HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

A 85-ös maláj popfesztivál meztelen rocksztárja a Pannon-ház lakója

2009.07.15. 13:52 lausekesther

Meghökkentően ötletes, szórakoztató és profin kidolgozott kisfilmmel állt elő a tévészpotjaival nem túlságosan sziporkázó Pannon a YouTube-on a múlt héten. Az új videóban egy Ian "Karmarobot" Cox nevű skót zenész vezeti körbe a meseszép luxusházában a nézőt, bemutatva a talán még nála is viccesebb csontkovácsát és mentorát, Stepant, a házban lézengő bombázó csajokat meg hogy egyáltalán hol és hogyan zajlik az élete.

Aki nem látta még a Pannon szuperzöld, szupermodern, a Zoboki-Demeter és Társaik Építésziroda által tervezett új irodaházát, a szpot végén az is hamar rájön, hogy ez bizony az volt, abban vezették körbe, és ő tulajdonképpen egy Pannon-reklámot látott. Mégis nyitva marad néhány kérdés  (sőt több is merül fel): ki a fene ez az Ian Cox, mit keres a Pannon-házban és mit akar nekem mondani ez a film? Az első kérdésre aztán hamar megérkezik a válasz, ha az ember icipicit kutakodik (mint ahogy ezt az Urbanista blog meg is tette): Ian Cox egy fiktív személy, akinek ugyanaznap hozták létre - és kizárólag magyarul - a Wikipédia-oldalát (azóta letörölték a szerkesztők) és a Facebook-oldalát, mint hogy a videó felkerült a YouTube-ra, nem sokkal korábban a MySpace oldalát, és szintén nem sokkal korábban egy valódinak tűnő zenevideó is felkerült tőle a YouTube-ra:

Nem is szólva arról a néhány árulkodóan irreális részletről, mint hogy a Wikipédia szerint Stepan szüleit a szeme láttára tépték szét egy veszett rozsomákfalka megvadult egyedei, meg hogy Ian Cox az 1985-ös maláj popfesztiválon elnyerte a Legjobb Meztelen Előadás díját.

A gyors leleplezés után aztán a néző már tényleg csak a szórakozásra és a röhögésre koncentrálhat, a szakmabeliek meg eltűnődhetnek a második kérdésen: miért is csinálta ezt a Pannon? Bemutatni az új házat szórakoztató módon vagy bizonyítani, hogy régi, nagy márkaként is képes az újszerű, meghökkentő kommunikációs eszközök használatára, a fiatalok megszólítására, a wikihackre? Ez ugyan kicsit zavaros, de az biztos, hogy szép munka volt.

Elismerés a készítőknek: az LWp Kommunikációnak és a The Lab 3-nak.

57 komment

Címkék: pannon pannon ház wikihack

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr731247193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2009.07.15. 15:54:19

Nekem az jött át, hogy ez az Ian Cox gyerek kiba sok pénzért dekoratív háttérként használt valami luxuskérót meg pár luxuskvát a SAJÁT promójához. Hefner úrnál forgattak esetleg... :)

A névválasztás egyébként sem túl eredeti. Ez itt a valós Ian Cox oldal:

en.wikipedia.org/wiki/Richard_Ian_Cox

Ez pedig a meghekkelt Wiki oldal :

209.85.135.132/search?q=cache:L2Zg2F9F-ekJ:hu.wikipedia.org/wiki/Ian_Cox+ian+cox&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

Médiahack-nek elég gyenge. Lesz egy csomó ember, aki Ian Cox CD-t akar majd meg Ian Cox koncertet és csúnyán be fog rágni, ha megtudja, hogy a Pannon átbacta a fejét egy hülye reklámmal :)))

Egyébként miért kell promózni egy irodaépületet? Hogy az ügyfelek lássák, mire költötték a pénzüket?

Hara Mati 2009.07.15. 16:11:25

@Mária: Te tényleg képtelen vagy bárminemű elvonatkoztatásra?
Először is nézd meg, hogy mit tud ez a kishazánkban egyedülálló épület. Aztán gondold végig, hogy milyen lenne egy olyan helyen dolgoznod, ahol más - egy rock star- kikapcsolódik, feltöltődik stb.
Ennek a filmecskének sokkal inkább van belső kommunikációs funkciója, mint hagyományos, speciel image. A Pannon egy innovatív, környezettudatos és a dolgozóira figyelő cég.
A fiatalember pedig egy itt élő, Richard névre hallgató fotós. Ez már csak plussz infó és csak a kedvedért, hogy ne vegyél mindent olyan komolyan az életben, mert a gyomorfekély az egy kemény dolog :-)

Mária 2009.07.15. 16:46:21

@Hara Mati:

Ügyfélként nem értem az egészet. De ha nem lennék ügyfél, akkor leendő ügyfélként, célcsoportként, blablablaként is mondhatnám ugyanezt.

Te pedig jobban tennéd, hogy ahelyett, hogy engem bactatsz, válaszolnál arra, amit fentebb kérdeztem.

De kérdezhetek tovább is, a kommentedre reagálva:

- Szerinted hány embert érdekel, hogy mit tud az épület?

- Szerinted mit gondol egy átlag magyar munkavállaló, miután látta ezt a filmet és beleképzelte magát az ott dolgozók helyébe?

- Áruld már el nekem, ugyan miféle "belső kommunikációs funkcióra" gondoltál"? Értem én ugyan, de akkor ezt miért kell ilyen szinten és ilyen módszerekkel publikussá tenni?

- Ha a film mégsem a külső, hanem a belső PR miatt készült, akkor mi a célja, mi a mondanivalója egyáltalán?

- Azokat, akik a filmbe belebotlanak, mert belebotlanak, hiszen publikus, szerinted mennyiben érdekli, hogy a Pannon egy innovatív, környezettudatos és a dolgozóira figyelő cég?

- Kit érdekel, miből él Richard, akit fiatalembernek nevezel, bár szerintem egy ötven körüli pasi?

- Jó-e az a reklámfilm, amit utólag kell vért izzadva magyarázni?

- Pannonos-e vagy, netán a két külsős cég egyikének-e dolgozol?

- Szerinted kettőnk közül ki az, aki komolyabban veszi az életet?

:)))

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.15. 17:24:59

Mária, a két wiki oldalnak kábé annyi köze van egymáshoz, mint neked az online marketinghez.

Ha figyelmesebben elolvastad volna a posztot, akkor ráeszméltél volna, hogy léteznek rajtad kívül még olyan intelligens lények a Földön, akik görcs- és rosszindulatmentesen tudnak rácsodálkozni minden újra, érdekesre, eredetire.

Az emberek többsége nem olyan ostoba, mint ahogy te azt feltételezed róluk.
Nézd meg a myspace oldalt, a videókat, a kommenteket, és rá fogsz döbbenni (amivel sztem már régen tisztában vagy), hogy ez a világ már rég elment melletted.

Persze, nem nagy tragédia, hogy Ian Cox nem lopta be magát a szívedbe, hiszen továbbra is ott marad neked fix pontként a vasárnap reggeli sporthasonlatkirály, Lakat T. Károly!

Hara Mati 2009.07.15. 17:26:49

@Mária: Drága Mária, ez egy vírusfilm.
Én nem vagyok se alkotó, de még Pannonos sem, de speciel érdekel minden, ami innovatív és zászlóként kikukkant a magyar rögvalóságból. Legyen az reklám, építészet, vagy zene, vagy akármi. És nagyon elszomorítanak az olyan emberek, akik csak egy szemellenzővel a fejükön fekete fehérben hajlandóak a világot szemlélni és tul. kép. gyökerestűl írtanánának ki mindent, ami csak egy kicsit eltérő a megszokott napi szartól, tehát kreatív. Ezt, tényleg komolyan veszem, mert ez az életem.
Ennyi.
Tisztelettel.

Mediadroid 2009.07.16. 10:03:31

NE veszekedjetek már (biztos a meleg ment az agyatokra)!

Én élveztem a filmet, de tudtam a postból, hogy Pannon, és így gyorsan megértettem miről van szó.
Élvezetes kis munka, de nem vagyok benne biztos, hogy aki "szűzen" nézi meg (nem tudva, mi is ez) kivárja-e a végét, mert annyira azért nem ütős ( az eredeti MTV Cribsben a sok idióta amerikai sztár kb. pont így adja elő magát... de tök komolyan...)

Azért ez legyen minden idők leggyengéb viralja, szebb hely lenne a magyar internet...

Puncilover 2009.07.16. 10:40:07

Érdekes, figyelemkeltő spotnak elmegy, bár túl hosszú. Van, aki röhög rajta, van aki nem érti. A Pannontól mindenesetre szokatlan, de azért nem nagy durranás. Nekem unalmas, és nem is vicces, de lehet, hogy nincs humorérzékem. Ha ez valamiféle kommunikációs irányváltást jelez, annak örülök, mert az bizonyos, hogy a Pannon teljesen elqrta a székház kommunikációt, meg úgy általában harmatgyengék nemcsak a reklámfilmjei, de vaskalapos, ósdi a vállalti kommunikációja, ami megrekedt a "bevezettünk egy új díjcsomagot, nosza küldjünk ki egy sajtóközleményt" meg a "támogassuk ezt is, azt is, amazt is, milyen rohadt lekiismeretesek vagyunk" szinten. Mondjuk ez is elmegy, mert ügyfél még maradt elég, és egy kis pénz is akad markkomra, tehát amíg házon belül nem akarnak ezen változtatni, eldöcög a szekér. (Sok cégnél van ez így, elég csak a K&H borzalmas, szellemileg pusztító kommunikációjára gondolni, vagy a Matáv (ó, bocsánat, T-kom) végtelenül sablonos dolgaira) Visszatérve a székházra, a Pannon képtelen volt túllépni azokon a lózungokon, hogy ez milyen zöld, milyen innovatív, milyen építészeti csoda, milyen qrva jo. Ez egyszer talán érdekes, egy építész klubban meg esetleg kétszer is, de hol a túróban van az ügyfél? Mi lett volna, ha megmozgatják őket is? Nem lehet felhúzni egy szabadtéri színpadot abban a qrva nagy kertben ideiglenesen? Nem lehet az egyik falat ügyfelekkel lefestetni? Nem lehet beizzítani az őrültebbeket, hogy ők készítsenek viral videót? Hamár virál, akkor az is megtörténhet, hogy az amatőrökből több jön ki. Itt van például ez, ami azért egy kicsit ütősebb, és kb. 0 forintból készült:
www.youtube.com/watch?v=zMvdpfN8utw

köcsögömszéken 2009.07.16. 12:33:47

Kedves Máriám!

Nem vagyok Pannonos, nem vagyok a film készítője, de őszinte Rajongód vagyok!
Te ugyanis talán még ennél a filmnél is viccesebb vagy.
Azt én értem, hogy már megint nem a Te mosóporreklám típusú ötletedre költött az ügyfél, és ezért nagyon nagyon morcos vagy.
Azért én mondjuk ügyfélként arra gondolnék, hogy ha környezettudatos technológiával épült székházba költözik a Pannon, akkor spórolnak majd az energiával. Tudom, naiv álom, de a megtakarításuk hosszútávon akár az ügyfélnél is jelentkezhet, akár olyan formában, hogy később emelik a tarifákat, mint konkurenseik.
A jó munkakörnyezet jelentheti azt, hogy amikor panaszos üggyel fordulok feléjük, nem csak egy unott, "leszarom" hangú, kötelességből udvarias ügyintézővel beszélek, hanem olyan emberrel, aki tényleg segít a problémát megoldani, már csak azért is mert jól érzi magát a munkahelyén. Képzeld, velem már előfordult, hogy ilyen helyen dolgoztam, és mások és magam számára is feltűnően jobban teljesítettem.
Az emberek ahhoz a szolgáltatóhoz szeretnek tartozni, akinek az imidzsével azonosulni tudnak. Tudod olyan ez, mint popsztárt imádni. (Hoppá, hiszen itt összefüggés van a filmmel!)
Lehet, hogy csak én látom ezeket, de Te minden estre kva nagy marketinges lehetsz, ha ilyen alapvető összefüggéseket sem sikerül látnod.
Lehet, hogy ezért vagy irigy mindenre és mindenkire, mert a hihetetlen hozzáértéseddel nincs is kinek dolgoznod?
Vagy egyszerűen "cutting poppies" típusú emberke vagy, aki nem bírja elviselni, hogy valami kilóg a sorból?

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2009.07.16. 13:09:46

Wow. Én értem, nekem bejön, ezt speciel jobban szeretem, mint Dió kutyust és az együgyü családját.
Ugyanakkor szinte biztosra veszem, hogy ez egy egyszeri, ötletes és legközelebb majd 10 év múlva. Gratula a készítôknek és az ügyfélnek is.

atomrebel 2009.07.16. 14:23:35

jópofa, értelmetlen szarság
céltalan művészkedés semmi több
ezért nem érti mária
mert vannak olyanok akiknek ez nem poén...

nekem is tele van a faszom a sok túlrajongott művésszel és az idétlen alkotásaikkal

poén... bazmeg, mintha erről szólna az élet

beszívva meg egész vicces (mi nem??)

Hara Mati 2009.07.16. 14:29:37

@atomrebel: akkor küldj egy spanglit Máriának :D

Mária 2009.07.16. 15:26:31

@korn:
"léteznek rajtad kívül még olyan intelligens lények a Földön, akik görcs- és rosszindulatmentesen tudnak rácsodálkozni minden újra, érdekesre, eredetire."

Az újra, érdekesre, eredetire valóban. Ez a film viszont se nem új, se nem érdekes, se nem eredeti. Azt meg ne képzeld, hogy pont a nickedtől fogok hasra esni, sőt azt sem tőled kell, hogy megtudjam, mennyi közöm van az online marketinghez.

A tojáshéjat viszont nem ártana leszedni a hátsódról, nem áll jól és nem is trendi egyáltalán :)

@köcsögömszéken:

Nem biztos, hogy jobb lenne a világ, ha mindenkinek egyforma lenne az ízlése, és valamilyen módon az emberiség minden egyedének az ízlése pontosan olyan lenne, mint a tiéd.

Mint ahogy attól sem lenne jobb a világ, ha arra kényszerülnének benne az emberek, hogy magukban tartsák a véleményüket minden olyan esetben, ha az nem egyezik meg a véleményvezérek véleményével.

Lehet, hogy te szívesen élnél egy ilyen világban, én viszont szívesebben élek ebben a mostaniban, ahol bárki szabadon elmondhatja a saját véleményét anélkül, hogy retorziókkal kellene számolnia akár verbálisan, akár tettlegesen.

Hiába, nem vagyunk egyformák, és ellentétben veled, szerintem így szép az élet.

@atomrebel:

Mária azért nem érti, mert a marketingesek többsége egy Excelfüggő korlátolt szakbarbár, aki nem szívesen költ pénzt olyasmire, ami mögé nem tudja valamilyen módon a megtérülést is odaképzelni.

Nem tud azonosulni pl a céltalan dolgokkal, a művészkedéssel például.

Ideális esetben persze van olyan, hogy amíg a végeredmény egy kívülálló számára céltalan művészkedésnek tűnik, addig a beavatottak látják mögötte a vérprofi módon kiszámított nyereséget.

De ebben az esetben szerintem nem beszélhetünk ideális esetről. Eye candy legfeljebb ez a videó, unatkozó negyveneseknek, hiszen ha nem tévedek, a zene, amit a nem létező Ian játszik, tipikusan az ő zenéjük, a díszlet pedig hozzá, amennyit az egyébként impozáns méretű irodaházból a képsorok láttatni engednek, ugyancsak a kispolgári vágyálmok netovábbja lehetne :)

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.16. 16:08:43

Mária, természetesen tévedsz,

ez a videó a nálad jóval fiatalabb, fogékonyabb webfogyasztóknak szól, csak nézd meg, h pl. a myspace-en hány tizenéves friend-je van,

a zenéért pedig tudtommal Amerikától Japánig számos podcast rádió bejelentkezett (megsúgom, ezeket nem a magadfajta unatkozó negyvenesek hallgatják)

ha valakinek, akkor neked tudnod kell, h egy vírusvideónak máshol van a helye a "korlátolt marketinges szakbarbárok" Excel táblájában,
(a Diesel születésnapi viralkampánya után például nem rohanták meg az üzleteket a zenélni tudó pornószínészek, de sokakhoz eljutott az infó, hogy 30 évesek lettek)

ja, és a tojáshéjat már rég leszedtem a hátsómról és átragasztottam a gyönyörűséges gyermekeim popsijára, mert hogy képzeld, nekem már 3 van (és nem popsiból, ugye érted?)

Mária 2009.07.16. 16:18:18

@korn:

Természetesen nem tévedek, amiről a mai huszonévesek azt hiszik, hogy az ő zenéjük, kis utánajárással ki tudják deríteni, hogy már a nagyapjuk is erre csápolt.

Természetesen 33 évesen elvileg le kellett volna, hogy szedd a tojáshéjat a hátsódról, ám ez neked nem sikerült, mivel irtózol attól, hogy elfogadd a korodat és a magadfajták között csápolj :)

Hara Mati 2009.07.16. 16:58:14

Kedves Mária!
Lássuk be, eltévedtél. Térben és időben egyaránt.
Térj vissza a nyájadhoz.
Jó utat!

Mária 2009.07.16. 17:08:47

@Hara Mati:

Céltalan billentyűcsapkodás helyett inkább arra válaszolj, amit kérdeztem tőled fentebb!

Mária 2009.07.16. 17:09:36

Még egy apróság mindezzel kapcsolatban, ha senki nem provokál, akkor részemről az utolsó :)

HA a fenti film a Pannon "reklámja" akkor a YouTube-on a pannon szóra keresve miért nem jelenik meg a találati listán?

Ugyanez a film az Ian Cox szóra keresve miért nem jelenik meg a találati listán? A rövidebb, "piros" videó ott van, remélem, nem fogják letiltani a kommenteket alóla :)

A lejátszóablak mellett a szürke dobozban miért nincs a videóhoz hozzáfűzve semmiféle leírás? Akár fake, akár a cégre utaló?

Ugyanebben a szürke dobozban miért a készítő cég promózza saját magát a sárga-fekete logójával?

Ha ugyanitt a felhasználó nevére kattintunk, akkor miért a készítő céget promózó felhasználói oldalra jutunk? Egészen pontosan: bizonyára az egyik munkatárs privát felhasználói oldalára, ahol ott van a céges weboldalra mutató link.

Nem volt idő, hogy szegény Ian Cox kapjon egy saját profi oldalt a YouTube-on?

Hara Mati 2009.07.16. 17:17:06

Ne haragudj, de eddigi munkásságodat megfigyelve úgy gondolom, a válaszom lenne céltalan billentyűcsapkodás.
De lehet, hogy csak a hőség teszi. Valószínű, hogy ha az új Pannon székházban dolgozhatnék, akkor sokkal több türelmem lenne hozzád.

Mária 2009.07.16. 17:20:21

@Hara Mati:

Csak nem hagyod abba... :)

Hara Mati 2009.07.16. 17:23:59

Imádom, ahogy minden közösen látogatott blogon visszarántassz a nagy Magyar valóságba :-)
Szebb napot!

Mária 2009.07.16. 17:35:51

@Hara Mati:

Az indás múltadat elnézve csak az Addict blog olvasóit boldogítod értékes hozzászólásaiddal :)

Hara Mati 2009.07.16. 17:39:57

@Mária: Próbálom védeni a tágabban értelmezett környezetemet :-)
Meg van önkritikám :-)))))))))

köcsögömszéken 2009.07.16. 18:14:51

@Mária: Amit válaszként írtál azt értem, és egyet is értek vele. De mi köze van ahhoz, amit írtam? Jó, tudom, bunkó vagyok...
Azért mégis. Csak általánosságokról beszélünk, vagy vannak konkrétumok is?
Mellesleg azért a "véleményvezér" a Te szádból egy kicsit erős. :)

Puncilover 2009.07.16. 18:47:58

@Korn:

Hogy a faszomba jön ide, hogy hány gyereked van?

Egyébként gratulálok, menj vissza, és csinálj még sokat. Remélem a szocpolt már felvetted rájuk, amit a full bejelentett állásom után én is fizetek Neked, amíg szépen evázgatsz.

Vetísd le nekik sokszor a filmet, és magyarázd el a poént..

Kellemes popsiszagolgatást!

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.16. 22:54:30

@Puncilover: fogd vissza magad, öreg, átlépted a határt!!!!

ha lett volna gyerekszobád, akkor tudnád, h a család az tabu. ne merészelj ilyen tónusban beszélni a gyerekeimről!!!! megértetted???

akiket egyébként csak azért hoztam szóba, h Máriának demonstráljam, h már nem vagyok mai gyerek,

ha lenne minimális iq-d, akkor ezt is értetted volna, és a szpotot is,

óvoda bezárva

kár ezért a jó posztért

Mária 2009.07.17. 09:08:23

@korn:

A határt te lépted át, kisfiam, mégpedig a hisztériás, személyeskedő stílusoddal.

Egy troll vagy ezen a blogon, semmi más.

Tedd rendbe a magánéletedet, azzal van a bajod, nem azokkal, akik itt egymással beszélgetnek.

köcsögömszéken 2009.07.17. 11:06:03

Azt nem nagyon értem, hogy az élettől kapott pofonokért miért itt kell másokat ütlegelni, de

@Puncilover: ez azért nagy taplóságra utal. Mellesleg örülök, hogy téged van, aki fullra bejelent miközben másnak mondjuk állása sincs. És még sajnáljanak is, hogy fizeti (a céged) utánad a TB-t. Én meg csak evázgatok, és igyekszem kitermelni a TB-met, mert azt sajnos nekem is be kell perkálni, akár evás vagyok akár nem.
Az is érdekes, hogy nem értetted, hogy jönnek a képbe a gyerekek (Mária valószínüleg értette, mivel nem kezdett el feleslegesen habzani a szája, úgy mint Neked). Jobb lenne talán, ha egy másik oldalon tevéket nevelnél.

@Mária: a "tojáshéjat leszedni a hátsódról" meg a "tedd rendbe a magánéleted" nyilván nem számít személyeskedésnek. Ha nem tudsz kívül helyezkedni, nem is kérhetsz számon. Szerintem.

Mária 2009.07.17. 14:27:20

@köcsögömszéken:

Olvasd vissza, ki kezdte. Aki az életben agresszívan indít, pofonokat kap. Érdekes, hogy a virtuális valóság is ugyanígy működik. De nem szeretném ezt tovább ragozni.

Puncilover hozzászólásait egyébként visszaolvastam, érdemes lenne másoknak is visszaolvasni, mert sok igazság van benne.

DartagnanX 2009.07.17. 21:01:03

Isteni a videó. Fantasztikus. Gratulálok a készítőknek, az ötletnek, és azoknak akik hagyták, hogy megcsinálják.

Mária 2009.07.19. 22:27:08

@DartagnanX:

Különösen így, hogy a videó mostanra be is lett kulcsszavazva:

m.blog.hu/ma/maria/image/2009_julius/0717_LOL.jpg

LOL

tapas 2009.07.20. 11:57:53

Szerintem teljesen rendben van. Ha a Pannonnál többnyire fiatalok dolgoznak, szeretni fogják.

A cégen kívül pedig valószínűleg a reklámosok, építészek stb. nézik meg, akiknek szintén jó üzenet az új irodaház, a "művészkedés".

köcsögömszéken 2009.07.21. 20:28:41

@Mária: Igenm Aljas utolsó és számító módon vártam ezt a választ. "Ki kezdte"
Egyrészt: a "Hefner úrnál forgattak" már érzékelheő akár személyeskedésként is.
Másrészt: én azt tanítom a gyerekemnek, hogy a "de ő kezdte" sohasem érv, mert nem mehetsz le az ő szintjérem ha PONT AZZAL VAN BAJOD.

Mária 2009.07.22. 09:48:00

@köcsögömszéken:

Már miért lenne személyeskedés Hefner nevének az említése? Ezt igazán nem értem.

Másrészt pedig azóta is gondolkodom, hogy kiket és miért akartak elérni éppen ezzel a videóval, vagy el akartak-e érni vele valakit egyáltalán? Mi volt a célja a létrehozásának azon kívül, hogy el kellett költeni az erre szánt pénzt?

A pannon film NEM vírusvideó, médiahack meg pláne nem. A vírusmarketing itt kezdődik:

www.youtube.com/watch?v=lCriLouvoEw

Tegnap írtam a zseniális, legapróbb részleteibe menően kitalált kampányról a blogomban, szándékosan nem linkelem ide, természetesen.

köcsögömszéken 2009.07.22. 12:29:54

@Mária: Azt hiszem értem már mi a véleménykülönbségeink alapvető oka. Ezért külön köszönöm ezt a linket. Igyekszem a továbbiakban el sem olvasni a kommentjeidet. Ilyen elcsépelt, közhelyes történetet én nem neveznék jónak. A színészi játékról már nem is beszélve. A Durextől eddig klasszisokkal jobbakat láttam. Szerintem ez minősíthetetlen. Az mondjuk kétségtelen, hogy ebből a filmből nyolcvanas IQ alatt is megérti mindenki, hogy dugni jó. De ehhez minek film?

Mária 2009.07.22. 14:02:56

@köcsögömszéken:

A véleménykülönbség oka, hogy míg én a felhasználó szemével próbálom értékelni a dolgokat, addig te valami magasabb szakmai normák szerint ítélsz.

Ha neked lenne igazad, a mónikasók, a szappanoperák és a bulvárlapok szerkesztői éhen pusztulnának :)

Esztétizálásból, intellektualizálásból és szakmázgatásból ugyanis nem lehet megélni, hacsak nem a saját szakmád a célcsoportod.

DartagnanX 2009.07.22. 16:52:55

@Mária

Az általad belinkelt videót mindezidáig 133 (százharminchárom) darab ember nézte meg. Ebből kb 40 a készítők és barátaik közül került ki.
Ordít róla a reklám.
A kutyát sem érdekli.
A mónikasó, a szappanopera és a bulvárlap nem reklám, ez elég nagy különbség.
A karmarobotot több mint nyolcezren látták.

Te véletlenül sem a felhasználó szemével nézed a dolgokat véleményem szerint.
De nyilván minden reklámot minősítsen a hatása.

Mielőtt velem is elkezdenél személyeskedni, közlöm, hogy csak a véleményemet írtam le. Mondom, minden reklámot minősítsen az, hogy mennyire éri el a célját. Ennek megítélését pedig szeretném nem rád bízni :)

Mária 2009.07.22. 17:25:12

@DartagnanX:

A kampány egyik hibája volt, hogy megfeledkeztek a YouTube-ról :)))

A videót valamelyik rajongó töltötte fel két napja. Maga a kampány június 8-a óta fut, a videók a honlapon vannak.

