szavaknál is.

Ami engem illet, én cikinek tartom mind a "víziót", mind pedig a megvalósítást. Lehet persze azzal érvelni, hogy ez egy olyan téma, ami soha nem veszít aktualitásából. Elfogadom. Nyilván számos magyar és nemzetközi példát tudnánk felhozni a női test indokolatlan használatára a reklámokban. Csakhogy ezt a jelenséget úgy harminc éve ciklikusan megéneklik, hol jobban, hol rosszabbul, hol túlzóan, hol frappánsan. Ezt a dögunalmat pedig valóban csak kreativitással lehetett volna úgy-ahogy felrázni, aminek sajnos az alkotó híján volt ezúttal. Csakúgy, mint - nevét meghazudtolóan - a bölcsességnek.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.05.19. 23:08:24

húha, art mooney, a tyúkszemedre léptek vagy mi van?
mindenesetre szerintem szerencsésebb lenne humorral közelíteni a jelenség felé, esetleg abszurdba hajolva. :P

Art Mooney 2009.05.20. 00:08:09

@hallohallo: megfogtad a lényeget, csak kiengedted a kezedből: az egyik jelenség súlyos, a másik nem.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.05.20. 08:01:26

@Art Mooney: köszönjük az állásfoglalást és a mérvadó véleményezést