HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Hirdess bármit! Óriásplakáton...

2010.08.23. 11:03 szivlapat

Nem találod a pénztárcádat? Összefutnál régi osztálytársaiddal, de parázol a közösségi oldalaktól, hogy ott keresd meg őket? Hirdess óriásplakáton! Most olyan olcsó, hogy még neked is megéri!

Nagyjából így lehetne összefoglalni azt a kampányt, amivel két hete árasztotta el budapesti és vidéki utcák - a kihasználatlanság miatt egyébként feltehetően üresen álló - óriásplakátjait, citylightjait és hirdetőoszlopait a titkozatos "Keresem a pónit" kampány.

Blogokon és közösségi oldalakon meg is indult rögtön a találgatás, vajon ki állhat e nagyszerű ötlet és a kb. egy ötéves óvodás paint-használati képességeinek megfelelő színvonalon kidolgozott kreatív mögött.

A viccesebb kedvűek a Twitteren  Lovasi András új lemezére és Schmitt Pál beiktatására tippeltek, volt aki a Gmailre vagy a Google-re, a Kontárblogon pedig még olyanok is megjelentek, akik szerint tényleg elveszett az a szegény póni.

Akik írtak a teaser-plakátokon megadott keresemaponit@gmail.com címre, azok ezt a választ kapták: 

Szia!!!
Köszi, hogy írtál! Van egy jó hírem: lehet, hogy nyomon vagyunk. Apu szerint szerelmes lett egy versenylóba. 
Póni nélkül minden annyira más. Reméljük, megtaláljuk! Ha történik bármi, dobunk egy mélt!
Luca

A hétvégén végre mindenre fény derült: a kampány a Magyar Közterületi Média Szövetségé, amely a saját hirdetési felületeit hirdeti ezzel.

Ami egyrészt oké, másrészt viszont egy csomó kérdést fel is vet: volt egyszer régen, vagy tíz éve egy erre kísértetiesen hasonlító kampány az Europlakáttól, ami a "Ki ismeri Széphidi Klárát?" címsorral futott. Nem lehetett volna valami kicsit is újat, mást kitalálni?

Aztán ott van a hirdető csodás új logója, ami  ugyancsak kísértiesen emlékeztet valamire, amit már láttunk korábban.

Tegyük fel, hogy jó ötlet volt b2b kommunikációt folytatni az utcán (már ha ezt egyáltalán annak szánták). Volt már ilyenre példa, alig egy éve a MAKSZ is próbálkozott hasonlóval, meg is volt róla a véleményünk... végülis a médiafelületért nem kellett fizetni, és a célcsoport valóban a fejéhez kap: hoppá, hát miért nem hirdetek óriásplakáton? És ez miért nem jutott eddig eszembe? Miután a website url-jét lefelejtették a plakátról, bepötyögöm a szövetség nevét, és lám: az mkrsz.hu weboldalra tévedek, ahol az égvilágon semmi, még egy árva telefonszám sincs a logón túl.

Ha már a médium népszerűsítése és a megújult szövetség bemutatása volt a céljuk, akkor miért nem vártak a kampánnyal addig, mire elkészül az új website? 

És végül az ötlet teljessége is kérdéses. Volt-e egyáltalán póni a dologban? Tényleg meglett? Kétlem. Mi értelme volt a teaser-plakátokon szereplő gmail-es címnek, és a levelezésnek? Ha már kitalálták ezt az elveszett pónis történetet, akkor miért nem raktak mögé valós sztorit? Mondjuk hogy lássa a célcsoport, hogy tényleg van ereje a közterületi médiának, mert tényleg megkerül, amit ennek a segítségével hirdetnek.

A Kontárblog szerzője előrelátó módon lefoglalta a keresemaponit.blog.hu domaint, és a Twitter-accountot is, mert az ember valahogy azt várta, hogy ebből valami komolyabb kampány is kibontakozhat. De ennyi lett volna? Úgy látszik, ennyi: egy újabb kihagyott lehetőség.

67 komment

Címkék: szakma póni reklámkampány közterület reklámkritika maksz mkrsz mkmsz

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr52240587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomrebel 2010.08.23. 11:47:40

ez kéremszépen egy nagy kalap szar...

Ju$t an0th3R $taR^ 2010.08.23. 11:48:14

Én kurvára semmi választ nem kaptam, pedig írtam :(

paráznabillegető 2010.08.23. 12:47:13

én írtam, hogy a váltságdíj egymilla, vagy megy a lófej, de nem fizettek.

Fotósképző · https://www.fotoskepzo.hu 2010.08.23. 12:53:49

Nekem az ugrott be a plakát láttán, hogy egy idióta újgazdag így keresi a lánya lovát, de ezek szerint tévedtem.
Habár, inkább ne tévedtem volna...

MrTotheee 2010.08.23. 13:00:02

a figyelemfelkeltés sikerült,a pónis történetet pedig lehet szándékosan hagyták nyitva, jelezvén, hogy azért a közterületi eszközökben is lehet némi fantázia...

Netuddki. 2010.08.23. 13:05:01

Szerintem ez nem jópofa, hanem tahóság, átbszás. Még akkor is ha qrva viccesnek gondolja magát aki kitalálta (lenyúlta).

Andie 2010.08.23. 13:15:54

Hát aki egy pillanatig is azt hitte, hogy ez egy valós hirdetés, és a póni tényleg elveszett, ők meg most keresik - akkor az vagy ma született, vagy eddig remeteként élt valami lakatlan szigeten.

G_y_u_r_i 2010.08.23. 13:17:46

én azt hittem gmail.com reklám lesz valahogy...

dnlblwn 2010.08.23. 13:30:14

a suszter maradjon a kaptafánál. csak remélni tudom, hogy a plakátragasztók elnöksége tette össze ezt a csodát, mert ha egy a fejéből élő ügynökség is benne volt, az kérem, hagyja abba!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.23. 13:37:17

"MUNKANÉLKÜLI REPÜLŐMÉRNÖK ÉS PILÓTA ÉTELÉRT REPÜLNE"

na ezt kiplakátolhatják, kartondoboz-barna háttér előtt kézzel írt fekete betűkkel.

miklosoft 2010.08.23. 13:42:27

@paráznabillegető: akkor nincs más hátra, küldeni kell a paci fejét...

agi02 2010.08.23. 13:50:26

1 percig felmerült, hogy valós a keresés és további 5 percbe került ezt leellenőrizni a lovas fórumokon, oldalakon.
Sehol máshol, semmilyen lovas közösségen keresztül nem volt nyoma a keresésnek.

Intizar 2010.08.23. 13:58:50

Bánatos baromság. Reklámreklám...

rezsöatya 2010.08.23. 14:07:02

@Cigiző: :-)))))))))))))))))))))))))))
Amúgy imádom, hogy a legszarabb/gagyibb/érdektelenebb cikkeket/blogokat mennyire fel tudják dobni a hozzászólók! Csak ezért olvasok bele olyanokba is, amik amúgy k@rvára nem érdekelnek...

vomit 2010.08.23. 14:09:02

@kovi1970: akiknek kurvara mindegy masok sorsa, nincsenek erzelmei, csak a masoket kihasznalni tanulta meg (=az emberiseg 5 szazaleka, pl az osszes politikus) az oszinten nem erti mi ezzel a gond, es igy tud az okulasunkra ilyeneket szologatni elo teveadasban:
www.youtube.com/watch?v=y6LIBoNlQUA

Robi, a hód 2010.08.23. 14:20:22

Talán egy éve lehetett a budapesti utcákon látni egyszinű plakátokon egy szavas hirdetéseket. Reméltem, hogy kiderül, hogy mit akartak velük, mert termékhez nem tudtam kötni. Valaki tudja esetleg, miről írok? Esetleg a rejtély megoldását is? A szavakra már nem nagyon emlékszem.

habzsolhapi 2010.08.23. 14:31:48

Hat ez aztan kurva kreativ volt...
Hacsaknem a marketingesek azon versenyeznek, ki tud fantaziatlanabb fost elsozni a megrendeloknek, amit utana egy vagyonert tolnak a plebsz arcaba.
Mert akkor gratulalunk, megnyerte a 2010-es pecsikesztyu emlekkupat.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.08.23. 14:36:15

Én láttam "igazi" privát plakátokat is: az M1/M7 kivezetőjén volt valaki, aki így köszöntötte feleségét, meg mostanában a Törökbálinton (? 47.459437, 18.903222) lehet látni valami unoka-nagyszülő plakátot...

Mrs. Fixit 2010.08.23. 14:41:46

@Robi, a hód: Jazzy rádió? Piros háttér, fehér betűk, ha jól emlékszem. A szavakat már én sem tudom felidézni, de kb az volt a lényeg, hogy a jazzt a kifinomult/jómódú/okos/intelligens emberek hallgatják

Robi, a hód 2010.08.23. 14:49:13

@Mrs. Fixit: lehet, esetleg rózsaszín háttérrel. A plakán alapján nekem az volt az érzésem, hogy valami sporteszközt reklámoznak, mondjuk sportcipőt. Ha ennyire félrement a dolog, akkor nem volt sok értelme, főleg, hogy meg sem tudtam, mire ment ki a dolog.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.23. 15:05:44

@Robi, a hód: Szerepeltek benne, az "Igen", "Megcsináltuk", "MSZP" szavak? :D

madartej 2010.08.23. 15:11:20

Budaörs környékén én is láttam azt, amin valaki a feleségét köszönti.
Meg egyet a Nagyszőlősi út Budaörsi út kereszteződősénél, ahol egy kisebb cég köszönti az egyik kolléganőt ilyen formában. A cég meg 50 méteren belül volt, tutira minden érintett észrevette. :)

Netuddki. 2010.08.23. 15:11:37

@vomit: Nemtom, hogy jött ez ide de qrva jó!
Jó példa arra amikor egy prolitikus elszólja magát és véletlenül igazat mond.

Robi, a hód 2010.08.23. 15:13:43

@Brigi \"B. A.\" főnöke: :-) Nem. Talán valami olyasmi, hogy Mozogj, meg hogy érezd külön plakátokon, de lehet, hogy nem pont ezek a szavak voltak, viszont a felszólító mód majdnem biztos (meg az egyszavas mondat is).

sturmo (törölt) 2010.08.23. 15:27:54

a kislány meg reménykedjen hogy soha nem lopják el a póniját...

Norman Nailer 2010.08.23. 15:32:44

"Használja ön is a közterületi média erejét!"
Csak én érzem ezt szánalmasnak? Ennyire futotta a kreativitásból?

csillagkutya seven 2010.08.23. 15:45:58

igen igen szar és szánalmas volt ez a kampány!

Grafter · http://grafter.blog.hu 2010.08.23. 16:07:35

Hát ez tényleg nagyon szánalmas. Gondoltam rá, hogy írok róla, szerencsére nem tettem! :)

Taxomükke (UK) 2010.08.23. 16:15:57

Nos, végül is nem reklámügynökséget hirdetnek, és nem állítják, hogy ők milyen kreatívak, csak helyet adnak másoknak...
Dolgoztam valaha pár "kreatív" ügynökséggel meg reklámcéggel, a többségük gyenge és/vagy (de leginkább és) megbízhatatlan, valamint kurva drága.

csárli hárper 2010.08.23. 16:17:49

már az elején gyanús volt, manapság kis hazánkban egy póni elveszett ? levitték sétálni és elszaladt pónilányokat hágni, és a család hiába fütyörészett baszott hazamenni? vagyhogy? további lehetőségek: ellopták a dzsipók és virslit csináltak belőle, vagy kamu a sztori, és lám tényleg kamu.....

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.08.23. 16:33:38

Jellemző, még a címet is úgy olvastam, hogy meglett a pina.

hezsolt 2010.08.23. 16:44:25

Úgy tudom, hogy a hírdetés VALÓDI!!!! volt. Gyetvai Robi kereste a kislánya póniját. A dunakeszi Auchan melletti parkolónál akasztották le az utánfutóval együtt. Keresd meg az iwiw-en és rá ébredsz te is , hogy nem kell összeesküvés elméletet gyártani egy egyszerű hírdetésből. Sok pénze ráment.

serwer 2010.08.23. 16:44:31

Mivel a pónira a továbbiakban nincs szükség, ezért akinek kell, az átveheti az újpalotai vásárcsarnokban a hentesnél. Olyan fekete, mint a többi lókolbász, csak kisebb.

