HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Filmsorozat az IKEA-tól

2010.02.19. 00:30 lausekesther

A kreatív reklámötletektől eddig sem ódzkodó IKEA (elég csak a Facebook Showroom kampányra vagy a nemrégiben osztrák mozikban zajló árkivetítéses Mozikatalógus kampányra gondolni) megint előrukkolt valamivel, ami nem csak kreatív, de alapjaiban rengetheti meg a webes megoldások üzleti modelljeivel kapcsolatos vélekedéseket. Az IKEA által szponzorált Easy to assemble című internetes tévé-, vagyis hát webvideó-sorozat ugyanis második évadjában váratlanul nagy sikereket hozott a svéd bútoráruháznak. 

A sorozat Illeana Douglas amerikai színésznő szellemi szüleménye, az egészet ő írja. Története 2004-ig nyúlik vissza, ekkor indította Douglas a Supermarket című sorozatot, amiben fikcionalizált önmagát játszotta, azaz egy színésznőt, aki egy kis szupermarketbe megy el dolgozni, ahol aztán Jeff Goldblum és más színészek is sorra megjelennek. Támogató híján ez a projekt sosem jutott tovább a pilot-fázisnál, ebből született azonban a mostani sorozat.

A sztori lényege, hogy a színészek félig önmagukat játsszák, amint elhatározzák, hogy kilépnek a show-bizniszből és IKEA-dolgozóként kezdik újra a karrierjüket. Kulcsjeleneteit a kaliforniai Burbank IKEA-áruházában forgatják, így a környezet is erősen márkázott, mindenhol IKEA-termékek, -feliratok, sőt a svéd fasírtgolyócskák a sorozat fontos szereplői is. A sorozat népszerűségének növekedését segíti maga a márka, aminek eleve nagy rajongótábora van. A második évad három hónap alatt 5,1 millió nézőt ért el, ezek ötöde olyan rajongói oldalakról jött, mint például az Ikeafans.com. Ebben persze komoly szerepe volt az IKEA közösségimédia-ügynökségének (!), a CJP Digital Mediának, amivel a bútoráruház a második évadra szerződött, hogy promotálja a sorozatot a rajongói oldalakon, webvideo-blogokon. A CJP a You Tube beágyazó kódok szétszórásán túl olyan eszközöket is bevetett, mint például hogy a négy legnagyobb rajongói site között egyféle versenyt hirdetett: aki a legtöbb nézőt szerzi, benne lesz a második évad záró részében.

Az Advertising Age szaklap szerint a sorozat nem csak annak újrafelfedezése, hogyan kell egy márkának tartalmat szponzorálnia, de annak is, hogyan kell minőségi webvideót készíteni (a második évad már HD-minőségben készült) és a színészeket rendesen megfizetni: egy, a színészek érdekeit védő szervezettel kötött megállapodás biztosítja, hogy a színészek fizetése megközelítse a tévés díjakat. Így aztán olyan sztárokat is sikerült megnyerni, mint például Keanu Reeves, aki egy, a film melléktermékeként létrejött vírusvideóban, egy fiktív svéd zenekar producerét alakítja.

Voltak korábban is hasonló próbálkozások (egyik legnézettebb például az Unilever Suave márkája és a mobiltelefoncég Sprint által szponzorált In the Motherhood című) – ezeket megpróbálták tévéképernyőre vinni, és azonnal megbuktak. Az Easy to assemble így nem is akar a hagyományos médiába benyomulni, csak a weben terjeszkedni tovább, illetve egy hoteles kábelhálózatot keresztül januártól már kétmillió szállodaszobában is nézhető, és készül az iPhone-alkalmazás is. 

4 komment

Címkék: ikea

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr141770918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weboldal készítés olcsón · http://olcsoweboldal.hu 2010.02.19. 10:26:28

Én is szeretem az Ikea reklámjait és marketinges eszközeit. Anno én is tettem fel egy példát, a bejáratnál egyből egy csomó felmerülő kérdésre válaszolnak, így egy rakás időt megspórolnak:

www.olcsoweboldal.hu/blog/2009/09/11/mindennapi-marketing-1-resz/ (kicsit görgetni kell a "Követendő példák:" részig)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.19. 10:53:00

Ilyet lehetne a Tecskóból is forgatni, amikor az Osunnal hadakozik:)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.02.19. 12:50:38

a fogyasztásnak élő nép újabb fokozatra kapcsol

pongi85 2010.02.19. 13:20:26

zseniááális!
ez a videó odab*szott!
süti beállítások módosítása