HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Kézikönyv a Vodafone és a T-Mobile közösségimédiásainak

2010.01.11. 09:15 lausekesther

A decemberi T-Mobile-os műszaki hiba és az azt követő Vodafone-os Müller Tamás kirúgásos sztori megmutatta, hogy itt a legfőbb ideje, hogy a vállalatok edukálják alkalmazottaikat meg a vezetőséget is a közösségi médiahasználat terén – mikor, ki, mit, hol, milyen néven, hogyan mondhat. Persze, könnyű azt mondani, hogy gyerünk frissíteni a válságkommunikációs kézikönyvet, meg, hogy tessék az esetből tanulni, de hogy pontosan mit és hogyan, arra nehéz válaszolni. Még nehezebb egy professzionális tanácsadót megfizetni (már akinek).

Az ausztrál telekommunikációs társaság, a Telstra azonban remek példát mutat arra, hogy hogy kell egy böszme nagy – esetükben több mint 40 ezer főt foglalkoztató – cégnek, ráadásul telekom cégnek ezt a dolgot megoldani. Megtalálni az arany középutat aközött, hogy minden alkalmazottat letiltsunk a közösségi oldalakról, és aközött, hogy magasról fütyülünk rá, ki mit mond a Facebookon és társain.

 
 

A cég nemcsak hogy egy közösségi médiahasználatra vonatkozó tréninget dolgozott ki az összes dolgozójának (több mint 12 ezren már el is végezték), amely a 3R (responsibility, respect and representation – felelősség, tisztelet és [a cég] képviselet[e]) elvét próbálja beleégetni az agyukba, de az égvilágon mindenki számára elérhetővé tette weboldalán a 31 oldalas útmutatót.

A képregényes-animációs megoldás érdekesen és a mindennapok példái alapján magyarázza el a helyes közösségi médiahasználatot, és interaktivitásra buzdít, miután egyes részeknél klikkelni kell, ha a homályt el akarja űzni az olvasó, videókat kell letölteni, és a lapozgatós formában a lapozgatáshoz is klikkelni kell (bár szerintem ez kérdéses formája az interaktivitásnak).

Tessék, lehet nézegetni, lapozgatni, magyar telekom-cégeknek meg egyebeknek is lefordíttatni.

23 komment

Címkék: média közösségi telstra

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr771657151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij 2010.01.11. 11:56:18

Lassan egy éve várom a választ arra, hogy miért KELL ilyeneken kommunikálni?

jane fonda 2010.01.11. 12:09:13

elmondhatatlanul unalmas már ez a vodafone sztori. de már akkor az volt.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.11. 12:27:07

@Grigorij: Mert trendi és senki sem akar lemaradni.

phaszfej 2010.01.11. 12:27:16

Mi a szar ez? Ez egy fos.

batorfya 2010.01.11. 12:28:35

@Grigorij: Nem kell. Csak érdemes.

Szegedi Péter (törölt) 2010.01.11. 12:35:23

@Grigorij: pl azért, mert ha te nem teszed, akkor megteszi más. És nem biztos hogy szeretnéd ha más kommunikációja alapján ítélnék meg a termékedet/cégedet.

2010.01.11. 12:43:21

Szerintem az a beszólás amúgy vicces volt. Kár, hogy kirúgták a fazont. Biztos nem volt elég besavanyodott.

tururú 2010.01.11. 14:13:08

@Macskaradiator: én úgy tudom, ilyen közösségi oldalakon leginkább nem termékek meg cégek kommunikálnak egymással.
szóval nekem is rejtély ez.

Leggy 2010.01.11. 14:23:34

nekem az a rejtély, hogy kinek van ennyi ideje a számítógép előtt punnyadni? Irány a természet!

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2010.01.11. 15:46:31

Én meg azt nem értem, hogy iskolázott, többnyire diplomás embereknek, miért autista módszerekkel foglalkozásokat tartani arról, hogy mit lehet a munkaadóról kiírni a közösségi oldalakra, meg mit nem. Akinek ehhez 31 oldalas segítség kell, azt sürgősen ki kell rúgni mindenhonnan...

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2010.01.11. 16:02:33

@red
Úgy tűnik az "iskolázott, többnyire diplomás" emberek nem tudják eldönteni, mi az, ami publikus a munkahelyükkel kapcsoltban és mi az ami nem... Egy kedves és iskolázott mvállalótól ez is elvárható lenne, nem?! :)
Részemből nem szoktam a munkáról csevegni a fészbukkon, van annál jobb mondanivalóm is a barátaimnak...

2010.01.11. 16:19:46

Szánalom, csupa nagybetűvel.

Bernard Black 2010.01.11. 16:38:37

én nem vennék fel munkaerőnek olyasvalakit, akinek egy képregény segítségével kell elmagyaráznom azt ami magától értetődik...