Karipapa01 2010.08.23. 17:03:36

Keresem az aug. 20.-án elveszett pénztárcámat! A becsületes megtalálónak neki adom az egészet úgy, ahogy van! Inkább veszek a józsefvárosi piacon másikat.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.08.23. 17:15:24

Az ötlet szerintem jó, meg aranyos, a logólopás ellenben embertelen ciki, és az is, hogy semmi elérhetöség nincs a plakáton. Szóval kár érte, mert ez így inkább úgy jön le, hogy "hirdess te is amatörökkel!", ami meg annyira nem egy vonzó lehetöség. :D

Macska rúgja meg 2010.08.23. 17:24:32

Ezt én kora reggelente munkába menet láttam párszor, s olykor feltettem magamnak a 'miaf@szvan' költői kérdést, de utólag látható, még ezt sem kellett volna. Az egész egy kalap pónicitromot nem ér.

csudaygé 2010.08.23. 17:26:53

@hezsolt: ezzel csak az a baj (már ha igaz, és miért ne lenne az), hogy semmiből (válaszlevelek, plakátok, website) nem derült ki. Egyébként milyen összeesküvés elméletre gondolsz?

Kristl 2010.08.23. 17:31:00

szerintem meg ötletes reklám.

sanche_ 2010.08.23. 17:43:55

Szerintem sokan nem értik a dolgot és ezért háborodtak fel.

Ez egy -amúgy szerintem jópofa- felmérés volt. Nyitottak egy gmail címet(mondjuk tényleg fura, hogy miért nem vettek erre saját nevet-mindegy) és számolták a leveleket, visszajelzéseket.

Mindannyian tudjátok, hogy iszonyatosan sokba kerül közterületen vagy a TV-ben reklámozni valamit, ugyanakkor baromira nincs az bizonyítva, hogy tényleg akkora a reklám értéke, mondjuk a TV-ben, mint amennyit leperkálnak érte a cégek. Sőt, meggyőződésem, hogy a TV-s reklámdolog nagyon túl van értékelve, csakhát a nagy cégek marketinges vezetői nem az eszükről és az értelmes döntésekről híresek.

A közterületes plakátok ügye meg nos..Mostanában feltűnt, hogy nagyon sok az üres hely, illetve a régi, lejárt hirdetések maradványai. Lehet mások kérdőre vonták a közterületi hirdetés értékét az árával szemben?
Az ilyen kétkedő cégeknek pl lehet mutatni, hogy hányan vették a fáradtságot és érdeklődtek emailben. Ha sokan, akkor egy-egy cég nyugodtabban csenget ki többet a reklámfelületért.

Robi, a hód 2010.08.23. 18:43:30

@kubana: Az ötlet jó lenne, csak olyan módon kellene hírdetni, hogy valóban azt lehessen gondolni a reakciók számáról, hogy ennyien figyeltek fel a hirdetésre és nem azt, hogy lehet, hogy az embereket nem érdekelte a dolog, mert egy szabadon mászkáló pónit sem láttak mostanában és nem érezték, hogy részvétet kellene nyílvánítaniuk.
Szerintem keveset mondó reklámplakát kell egy honlapot hírdetve. A kattintások száma majd megmondja, hogy mennyire lehet hasznos egy plakáthirdetés. (Lehetőleg ne legyen rajta csinos nő kevés ruhában, mert az vagy nem témába vágó, vagy csak azért hozna kiugróan sok látogatót, hogy hátha neten is meg lehet találni a képeit.) :-)

suha 2010.08.23. 18:49:12

szégyelje magát az ötletgazda. Ne csodálkozzunk, ha bárki segitségért fordul, az eberek nem foglalkozunak vele. Az ilyen ügyes trükköknek hála!

juhaszcs 2010.08.23. 18:58:15

Hülye póni minek lett meg?

kencel 2010.08.23. 19:05:27

Szerintem ebbol is latszik hogy kire van hatassal a reklam. Engem pl ba**ottul nem izgatott meg egy masodpercig sem hogy poni nem poni. Immunis vagyok a plakatokra.

Tymi 2010.08.23. 19:07:14

@Robi, a hód: Ha nem csal az emlékezetem a "Gyorsulj" "Lassulj" és "Mozogj" feliratok voltak. Én csak Kőbányán láttam ilyen plakátokat egy nagyobb kereszteződésben. Akkoriban volt egy olyan "elfajult" gondolatom, hogy egy felmérés része. Tehát: amikor vmi gyorsulásra, mozgásra izgató felirat volt, akkor több lett-e a baleset ott. Na persze akkor még kis tökmag voltam, és nem mértem fel mennyibe fáj a plakát egy átlagos felméréshez.

A pónis kampánytól én többet vártam. Reméltem, hogy kiteljesedik valami izgi sztorivá :( Kérem, valaki mondja meg nekem, hogy ezzel tényleg a megfelelő célközönséget érték el?? Én úgy érzem, hogy nem igazán az átlag utca emberének kellett volna hirdetni. Egy okosabb tegyen helyre! :)

serwer 2010.08.23. 19:39:12

@KritikánAluli:

Szerintem zseniális ötlet, az átkattintásommal megduplázták a látogatottságot.

.:sz-b:. 2010.08.23. 19:39:27

@KritikánAluli: nyereményed egy baráti moderálás

SiKom 2010.08.23. 19:46:26

Na igen, válság van, ami a reklámszakmát nagyban érinti...

De ha a cégek csórók, és nincs pénzük, akkor továbbra se fognak plakáton hirdetni.

Ha egy autószalon csődbe ment, akkor az nem fog hirdetni.

yanick 2010.08.23. 20:22:05

Szólhattatok volna hamarabb! Már három napja étlen szomjan, alvás nélkül, fáradságot nem kímélve keresem a pónit.

KárászAti 2010.08.23. 20:41:18

Ha úgysincs hirdetőjük akkor nem rossz reklámfogás. Én megnézem mennyire "olcsón" lehet így hirdetni.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.23. 20:55:08

@Sir Kommentor: Nem fekete-fehér a világ (és a válság sem).

Nem feltétlen a csődbement autószalonról beszélünk(amúgy meg is érdemlik a mocskok-priv. vélemény :) ), hanem olyan cégről, aki gondolkodás nélkül kifizette három éve az x milliót a reklámért, most meg gondolkodik előtte, mert nem mindegy már az a pénz. Szóval nem csődbe ment a cég, csupán kisebb a bevétele. Na őket győzheti meg egy ilyen felmérés.
Amúgy szerintem nem volt rossz, mert arra tényleg figyeltek, hogy ne meztelennős legyen a dolog, tehát nem csaltak. :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.23. 21:09:53

hehh!! tudtam én, hogy kilóg itten a lóláb!! :))

szerintetek mennyibe kerülne kiíratni a malév székház elé óriásplakátra, hogy "munkanélküli repülőmérnök és pilóta ingyen dolgozna, ha hagynák"?

Charlie Brown 2010.08.23. 21:56:15

Én direkt örülök a sok üres plakáthelynek. Bárcsak tönkremenne az összes óriásplakátkupec. Atombombával kéne eltörölni a "közterületi médiának" még az emlékét is. Hányni támad kedvem, látván, hogy borít el az utak mentén mindent, kerítést, házakat, erdőt-mezőt ez a nagyszerű találmány, egy gusztustalan teszkószórólappá változtatva az országot. És nem csak elborítanak, de ráadásul egyre nőnek és nőnek, hogy valahogy kitűnhessenek a tízmillió másik tengeréből. Broáf.

Dave_bloghu 2010.08.23. 22:22:07

@Charlie Brown: pontosan, a köztéri hirdetéseknek nagyon szigorú tematikai és esztétikai követelményeknek kéne megfelelnie, hogy szép és érdekes legyen, ne pedig az, ami most van.

hezsolt 2010.08.23. 22:31:46

A szívlapát posztolónak kb annyi esze van, mint egy marék lepkének... A hírdetés mögött igaz történet van! De a szívlapát-továbbgondoló-megmondó teljesen félrevezeti az olvasókat. Vagy akarattal vagy nem = vagy gusztustalan vagy idióta. Gyetvai Róbert kislányának ellopták a póniját, kereste, meghírdette, meglett. Ennyi a történet. Olcsóbb lett volna, ha vesz egy másikat, de a kis csajnak a sajátja kellett vissza.
A posztoló biztosan nem fogja helyreigazítani a tévedését, bocsánatot kérni, megvádolt akárkit is, becsapott akárkit is a saját agymenésével.
Így kell nem létező híreket gyártani, a végén elhiszi mindenki. Gratulálok.
Nem is Oswald lőtte le Kennedyt. Erről is írhatnál egy hasonló magasröptű posztot, kb ugyanannyi valódi ténnyel, mint a fenti posztodban. Azt is sokan elhinnék neked szívlapát-gusztustalan...

MrTotheee 2010.08.24. 12:13:52

@hezsolt: Hát több helyen is sántít ez a sztori.... Ne hiszem, h ez tényleg így lett volna, de ha van valami valóság alapja is a dolognak, akkor se a Póni volt itt a lényeg, hanem maga a közterületi reklámozás népszerűsítése, ami szerintem nem olyan gusztustalan, mint ahogy azt itt egyesek írják. A reklámnak is kell a reklám, ezt el kell fogadni....

Robi, a hód 2010.08.24. 12:36:28

@Tymi: Igazad lehet, bár nem volt az annyira régen! :-)
Én a Ferencváros MÁV állomásnál láttam egyet, de a Könyves Kálmán körúton még volt egy másik is. Mondjuk lyen módon kutatni azt, hogy több lesz -e a baleset elég rizikós lenne, mert amennyiben tényleg nőnek, és ezt mondjuk például egy biztosító ügyvédje meggyőzően tálalná egy bírónak, az sokba fájna a reklámozónak.

Robi, a hód 2010.08.24. 12:42:50

@sanche: Igen, de abból következtetni, hogy egy e-mail címre hányan írnak arra, hogy felkeltette -e az érdeklődést a plakát, elég balga dolog. Mert mit írhat az a sok ezer járó-kelő, aki nem látott pónit az elmúlt egy évben, maximum az állatkertben? Szerintem ha már üresek a plakáthelyek, akkor azzal kellene kisérletezni, hogy milyen a jó plakát, vagyis különböző módszerű plakátokat kihelyezni és mindegyik alá tenni egy egyedi webcímet, aztán figyelni, hogy melyikre mennyi látogatás lesz, mert egy webcímet sokkal nagyobb valószínűséggel látogat meg valaki, mint hogy egy e-mail címre írjon.

bajszom 2010.08.24. 13:08:27

hm. megeshet, hogy a hiba az én készülékemben van, de nem értem, mire a nagy felháborodás, szitkozódás. Szerintem az utóbbi idők egyik legötletesebb és igencsak működő kampányát vezényelték le. Lám, mennyi reakció... Nekem kifejezetten tetszett az egész, sőt, első nekifutásra be is dőltem neki, pedig a szakmában dolgozom. Aztán ébredezni kezdett a gyanú, hogy valószínűleg valami efféléről lehet szó. Amikor kiderült, vigyorogtam. A másik: "logólopás"... legalább annyira szánalmasnak érzem az ezen való kárörvendő csámcsogást, mint magát a tényt... szakmabélitől ráadásul álszent dolognak is tartom: tudnivaló, hogy ez a lehető legnehezebb műfaj: a logótervezés... nem mindig sikerül résmentesen. de legalább vizuálisan nem egy rettenet. az is valami. sőt.

bajszom 2010.08.24. 13:11:00

az viszont igaz, hogy megvárhatták volna, míg a weboldal elkészül.

sturmo (törölt) 2010.08.24. 21:08:40

ez régi maffia módszer, ha nincs probléma akkor csinálsz és egyből kínálod a megoldást is tehát lehet hogy a plakátosok lopták al a pónit...végülis válság van...persze arról senki se beszél hogy a kampány óta mennyire megugrott a hazai pónilopások száma

szszabolcs 2010.08.26. 09:00:10

@hezsolt: Kedves hozzászóló! Az általad igen kulturáltan megfogalmazott vádak kapcsán lásd következő posztunkat a témában:
szivlapat.blog.hu/2010/08/25/tenyleg_volt_poni_csak_nem_az_es_nem_ugy_es_nem_lett_meg