Sokak szerint a kreativitás hiányát jelenti, ha a reklámokban képzőművészeti alkotásokat használnak fel. Mások úgy vélik, hogy ez nem más, mint a popkultúra egy újabb trükkje arra, hogy a magasművészetet meglopja, ezzel degradálva az eredeti alkotás értékét, hiszen "közszemlére tétetik", megmutatkozik egy sokkal szélesebb nyilvánosság előtt, "auráját veszti". Egy korábbi posztunkban megmutattuk, hogy mely képeket tilos felhasználni a továbbiakban reklámként, illusztrációként, albumborítóként, stb. Ennek ellenére viszont szerintünk vannak a képzőművészeti alkotások felhasználásának ötletes módjai is, sőt számos példa van arra, hogy a képzőművészet vesz át megoldásokat a reklámtól (ezzel kapcsolatos cikkünket lásd majd a Kreatív májusi számában). Most induló sorozatunk első részében az egyik legtöbbet adaptált alkotásra, Edward Munch Sikolyára hozunk fel reklámpéldákat. A továbbiakban olyan művészek és művek fognak terítékre kerülni, mint Magritte, Escher, Van Gogh, Picasso, Dalí, az Utolsó vacsora, Ádám teremtése, a Mona Lisa, stb. Értékeljétek ti is.
Comics Museum Lucca - JWT Milan, Olaszország, 2008 január
Museu do Arte do Rio Grande do Sul - DCS Porto Alegre, Brazília 2009 március
Voz Pro-Salud Mental hirdetés - El Foco, Mexikó, 2009
Mountain Dew - BBDO Graffiti, Románia, 2007 augusztus
Child Health Foundation - Serviceplan Munich, Németország, 2008 december
Bosch hirdetés - DDB Düsseldorf, Németország, 2010 január