A karmarobotot látták nyolcezren. A Pannonnak van 1500 alkalmazottja, mindenki letöltötte ötször. Meg páran megnézték innen, a Szívlapát olvasói közül :)

DartagnanX 2009.07.23. 12:23:47

@Mária:
"A karmarobotot látták nyolcezren. A Pannonnak van 1500 alkalmazottja, mindenki letöltötte ötször. Meg páran megnézték innen, a Szívlapát olvasói közül :)"

Az milyen fasza, a teljes célcsoport látta fejenként többször is. :)

Kár, hogy most a csilivili irodaházban nem férnek el az ötven parkolóhelyen meg a társasházra méretezett konyhában. (legalábbis ezt hallottam mostanában)

Mária 2009.07.23. 14:51:45

@DartagnanX:

Miért kel videón bemutatni az irodaházat azoknak, akik egyébként élőben is bármikor láthatják?

Na jó, a vidéki városok értékesítési pontjain dolgozó mosolygós kék pólós lányok, akik a legtöbbet teszik a cég jó hírnevéért, ők talán nem akkor nézik meg az új irodaházat, amikor akarják, de akkor is...

Soha nem bírtam azokat, akik vesznek egy új lakást, vagy felújítják, ami van és még a WC-t is lefényképezik és töltik fel a wiw-re a képeket, hogy egye meg az irigység a szomszédokat :)))

elfelejtette 2009.07.24. 19:13:09

Ötletes videó, szépen fényképezve, és a vágás is jó. Tényleg kitűnik a többi reklám közül.

köcsögömszéken 2009.07.25. 12:16:57

@Mária: Legyünk őszinték, a mónikasók, a szappanoperák és a bulvárlapok szerkesztői amúgy is elpusztulhatnának, lesz@rom, hogy éhen vagy hogy.
És miközben mindenki szarráfikázza a reklámoknak már a létét is (mert népbutítás meg ilyenek), akkor ímé, amikor lehetőség van, hogy bármilyen módon nevelő célzattal készüljön valami (akár vizuálisan ad többet, akár tartalmilag, bár legjobb, ha mindkettő), az egyik nem lesz elég jó mert túl művészi, a másik meg ugyan olyan kommersz, mint bármi más.
Én erről már sok emberrel sokat vitatkoztam, mert a reklám ugyan nem művészet, de lehet (mint oly sok mindent) "művészien" csinálni, ugyanakkor igen, nevelő hatása van, és hogy az milyen, azért a gyártó a felelős.
Aki népbutít, mert az jól eladható, az szennyezi a környezetét, mégpedig minden tekintetben. Az ostoba tömegfelhasználó ugyanis nem érti, hogy miért jó neki mondjuk egyszer többet költeni egy napkollektorra, mint simán rácsatlakozni a villanyhálózatra.
Én szeretem, ha az ügyfelemet le tudom beszélni a kommersz fosról, és értelmes szöveget társithatunk jó vizuális megjelenéshez. Meggyőződésem és tapasztalatom, hogy az emberek fogékonyak magasabb színvonalú munkák befogadására is. És a marketing mutatók sem csökkennek. Mondjuk többet kell dolgozni vele. Lehet, hogy ez a baj?

iecs 2009.07.27. 02:27:42

Először is: gratulálok a készítőknek a film(ecske), meg a hozzátartozó kampány(ka) elnyerte tetszésem.

@köcsögömszéken: Végig olvastam mindent ami itt beszélgetés formájában lezajlott (néhány kommentre a beszélgetés erős kifejezés) és hasonlóra vártam, mint amit utoljára írtál. Nagyon vártam. Jó hallani, hogy valaki nem kommerszel akarja tömni az átlag fogyasztó fejét. Ugyanis - Máriának ajánlanám - az átlag fogyasztó azért lesz hülye, mert hülyének van nézve. A vírusmarketing pedig szerintem (hangsúlyozom: szerintem) valahol ott kezdődik, amikor az emberek a reklámra már social networking siteról kattintanak minden előismeret nélkül.

A 2009.07.16. 12:33:47-i kommentedre utalva pedig: igenis, nekem, mint a pannon előfizetőjének kedvemre való, hogy a szolgáltatóm ilyen reklámot csináltat és ilyen irodaházba költözik. Ez van.

Kedves Mária, téged pedig egyszerű fogyasztóként kérlek: gondold át kicsit amit a marketingről tanultál. Meg azt is, hogy mi etikus egy beszélgetésben, egy kritikában, mi pedig nem az.

Köszönöm, iecs

Mária 2009.07.27. 09:42:41

@iecs:

Ha ideírod, mi nem volt etikus abban, amit eddig ide írtam, elgondolkodom rajta.

De most sajnos nem értem, mire célzol.

