HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Nincs jobb ötletem 1. - Edward Munch - Sikoly

2010.04.26. 09:00 batorfya

Sokak szerint a kreativitás hiányát jelenti, ha a reklámokban képzőművészeti alkotásokat használnak fel. Mások úgy vélik, hogy ez nem más, mint a popkultúra egy újabb trükkje arra, hogy a magasművészetet meglopja, ezzel degradálva az eredeti alkotás értékét, hiszen "közszemlére tétetik", megmutatkozik egy sokkal szélesebb nyilvánosság előtt, "auráját veszti". Egy korábbi posztunkban megmutattuk, hogy mely képeket tilos felhasználni a továbbiakban reklámként, illusztrációként, albumborítóként, stb. Ennek ellenére viszont szerintünk vannak a képzőművészeti alkotások felhasználásának ötletes módjai is, sőt számos példa van arra, hogy a képzőművészet vesz át megoldásokat a reklámtól (ezzel kapcsolatos cikkünket lásd majd a Kreatív májusi számában). Most induló sorozatunk első részében az egyik legtöbbet adaptált alkotásra, Edward Munch Sikolyára hozunk fel reklámpéldákat. A továbbiakban olyan művészek és művek fognak terítékre kerülni, mint Magritte, Escher, Van Gogh, Picasso, Dalí, az Utolsó vacsora, Ádám teremtése, a Mona Lisa, stb. Értékeljétek ti is.



Comics Museum Lucca - JWT Milan, Olaszország, 2008 január



Museu do Arte do Rio Grande do Sul - DCS Porto Alegre, Brazília 2009 március


Voz Pro-Salud Mental hirdetés - El Foco, Mexikó, 2009



Mountain Dew - BBDO Graffiti, Románia, 2007 augusztus


 
Child Health Foundation - Serviceplan Munich, Németország, 2008 december



Bosch hirdetés - DDB Düsseldorf, Németország, 2010 január

6 komment

Címkék: reklám másolás adaptáció sikoly munch nincsjobbötletem

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr111950289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.26. 09:52:02

nahát,ez nagyon jó:)
főleg a paprika:)

konyvelomo 2010.04.26. 10:35:44

@Kontárblog: inkább a vidám fickó, színek/stílus ugyanaz, mégis teljesen megváltoztatja a kép hangulatát...

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.04.26. 11:32:41

@Könyvelő Mo: Attól a mosolytól csak még amorfabb lesz. Olyan oda nem illő ez a kacérkodás és tán pont ezért figyelemfelkeltő, de meg kell hagyni h elég furi.

konyvelomo 2010.04.26. 12:50:43

@druszilla: Ja, ja, a mosoly még rémisztőbb, mint a sikoly...

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.04.26. 13:09:01

Kreativitás az, ha a szokott kereteken kívül tudunk gondolkozni. Eszerint belefér a kreativitásba a reklám.

Katsumi · http://antilapozo.wordpress.com/ 2010.04.27. 11:13:43

Ha az eredetit és az "önfeledt mosoly" verziót egymás mellé rakjuk, akkor ezt a címet adnám neki (kis túlzással): expresszionista ellentmondás ábrázolása, 2 felvonásban.