HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Így lett kreatívközpont Amszterdam

2009.06.16. 09:00 zsombor

Van egy tökjó cikk az Advertising Age-en arról, hogyan lett Amszterdam a kreatívügynökségek kedvenc európai központja, amit mindenkinek el kellene olvasnia, aki a jövőben nyilvánosan beszélni szeretne arról, hogy X éven belül Budapest a térség, a földrész, a világ, az akármi kreatívközpontja lesz.

A sztori azt veszi végig, hogyan választotta a várost európai főhadiszállásnak az amerikai Taxi, akik Amszterdam mellett Barcelonát, Londont és Párizst méricskélték még. Amikor elkezdtek puhatolózni, a hollandok – egyedüliként – konkrétan ajánlatot adtak nekik: összehozták őket ügyvédekkel, könyvelőkkel, a nagynevű helyi ügynökségekkel (Wieden + Kennedy, 180 Amsterdam, Amsterdam Worldwide), akik készségesen elbeszélgettek az érkező konkurenciával, a napot pedig egy százfős fogadással zárták, ahova elment a polgármester kifejezni, hogy igazán nagyon örülne, ha sikerülne őket választani.

És persze, van kibírható társasági adókulcs, megfizethető életszínvonal fűvel és kurvákkal, a minimálbér duplája fölött sem ciki bringával munkába járni, és repülővel másfél órára van Dél-Franciaország, de azért városnak éppenséggel a többi becélzott város sem szar. Az, hogy csinálnak is valamit, amikor van mit ahelyett, hogy sokszor mondják, hogy "kreatív", valószínűleg tényleg számít egy keveset.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr491187177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.16. 21:30:33

szerintem Amszterdam titkára - mármint, hogy virágzik a liberális szellemiségű alkotó közeg - rávilágított Richard Florida is a "The rise of the Creative Class c. könyvében is: 3T=tehetség, tolerancia, technológia.

Ennyi!

zsombor 2009.06.16. 22:35:52

@Bery: en.wikipedia.org/wiki/Richard_Florida#Critical_articles_on_Florida

de valószínűleg mindegy, csak a rend kedvéért. egyszer végigfutottam az összes ilyen esszét, hogy a végére ne tudjam eldönteni, kinek van igaza. mellékvágány.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.17. 00:10:45

hát igen! mindent lehet állítani, sőt annak az ellenkezőjét is.

Én azonban hiszek Floridának! Azon túl, hogy a korábban is ismert tehetség és technológia "hard" változók mellé behozta a tolerancia "soft" indexét, egy egészen koherens teoretikus mátrixot rakott össze :)

Mediadroid 2009.06.19. 16:19:38

@Bery: @zsombor: azt nem lehet mondani, hogy ne lenne igaza, de nyilván (nyilván?) lehetnek más tényezők is, amik segítenek.
Nekem konkrétan egy ismerősöm dolgozik az amsterdami önkormányzatnál ezen a projekten (hogyan legyen Amsterdam a kreatív iparágak számára vonzó hely), ami szinte még csak most kezdődik.
Jó pozícióból indultak, és mégis sokat foglalkoznak a kérdéssel.
Budapest óriási esélyt hagyott ki kb 10 éve, hogy valamerre - akár a kreatív főváros irányába is - elkötelezze magát.
ÉS itt most sóhaj és abbahagyom, mert csak felidegesítem magam és Ti is tudjátok, mit mondanék.