HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Már megint nagyon kreatívak voltunk Amerikában

2009.07.29. 18:45 zsombor

Néha elfog a reménytelen szomorúság amiatt, hogy Magyarország kommunikációiparát nagy részben kreatívügynökségek és -díjak nélkül, grafikai stúdiókkal meg fejlesztőcégekkel is simán lehetne működtetni. Nincs semmi különös, csak a szokásos: már megint sikerült valamit úgy lenyúlni adaptálni, hogy a megoldás sokkal kevésbé releváns, mint eredetileg, cserébe sokkal bénább.

A közelmúltban, ugye, a Soproni csinálta ezt, akik egy kanadai sörszpotot rántottak magukra (Én így szeretlek!), csak az abban eredetileg jelenlevő irónia nélkül, a Pepsit meg még karácsony előtt egy személyre szabott Obama-szpot ihlette meg színekkel, technikával együtt úgy, hogy 1. az égvilágon semmi üzenetük nem volt hozzá 2. hülye kozmopolita módon belerakták azt a Mikulást, aki nálunk NEM karácsonykor jön és 3. egyébként is a konkurens Coca-Cola totemállata ötvenezer éve.

Most az Amstel Pulse volt a soros, akik a Nintendo Wii Youtube-kampányából merítettek ötletet: az eredeti az volt, hogy a Wii-s Super Mario trailervideó szétbontotta a Youtube-oldalt: remegett a videóablak, szétestek az oldaldobozok és leomlott a fejléc a vége főcím előtt. A Friendly Digital ügynökség most a Videára azt csinálta meg az Amstelnek, hogy a videóban táncoló árnyalakok kiugrálnak a videóablakból, bemásznak az oldaldobozba, szétszedik őket és közben kis clipartos hangfalakat cibálnak magukkal, sőt akkora a parti, hogy a végén belerúgnak az egyikbe.

Nem az a szomorú, hogy sikerült az egyébként is elcsépelt üzenethez (sör=parti) közepesen öncélúan hozzáragasztani ezt a Wiihez sokkal jobban illő megoldást, hanem hogy még tök fölöslegesen is, mert nem lett jó: szar a zene, két percig semmi értelme árnyalakokat nézni, ha már sörreklám és parti, akkor jó csajok átizzadt felsőkben rázkódó csípőkkel sármos borostás kigombolt férfiak hóna alatt, és annyi kedvem van a végén továbbküldeni, mint medúzákkal fürdeni. Pedig ó, a végén már húsz árny táncol, eszetlen.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr511276128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nfr 2009.07.29. 20:42:12

ki az a hülye aki a reklámokat néz?

Critmiss 2009.07.29. 20:46:28

Szerintem te írtad a Fesztiválkalauzba a perverz szexes részt a gumicsizmával. :)

Gerry. 2009.07.29. 20:58:52

Hogy ez az Amstel-es milyen hihetetlenül szar...komolyan gondolták, hogy az ember nem zárja be secperc alatt az ablakot, mikor bő egy percig csak megy a srác, megy, majd pedig a változatosság kedvéért megy? Persze nem mintha az jobb lenne, ami utána következik...pff

Samott 2009.07.29. 21:06:13

Es szar a zene es a karakterek kidolgozasa is... Amstelt se veszek tobbet :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.29. 21:35:53

ez fos, de látom vmi ragasztott mellő nő lett a DJ az animációban

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.07.29. 21:46:38

a marketinges tuggya, hogy a rossz reklám is reklám, ugye... végülis idecsődül a jónép fikázni, közben jól rákattint mindenki, Amsztel meg örül, mert fasza a látogatoccság.

El Argentino 2009.07.29. 23:54:35

Én elégedett vagyok az Amstel Pulse-sal. Igazából kellemes frissítő, télen-nyáron. Pusztítom is szorgalmasan:D

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.30. 00:00:06

De nagyon szarul van megcsinálva. A Vii-s változatban legalább működnek a lejátszó gombjai. De itt semmi. Lassan és akadozva jön, görgetni nem lehet. Kapcsolódó filozófia: Ne csak az ötlet, de a megvalósítás is legyen szar.

nothing.at.all (törölt) 2009.07.30. 06:02:18

@ReWriter:
ja, akkor már értem miért nem működött a hangszabályozó.:D
amúgy az hogy van, hogy blogokban mindenki tudja a frankót, a valóságban meg semmi sem úgy működik.
ti csak virtuálisan léteztek?

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.07.30. 06:36:07

@nfr: ki az a hülye, aki ilyet kérdez ezen a blogon?

a_tom 2009.07.30. 06:55:36

Hát ez nagyon szar :)
A Wii Mario reklámot jól megcsinálták, mind a video, mind az effektek egyértelműen kapcsolódnak a termékhez. Egyből átjött az üzenett, ha veszek egy olyat ,többszázezres kár fogja érni a lakásomat :)

De a sörreklámnál, a fekete izék kimásznak a semmiből a másik helyre ahol szintén nem sok érdekes van, össze vissza mászkálnak és levernek mindent már az ivás előtt is. MIIIIIIÉRT????? Mondjuk sajnos a fekete izék életéről nem sokat tudok, lehet ez a természetes, ösztönös viselkedésük :)

Egyébként sör = parti??? Asszem le vagyok maradva, nekem sör = nagydarab, szőrös, hugyszagú férfiak egymásba kapaszkodva óbégatnak vagy otthon fekszenek a tv előtt :)

◄ViZion 2009.07.30. 08:35:47

Nekem is fura az üzenet... a sör az olyan meccsnézős-büfizős, vagy barátokkal dumálós-pisilős tóparti ital.
A bulizáshoz inkább pl. Unicum, Villmos, etc.
Bár lehet, h nekik is eladják...

Blogerovac 2009.07.30. 08:36:36

Szerintem helyenként egész jó a megvalósítás, más pontokon, meg nem találkoznak az animáció részletei, ami viszont így elég bénán néz ki. Az ötletlopás ténye mindenesetre sokat ront a dolgon.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.30. 09:22:50

Az a különbség, hogy a Wii reklámban a játékvideó a lényeg, a szétesés a poén.
A sörreklámban meg a szétesés a lényeg, (ami lassú, unalmas) és közben nincs olyan pörgős része az oldalnak, (mer' ugye ez koncepció szerint egy duhaj, fiatalos reklám) amit addig nézhetnél, amíg mellékesen lebontják a helyszínt a céltalanul tébláboló részeg fiatalok.

Megint pont nem sikerült rájönni a remek kreatívoknak, hogy mitől működik a koppintani óhajtott reklám. Szánalmas.

Dogfaceboy 2009.07.30. 09:23:44

Most az, hogy ki szarta a spanyol viaszt azt hagyjuk, mert a Wii reklám előtt évezredekkel is körberepülte a földet oldalt szétromboló webshop reklám, nem beszélve az ominózus flash animator vs animation párharcról.

Amúgy sem kell MINDIG a mosolytalan "kreatív" hozzáállás. Kicsit izzadtságszagú a kritika (nem a hőség miatt).

A Kreatívban sokkal nyomorultabb próbálkozások is körül vannak ajnározva farokcsóválva.
Axióma: egy sörreklám SOHA nem lehet szar. :)

zsombor 2009.07.30. 09:29:21

@ebgondolat: szoktunk mosolyogni is, de ettől semmi kedvem, ld az első mondat. tényleg lehangoló.

Dogfaceboy 2009.07.30. 09:42:32

@zsombor: igaz, nekem se menne könnyen védőbeszédet írni az Amstel reklámhoz. Ha szántak volna rá még egy hetet, és lefelezik az hosszát...
De nem így történt :)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.30. 09:49:38

az amsztel sör szar, a klippet nem nézem meg és egyik volt évfolyamtársam azt híresztelte magárol isiben, hogy ő a marketing igazgató ott. hát óje

josh2009 2009.07.30. 09:52:33

én sem nagyon értem, mi ez a nagy fika egylet itt..
most az fáj nektek, hogy volt már hasonló kampány? :) jééézusom! a reklámtörténelemben csináltak már hasonlót. borzalom.

nekem speciel a Pepsi tetszett annak idején, bármennyire is "ciki" a blogger szerint, hogy "nyúlta" Obamát. és tudod, hogy miért? mert képzeld el, én nem láttam az Obama-féle kampányt. és ezzel szerintem még nagyon sokan voltunk így Magyarországon.

A reklám nem művészet, hanem (ha jó) kifinomult szórakoztatás, ami ha sikeres, sok terméket ad el.

Akkor miről is szól ez a cikk végül is?

lessknownJFK 2009.07.30. 10:27:33

Cserébe egy Core2-es laptop békésen végigszaggatta a felétől. Rémesen szar lett, minek ezt?

@josh2009: de, a reklám művészet.

Noda10 2009.07.30. 10:51:45

@lessknownJFK:

Ha már a szakmában dolgozol ezt a nézetedet ne nagyon hangoztasd, ha még nem dolgzool ott, akkor ezzel nem is nagyon fogsz... :D

inselle 2009.07.30. 10:57:12

Se a sört, se a reklámokat nem szeretem :)

Dogfaceboy 2009.07.30. 11:19:53

@lessknownJFK: természetesen lehet kimagasló dolgokat létrehozni, már-már művészi igényességgel, a reklámszakmában, de általában nem éri meg. Az emberek 96%-a hulladék. Részben a reklámok miatt! :)))
Művészet!

zsombor 2009.07.30. 11:21:14

@josh2009: te olyan dologgal vitatkozol, amit én nem állítottam, illetve kiragadsz más dolgokat. ha legalább jól működnének az importötletek, halkabban nyávognék, de szerintem sem ez nem építi maradandóan az amstelt pulse-t, sem a télapós vicc nem hagyott mély nyomot pepsi-ügyben.

Dogfaceboy 2009.07.30. 11:27:12

@zsombor: hátha tudod: asszem kirowski volt 2008-ban a Domino Friends gerillamarketing cuccal (mágus, olasz, kiccsaj)
Sehol nem találtam nyomát a videjómegosztókon. Talán te ügyesebb vagy! (persze mindenki mástól is elfogadok segítséget)

boccs a z OFFFért

zsombor 2009.07.30. 11:29:25

@ebgondolat: az állítmány lemaradt, mi van vele? :)

itt van a projektsite: www.kirowski.hu/#kiemelt_munkaink/domino_friends , de a videót már letépték, úgy érzékelem

Mediadroid 2009.07.30. 12:11:35

HA legalább jól lenne megcsinálva, megvédeném (mert ha máshogy nem, de legalább koppintással kicsit előremozdítaná a hazai -most nyárihugymeleg - állóvizet)
De így... többet nem is vesztegetem a karaktereket rá, inkább iszok egy fröccs

lessknownJFK 2009.07.30. 13:44:33

@Noda10: @ebgondolat: Végülis kreativitással hozunk létre dolgokat, így művészet. Zenekar, zeneszám is több van szar mint jó... Természetesen a kijelentésem nem úgy kezelendő, hogy "A magyar reklám minden megnyilvánulása művészi alkotás"

Dogfaceboy 2009.07.30. 13:51:17

@lessknownJFK: végül is ezen logikát követve, a reggeli bundás kenyér is alkotómunka eredménye, de bármilyen hozzáértéssel is tálalom - én szerecsendióval szoktam - azért művészetnek nem nevezném :)
A kreativitás az önkifejezés és abszint fogyasztása nélkül nem művészet. És el is érkeztünk a témától teljesen elkanyarodó "meddő vita" mérföldkövéhez!

Mindenkinek egy nagy korsó sört! Bármilyet!

lessknownJFK 2009.07.30. 14:18:18

@ebgondolat: tényleg utolsó, de a szakácsművészet is elismert, nehéz megmondani h hol a határ... Végülis a reklámok nagy részét is művész csinálja (grafikus, filmes, író stb), mégis ha most a másik monitoromra tekintek, akkor kb. hányok. Szerintem csak mert pénzért történik még nem feltétlen gonosz és szörnyű, az Utolsó vacsora sem egy átabszintozott éjszaka után készült csupán lelkesedésből és újrahasznosított anyagokból, hanem megrendelésre, és kétlem, hogy akkoriban ne pofáztak volna bele a megrendelők, hogy tartsa a fejét jéjzusurunk, meg maketheputtóbigger... :-)

josh2009 2009.07.30. 14:48:44

nah, jókat röhögtem, köszi :)
kellemes további homokozást!

én off

barbi bloggerina · http://pultosbarbi.blog.hu 2009.08.04. 11:29:47

nem bírom nem megsúgni, hogy ezt a sz@rt ugyanaz az ügynökség csinálta, mint ezt a sz@rt: www.youtube.com/watch?v=Lc_L8yQBQD4
süti beállítások módosítása