HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009 - Oroszlánkölykök

2009.06.25. 16:54 lausekesther

A borsos árak ellenére, ami mind a fesztivál bekerülési költségeit, mind pedig a cannes-i életbenmaradást illeti, csak úgy nyüzsögnek a fiatal kreatívok a fesztiválpalotában. Persze a szervezők igyekeztek őket idecsalogatni azzal, hogy a kedvezményes „diákjegyre” jogosító korhatárt idén 28-ról 30-ra emelték, és a kedvezményre is ráerősítettek: 999 euróért jöhetnek egy hétre. A hivatalos adatok szerint 50 országból kb. 550 oroszlánkölyök, azaz Young Lion jött el Cannes-ba.

Bár számos panaszt megejtettünk már a régió jelenlétének hiányáról a cannes-i reklámfesztiválon és ezáltal az egész globális reklámszakma képzeletbeli agytekervényeiben, a fiatalokat elnézve úgy tűnik, a jövőt illetően van némi remény. A közép- és kelet-európai fiatalok a 28 év alattiaknak 1995 óta megrendezett Young Lions szekcióban egész szépen teljesítenek.

A Young Lions verseny print kategóriájában, ahol az IFAW (International Fund of Animal Welfare) állatvédő szervezetnek kellett reklámot készíteniük a nevezőknek, bronzot kapott egy román páros, a média kategóriában, ahol a megbízó az éhezés ellen küzdő WFP (World Food Programme) volt, ezüstöt ért a fehérorosz nevezők munkája, az online munkák közül pedig, ahol pedig a Kofi Annan által személyesen irányított, a klímaváltozás tudatosításáért küzdő szervezetnek, a GHF-nek (Global Humanitarian Forum) kellett munkát készíteni, Szlovákia kapaszkodott fel a dobogó harmadik helyére. Kilencből három – ez semmiképpen sem rossz arány. Magyar nevező nem volt egyik kategóriában sem.

Ez itt a román bronz, egy elefántbőr mintázatú, pénztárcává hajtogatható printje:
 

Hozzátartozik ugyan az igazsághoz, hogy ha kategóriákra bontjuk, a printben 34 nevezőből, a médiában 25-ből, a cyberben 30-ból sikerült a szomszédainknak ezeket az eredményeket elérni – egy kategóriában minden országból egyetlen nevezés versenyzett – és ez lényegesen kiegyensúlyozottabb mezőny, mint a „nagyoknál”, ahol csupán pénzkérdés, hogy melyik ügynökség melyik ország hány munka nevezési díját fizeti ki. És az is simán lehet, hogy ezek a reménykeltő az esélyek máris szertefoszlanak, amint ugyanezek a kreatív fiatalok majd valamelyik nagy reklámügynökség egy elemeként a „felnőtt” nevezők, a nagyok közé kerülnek.

De a biztonság kedvéért addigis nem ártana nézegetniük a szervezőknek a térkép eme részét, mert az egyébként eszméletlenül professzionális módon, szervezetten és hibátlanul zajló díjkiosztó gálán könnyen megint hiba csúszhat a gépezetbe, mint tegnap, amikor hatalmas betűkkel Slovaquia szerepelt a kivetítőn – valószínűleg nem sokat írták még ki ezt.

 

 



 

4 komment

Címkék: szlovákia románia fehéroroszország cannes 2009 young lions

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr571208146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BlueCrisp 2009.06.25. 22:40:38

Úgy látszik, valahogy ez a blog kezd az érdektelenségbe fulladni. Nem rosszból mondom, csak ténymegállapítás. Csak azt nem értem, hogy akkor miért rakjá(to)k ki index címlapra, első blognak, ha ennyire nem érdekel senkit?

Kopiás Attila Steve 2009.06.26. 00:20:05

@BlueCrisp: Uborkaszezon van, minden blog kezd érdektelenségbe fulladni. Átvergődünk a nyáron, akkor majd minden újra beindul, addig takarék üzemmód van mindenhol. Nem hiszem, hogy erről ez a blog tehetne...

radiris 2009.06.26. 00:45:58

@BlueCrisp: Csak azért, mert nincs 150 komment, még nem azt jelenti, hogy nem olvassák.

lausekesther 2009.06.26. 11:24:12

Kösz radiris. És igen BlueCrisp, bizonyára van, akit érdekel mit csinálnak a régió fiataljai a világ legnagyobb reklámfesztiválján. Ha nem is Te vagy az.
süti beállítások módosítása