Úgy tűnik, nem a magyarokkal van baj, hanem Magyarországgal. Míg ugyanis az itthonról nevezett 29 munka közül végül egyetlen sem nyert díjat, sőt még csak shortlistre sem került az idei cannes-i reklámfesztiválon, addig a kerekes száz filmes oroszlán között kettő olyan is van, amit magyar szakember készített.
Film kategóriában bronzot kapott - ami 3191 filmes nevezésből egyáltalán nem rossz eredmény - a brüsszeli Duval Guillaume Telenetnek készített, digitális tévét népszerűsító Extras című szpotja, aminek egyik art directora Jedlicska Márton, a Miami Ad School hallgatója, a miamiADvice blog szerzője, aki jelenleg a New York-i Saatchi & Saatchinál "gyakornokoskodik" (a Duvalnak korábban dolgozott). Jedlicskának nem ez az első díja idén, már a New York-i Andy Awardson is kapott aranyat egy okostelefon-alkalmazásért, és az ADC Awardson is, ott pedig a Nissan Cube Hostelért.
Jedlicska még a Duvalos korszakából nevezett a cyber kategóriában is (vagyis nem ő, hanem az ügynökség, de ennek is ő volt az art directora), ez a Vandaag.be hírportál volt, amit a Facebook-kal kapcsoltak össze. Ez a munka sajnos azonban shortlistre sem jutott.
A másik, filmes kategóriában bronz, a készítés technikáit díjazó film craft kategóriában pedig arany oroszlánt érő film a Microsoft XBox Halo 3 ODST számítógépes játékának, a T.A.G. San Francisco által készített szpot, aminek egyik producere Répássy Eszter, produkciós supervisora pedig Szepesi Melinda, ráadásul a szpotban magyar színészek magyarul üvöltöznek.
Répássy Eszter egyébként már a Johnnie Walker 2007-es Striding Man szpotjának is producere volt, akkor a brit BBH (Bartle Bogle Hegarty) ügynökségnek segített, a speciális effektekért pedig Szilágyi Péter volt felelős.
Az ügynökség legújabb, hat és fél perces Johnnie Walker szpotja, Robert Carlyle főszereplésével idén egyébként arany oroszlánt ért.