HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Tévék a weben

2009.06.11. 16:54 .:sz-b:.

A Webvideó-konferencia kerekasztal-beszélgetésén Miskolczy Csaba, a Blogter ügyvezetője tartott vitaindítót, szerinte a televíziók internethez való hozzáállásában több modell létezik: vannak, akik túlértékelik a netet, elválnak az online és offline tartalmak, a kísérletezésnek furcsa megoldások lehetnek az eredményei. Vannak, akik konzervatívan állnak hozzá, a lement műsorok nézhetők meg a neten, itt a szolgáltató jelleg az erős. Mások újabb brabdeket építenek a neten, illetve van, aki fizetős disztribúcióval próbálkozik.

Ferenczi Anita, az RTL Klub honlapjának felelős szerkesztője elmondta: feladatuk főleg az, hogy támogassák a csatornát. Fekete Attila, a Tv2 digitálismédia-igazgatója felidézte, hogy a Korridor azért szűnt meg, mert nem volt kifizetődő. "Most azzal kell kezdenünk valamit, amink van, és ez profi videótartalom" – mondta. Mucsi Csaba, az MTV Újmédia osztályának főszerkesztője kifejtette, hogy az RTL Klub modelljével ellentétben az MTV Online feladata nem elsősorban a csatorna támogatása, hanem önálló felület építése, ahol olyanokat is el tudnak érni, akiket a televízión keresztül nem. Varró Balázs, a Viasat3 pr-vezetője elmondta: a Viasat3 anyavállalatának az az üzleti modellje, hogy minden országban ugyanazt a webes megjelenést alkalmazza, náluk ezzel egyetlen ember foglalkozik. Eemlékeztetett azonban, hogy ennek ellenére direkt internetre gyártott vírusfilmekkel (a Topmodell kapcsán) már 2006-ban Effie-t nyertek, és minden új műsor bevezetésénél van internetes kampány.

Az RTL Klub küzd az ellen, hogy más videómegosztókra kerüljenek az anyagaik, a Viasat3 ezzel kapcsolatban liberálisabb, mert nekik úgysincs ebből látogatotságcsökkenésük. Persze az új videós oldal elindításával (április elsején indult a Video.viasat3.hu oldal) ez változhat. A Tv2 nem küzd a Youtube ellen, mert szélmalomharc, és kifejezetten támogatják az embeddelést (a reggeli előadásban említett nagy számok ennek köszönhetők).

A kereskedelmi tévék honlapjaikon igyekeznek extra tartalmakat adni, például a Tények egy-egy riportja már korábban látható a weben, mint a tévében, és az RTL-hez hasonlóan főleg az adásból kimaradt anyagok kerülnek ki. Emellett a Tv2 két hete elindított egy tévéműsort, a Moziverzumot, ami kizárólag a webre készült: Ez kísérlet, hogy van-e az ilyesminek értelme.

Szólj hozzá!

Címkék: tudósítás webvideo konferencia

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr611179222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása