HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Reklámkonferencia: A márkák egyelőre tartják magukat a válságban

2009.09.23. 16:42 zsombor

Egyelőre nem konkrétan egyes márkák, hanem általában a szektorok zuhantak meg a válságban - ez volt a fő megállapítása a Millward Brown a Reklámkonferencián ismertetett márkafelmérésének. A BrandZ a WPP-csoportnak készülő rendszeres kutatás, a száz top globális márkát méri saját ötszintű metrika alapján (elkötelezettség szerint erősödő sorrendben jelenlét, relevancia, teljesítmény, konkrét előny és kötődés mentén, klasszikus piramis a dolog: sokan tudnak egy márkáról [jelenlét], kevesek nőnek annyira hozzá, hogy vásároljanak is [kötődés], meg a köztes lépcsők).

A BrandZ szerint a legtöbbet a biztosítók és az autógyártók márkaértékei zuhantak 2007 óta, aztán a pénzügyi szolgáltatóké és bankoké, legjobban pedig a mobilszolgáltatók jöttek fel, főleg a feltörekvő BRIC-országokban (Brazília, Oroszország, India, Kína) mutatott teljesítmény alapján - elemzett Győri Adél, a Millward magyar ügyfélkapcsolati vezetője.

A fő emelkedő csoportok:

  • BRIC-országokban alapított vagy ott most nagyot robbantó márkák: Johnnie Walker, Chivas, Marlboro, Nivea, Rolex, China Merchants, ICBC
  • Konzekvensen árelőnyre építő márkáknak, akiknek most bejött: Aldi, Auchan, McDonald's, Wendy's
  • Innovációra építő, vezető szerepben levő telekom cégek: AT&T, BlackBerry, Movistar, O2, Vodafone
  • A fogyasztókat az otthonukban innovatívan elérő márkák: Nespresso, Amazon

Még érdekességek:

  • a Chevrolet márka sokkal stabilabb, mint a konkrét cég mögötte, kiesett ugyan a százból, de ezt egyetlen nagy piacon (Kanada) mutatott teljesítménye miatt
  • Citibank: nagyot esett, 15. helyről a 49.-re, 52%-ot vesztett az értékéből a márka, de annyira erős, hogy így bennmaradt
  • Magyarországon egyenesen erősödött az amúgy is masszívan piacvezető, 100 százalékos ismertségű OTP
  • itthon a német prémiumautók felértékelődtek (Audi, BMW, Mercedes), a francia közepesek (Renault, Citroen) meg le-

Tanulságok:

  • a válság alatt a nagy márkák nagy márkák maradtak > merjenek nagyok lenni és annak látszani
  • egyes cégek megborultak, de a márkák maximum gyengyülni kezdtek > azok még visszahozhatók
  • a márkába befektetett költés a válság után jelentős előnyt biztosít > gyerünk kommunikálni tovább
  • beértek nagy sikertörténetek a válságban (Nespresso, Aldi, BlackBerry) > megéri felismerni a változó igényeket és reagáljon azonnal

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr161402161

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reklámjogi Fórum 2009 2009.09.23. 21:10:54

Éppen ma került megrendezésre Egerben a Reklámjogi Fórum 2009 rendezvény. Az Országgyűlés 2008. júniusában fogadta el a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt, mely szakmai körökben mind...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása