A mozikban nemcsak a 3D az egyetlen attrakció, egyéb programokkal próbálnak vendéget csalogatni a vásznak elé: ilyen például a konzolverseny, a sportközvetítés és a könnyűzenei koncertek mellett az opera-előadások vetítése is – írjuk a Kreatív Online-on a mozis sorozat újabb részében. Ez utóbbival rokon, hogy a ma és holnap este éppen a Művészetek Palotájában koncertező Los Angeles-i Filharmonikusok (LA Phil) januárban elindították háromrészes mozis koncertközvetítésüket, igaz csak Amerikában és Kanadában. A céljuk ugyanaz, mint a New York-i Metropolitannek volt, amikor 2006-ban belefogott az élő operaközvetítésekbe: népszerűsíteni a klasszikus zenei műfajt.
A LA Phil remekül használja a közösségi médiát, a rendszeres Facebook- és Twitter-bejegyzések mellett a január 21-én indult európai turnéjukról már az előkészületek óta minden nap születik bejegyzés valamelyik zenekari tagtól. A könnyed kulisszatitkok közül kiderült, hogy a hangszerek egy része már előbb útra kelt, mint a zenekar, az időeltolódás ellenére az első európai próbán elég összeszedett volt a zenekar, de a Londonból Párizsba tartó Eurostaron is íródott bejegyzés.
A 3D persze a klasszikus zene világában is megjelenik: február 23-án Angliában a Sky 3D-n és 15-20 moziban vetítik az Angol Nemzeti Opera Lucrezia Borgia előadását, a rendező Mike Figgis. Ugyancsak ilyen technológiával készült a Berlini Filharmonikusok Musical Journey in 3D (Zenei utazás 3D-ben) című filmje, ami tavasszal kerül a mozikba.
Ugyan a technológiai újdonságokat rögtön kipróbáló berliniekkel nehéz felvenni a versenyt, de a Magyar Állami Operaház két furcsa partnerrel, a kínai állammal és velencei La Fenice színházzal közösen 3D-s vizuális technológiát is használ majd A kékszakállú herceg vára szeptember 9-i budapesti bemutatóján.
A posztot az LA Philhez visszakanyarodva, a magyarul viccesen hangzó nevű Gustavo Dudamellel zárjuk, aki épp az európai turné idején ünnepelte 30. születésnapját. A venezuelai csodagyerekből világhírűvé vált karmestert leigazolásakor a Bravo Gustavo! kampánnyal „vezette be” az LA Phil. A zenekar a Hello Designnal dolgozott együtt a kampányon, majd elkészült például az iPhone-ra letölthető karmester-applikáció is.
Film az applikációról:
Bravo Gustavo iPhone App from Hello Design on Vimeo.
Ilyen, amikor Gustavo Dudamel vezényel: