HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009 - Top15 ügynökség (másképp)

2009.06.30. 12:03 lausekesther

És még mindig Cannes... 
Miután összeállítottuk az idén legtöbb díjat nyert kampányok top10-es listáját, nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy az ügynökségekről is készítsek egy hasonló sorrendet.

Többek között azért is, mert ugyan kiosztották már az év ügynöksége és hálózata címeket, de ezek csak a négy klasszikus reklámkategória, az outdoor, a press, a rádió és a film (bár itt már a klasszikus szó elég out-of-date, tévéreklám alig volt benne) díjait vették figyelembe, a többieket pedig külön kategóriánként díjazták. Tehát a hivatalos eredmények szerint:

Az év hálózata a BBDO
Az év ügynöksége a DDB Brasil, Sao Paulo
Az év direktmarketing ügynöksége: Shackleton Madrid
Az év médiaügynöksége: Dentsu Tokyo
Az év interaktív ügynöksége: Goodby Silverstein & Partners San Francisco
(+ Az év produkciós cége, az Aranypálma nyertese a thaiföldi Phenomena)

Mi azonban egy lábosba összeöntöttünk minden egyes díjat (egyedül a kampánydíjak egyes elemeit nem számoltuk külön-külön), és így állítottunk fel egy ügynökségi rangsort arról, kik vitték haza a legtöbb oroszlánt idén Cannes-ból. Figyelembe vettük azt is, ki milyen díjakat és hány kampányért nyert. Így először is visszaadtuk a díjakat taroló CumminsNitro Brisbane-nek a becsületét, akik 8 díjjal, ebből 3 Grand Prix-vel, 3 arannyal és két pr-oroszlánnal kétségtelenül a fesztivál legtöbbet jutalmazott szereplői voltak - bár tény és való, hogy egyetlen kampányért.  

Ügynökség Díjak Grand Prix Gold PR Titanium Kampány-szám Kampány
1. CumminsNitro Brisbane 8 3 3 2 0 1 The best job
2. TBWA/Hunt/Lascaris Johannesburg 9 1 5 0 0 1 Trillion dollar
3. Goodby Silverstein & Partners, San Francisco 10 0 3 0 0 8  
4. DDB Brasil Sao Paulo 9 0 2 0 0 7  
5. ALMAPBBDO Sao Paulo 8 0 3 0 0 6  
6. Happiness Brussels 7 0 5 0 0 2 Let it ring
7. Boondoggle Leuven 5 0 5 0 0 1 Banner concerts
8. Leo Burnett Lisboa 11 0 1 2 0 3 Hope store
9. Dentsu Tokyo 7 0 3 0 0 5  
10. Droga5 New York 4 0 2 1 1 1 The Great Schlep
11. Crispin Porter + Bogusky, Boulder 6 0 2 0 1 4 Whopper Sacrifice
12. Shackleton Madrid 7 0 2 0 0 1 Village where nothing ever happens
13. BMF Sydney 6 0 2 0 0 2  
14. BBDO New York 5 0 1 0 0 4  
15. BBH London 5 0 1 0 0 3  

 

3 komment

Címkék: díjak ügynökségek cannes 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr721217539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.30. 15:53:59

csak sikerült a "CumminsNitro Brisbane"-t kihozni győztesnek :)

az elért eredmények alapján mindenképpen megérdemelte volna az év ügynöksége címet. De hát a szabály, az szabály....!

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.30. 19:38:53

Még valami!

Tök jó, hogy elkészítetted ezt a listát, mivel elég érzékletesen mutat rá az egész reklámipart körbelengő "bullshitre". A reklámszakma mértékadó "megmondóemberei" - élükön a szakma garfieldjával (meg most Steve I love this company Ballmer is!) - lépten-nyomon arról szónokol, hogy megérkeztünk a digitális tartlomelőállítás korába. A klasszikus üzleti modell szerint működő ügynökségek, tervezett kampányok elvesztették létjogosultságukat. Az a bizonyos fránya fogyasztó már csak a new médiás eszköztárral targetálható.

S hogyan reflektál erre a szakma legnagyszerűábbnek kikiáltott fesztiválja a francia Riviérán?

Az év ügynöksége címet kizárólag a tradicionális reklámmédiumok terén elért eredmények alapján ítélik oda. Fura!!??

Ha jól emlékszem a hazai Arany Penge is - az előzőekben említett - reklámipari változásokra rezonált azzal, hogy új alapokra helyezte a versenyt - eltörölte a klasszikus atl, btl kategóriákat, s a kommunikációs megoldásokat díjazza.

Vajon Cannes-ban miért van még a régi értékelési szisztéma, ha a progresszív, new médiás, new mittudomén alkotásokat előtérbe helyező korszellem mást akar?

lausekesther 2009.07.01. 10:24:10

@Bery: teljesen egyetértek és kösz. Egyébként Lord Tim Bell említette a pr-díjak átadásakor, hogy már annyira összefolynak a kategóriák, hogy a jövőben már inkább kommunikációs megoldásokat kellene díjazni. Tehát gondolatilag már megérett bennük is :) Ugyanakkor olyan szinten különválnak még Cannes-ban a klasszikus és egyéb kampányok (1-2 átfedésen kívül), hogy ha így vagy hasonlóan összesítenék a díjakat, akkor a hagyományos atl-ügynökségek labdába se rúgnának, miközben még mindig messze a press, outdoor és film kategóriában van a legtöbb nevezés.
süti beállítások módosítása