Üdv:

Mária

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.27. 11:15:50

@Mária: én már csak arra lennék kíváncsi, h az általad vírusmarketing témában etalonként belinkelt, hagyományos promóciós kampánynak mi köze a vírusmarketinghez?
lehet, h vmiről lemaradtam?

Mária 2009.07.27. 14:45:21

@korn:

Honnan veszed, hogy etalonnak tartom? Ne forgasd ki a szavaimat, mert éppen most írok bejegyzést az érvelési hibákról és beleveszlek példának :)

Azt írtam, hogy jó a szpot, egyértelmű az üzenet, megszólította a célcsoportot ebben a tabunak számító témában.

Vagy itt írtam, vagy otthon, erre már nem emlékszem :)

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.27. 15:05:57

@Mária: rendben, de akkor remélem, h némi önkritikát gyakorolva magadat is beveszed példának,

mert most is az "etalon" kifejezésbe kapaszkodva (amit egyébként ezen megjegyzésed alapján bátorkodtam használni: "Tegnap írtam a zseniális, legapróbb részleteibe menően kitalált kampányról a blogomban") megkerülted a valászadást a valódi kérdésemre:

mi köze az általad említett a promóciós kampányak a vírusmarketinghez?

A pontos érvelés kedvéért idézet tőled:
"A vírusmarketing itt kezdődik:"

köcsögömszéken 2009.07.27. 17:12:18

@Mária: @korn:

Erre a kérdésre engem is érdekelne a válasz, különösen a következő idézet miatt:

"A videót valamelyik rajongó töltötte fel két napja. Maga a kampány június 8-a óta fut, a videók a honlapon vannak."

Nincs rajongó, nincs vírus?

Mária 2009.07.27. 18:31:43

@köcsögömszéken:

Nem írom le még egyszer, itt olvashatod:

Mária ·maria.blog.hu 2009.07.22. 17:25:12

Write-only üzemmódban vagytok?

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.27. 22:28:20

@Mária: akkor immáron harmadjára is megkérdezem: a blogodon posztolt és itt is belinkelt, klasszikus atl+btl eszközökön futó durexszexegyetem promóciónak mi köze van a vírusmarketinghez?

jf 2009.07.27. 22:50:30

Francba, de jó lenne itt dolgozni. :(

köcsögömszéken 2009.07.28. 19:26:10

@Mária: youtube, inda, videa nézettség összesen nincs 2000
persze, hogy tud róla a propeller, ha onnan is a te blogodra jutunk (neked fizetnek ezért?)

write-only:
2009.07.16. 12:33:47 a kommentre a "válaszod" csak egy nagy lufi, amire hiába kérdezek rá újra itt:
2009.07.16. 18:14:51

"Másrészt pedig azóta is gondolkodom, hogy kiket és miért akartak elérni éppen ezzel a videóval, vagy el akartak-e érni vele valakit egyáltalán? Mi volt a célja a létrehozásának azon kívül, hogy el kellett költeni az erre szánt pénzt?"
( 2009.07.22. 09:48:00)
Ez a kérdés pedig eleve felesleges volt Hara Mati és az én kis kommentjeim okán is:
2009.07.15. 16:11:25
2009.07.16. 12:33:47

Az mindenesetre elbájol, ahogy az intertettel bánsz. A PageRank például krva fontos, ha senki sem keresi a tartalmat. Sőt, kideríteni egy kommentelőröl, hogy eddig csak ide írt, az ismét fegyvertény. Mondjuk lehet, hogy az összes többi nem is érdekli, de sebaj.

Ez a "write-only" most kb. olyan volt, mint a "véleményvezér", meg hogy "ne személyeskedjünk".
Mintha nem hallanád, amit mondasz.

Mária 2009.07.29. 12:14:35

@köcsögömszéken:

erőlködhetsz még egy ideig ezen, ha gondolod :)

teeb 2009.07.31. 23:32:15

@jf: én itt dolgozom, és most néztem meg előszŐr ezt a videót... tény hogy a PR-nak is kell munka az ubiszezon közepén xD

@többi: végignyalogatva a posztokat sztem Ti mind qrvára ráértek :))

ftomy 2009.08.19. 10:55:13

akkor már csak az a kérdés, hogy mi értelme van egy nemzetközi videómegosztó oldalon egy angol klippnek egy magyar landing page-el a végén...

Mária 2009.08.28. 11:56:44

@teeb:

"én itt dolgozom, és most néztem meg először ezt a videót... tény hogy a PR-nak is kell munka az ubiszezon közepén xD ... végignyalogatva a posztokat sztem Ti mind qrvára ráértek :))"

Egy emberként drukkolunk érted, hogy maradhass a Pannonnál és még sokáig ne érj rá napközben kommentelgetni ;-)