INSIDER 2010.01.11. 16:48:50

Öööö......a facebook és hasonló állatságok a social media részei és NEM a company communication strategy órák tantárgyát képezik. Ergo: a geccibe letiltatni minden facebookos magjellegű megnyilvánulást ha egy olyan cégről van szó, mint a T-Mobile. Ha egy ekkora távközlési cégnél dolgozol, ne akarjál beszólogatni másoknak, még akkor sem ha a magánvéleményed fogalmazod meg, mert könnyen félreérthető.

chrss 2010.01.11. 16:55:39

@tururú: A facebookon szinte minden nagyobb cég fent van. Főleg a divatmárkák. Pl az Adidas Originals folyamatosan publikálja a reklámait, terméket stb... van 2.2 millió rajongója. Laza célzott hírdetési felület...:P

festéktüsszentő hapcibenőke 2010.01.11. 18:03:22

igen, ezen már én is gondolkodtam, hogy többdiplomás (jól megfizetett) emberektől nem várható el lojalitás a munkahely felé, és mindenféle oldalakon csacsognak mindenről. de ezen nincs az a válságkommunikációs kézikönyv, ami segít.

Bögrecast · http://www.bogrecast.hu 2010.01.11. 18:29:43

ez a letiltás dolog elég leegyszerűsítése a dolognak. Nem éppen a legjobb megoldás, mert sok szempontból nagyon leegyszerűsíti a kommunikációt. A facebook-nak rettenetes nagy jelentőssége van, csak kár hogy legtöbben csak akkor fogják felismerni, amikor kifullad és megérkezik egy még ütősebb. Azok szkeptikusak, akik képtelenek lépést tartani az új kommunikációs felületekkel.

www.radiobogre.com

Ecsedy Áron 2010.01.11. 22:36:43

Szerintem ez átmeneti megoldás. A social media lényege pont az önazonosság. Akik megpróbálják megjátszani magukat, azok ki fognak lógni. Az egyetlen megoldás, a(z ön)cenzúra, vagyis, hogy read-only üzemmódban használja valaki a FB-t, amely majdnem egyenlő a letiltással.

Szvsz a cégeknek és az embereknek fognak majd megváltozni, így az alkalmazottaknak sem lesznek olyan megnyilvánulásai, amely bárkit zavarna. A gáz ügyfél nem titok. Mitöbb egy kis fejszámítással kihozható, hogy a bolygó teljes populációjának tizeniksz százaléka de facto értelmi fogyatékos (az IQ normál eloszlást mutat...). Ezt nem szőnyeg alá kell söpörni, hanem kezelni kell. Akár a fogyi oldalán, akár az ügyfélszolgálatos oldalán (majd szépen a cég felkészíti, hogy ez természetes legyen neki, mintegy pszichiáternek!).

Czimtom 2010.01.26. 22:32:15

Először is üdv mindenkinek, új vagyok a blogon.

@INSIDER: Nem értem, miért ne lehetne egy Telco dolgozónak magánvéleménye egy közösségi oldalon, ahová személyek regisztrálnak és nem pedig cégek. Másfelől nyilvánvalóan a direkt vállalatellenes kommunikáció nem elfogadható egy dolgozótól, de ugyan olyan joga van véleményét kifejteni bármely web2.0-ás oldalon, mint verbális formában. Ennek korlátozása szerintem komoly hiba lenne, és ráadásul felesleges is, mert az emberek úgy is megtalálják a módját, hogy hozzáférjenek ezen médiumokhoz akár saját multimédiás eszközeik segítségével.

marketingmask · http://www.marketingmask.com/ 2010.02.02. 11:32:48

Pár gyors válasz a felmerült érdekes véleményekre:

@Grigorij: Miért kell a közösségi médiában kommunikálni?
- Mert ott vannak a fogyasztóink/potenciális fogyasztóink és aránylag olcsó és hatékony a jól felépített kommunikáció.

@tururú Az ilyen oldalakon nem cégek meg termékek kommunikálnak egymással...
- Fogyasztók kommunikálnak márkákról, cégekről, temékekről...

@red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!)
Miért kell "autist" módszerekkel diplomás embereket tanítani arra, hogy mit mondjanak?
- Hát, nem csak diplomás emberek dolgoznak ilyen cégeknél, de ez nem is diploma kérdése. Ez a módszer feltehetően hatékonyabb, mint egy 4 oldalas doksi, amit valamelyik vezető titkárnője körbeküld, mert erre legalább ránéznek, arra meg sokan nem...

@INSIDER Le kellene tiltani a cégekkel kapcsolatos magán jellegű közösségi médiás megnyilvánulásokat.
- A vodás srác mondjuk épp a Vodafone hivatalos twitter csatornáját használta, hivatalosan. Nem hiszem, hogy egy ilyen dolognak a totális tiltása megoldás lenne. Az ilyen fajta elnyomást valahol kompenzálná a dolgozó, ami lehet, hogy rosszabbul sülne el.
süti beállítások módosítása