HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2011 - Hogyan tüntethetők el a kék foltok a szemünk alól fél óra alatt?

2011.06.25. 15:50 lausekesther

Bocs a megtévesztő címért, a világért sem osztogatnék kozmetikai tanácsokat senkinek. A kék foltok a verésre utalnak, mégpedig arra, amikor a férfiak verik a nőket. A foltok eltüntetése pedig egy manilai reklámügynökség, a DM9 JayneSyfu trükkje, amit egy nagyon ötletes kampány részeként találtak ki a nők jogait védő civil szervezetnek, a Gabrielának. A kampány során női arcokat ábrázoló posztereket állítottak ki, amelyeket rúzzsal úgy maszkíroztak, mintha megverték volna a nőket. A látogatók a saját ujjukkal szedhették le a foltokat a nőkről, aztán a rúzsos ujjukkal készített ujjlenyomattal és mellette aláírásukkal biztosíthatták támogatásukról a civil szervezet ügyeit. A kampány idén megnyerte a fődíjnak számító Grand Tribute díjat a Cannes Lions reklámfesztivállal immár kilenc éve minden alkalommal egyidőben megrendezett ACT Responsible kiállításon.

  

Az ACT Responsible kiállítást idén kilencedik alkalommal rendezték meg Cannes-ban, mint minden évben, a Cannes Lions ideje alatt, de a borsos fesztiválbelépő nélkül is látogatható a cannes-i tengerparton sétáló helyi lakosok és nyaralók számára is. Idén 130 reklámügynökségtől 240 olyan reklámot állítottak ki, amelyek társadalmi vagy környezeti célokért állnak ki, körülbelül 200 civil szervezet nevében - de van néhány olyan is, ami mögött profitorientált cég áll. A legtöbb ügynökség pro bono (azaz ingyen) dolgozik ezeknek a civil szervezeteknek, bár az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy ezek általában hálásabb munkák, mint a jól fizető ügyfeleké: az emberek is jobban szeretik őket, és kevésbé élik meg reklámokként, és az ügyfél is bevállalósabb. Ja, és ugye fesztiváldíjakat is könnyebb velük nyerni. 

Az ACT Responsible-en mindenesetre nem egy szakmai zsűri dönt a kiállított munkákról, hanem maga a közönség, a látogatók. A nekik legjobban tetsző munkáknak péntek este, egy szerény, szintén nyitott, nem zártkörű koktélparti és néhány harapnivaló, valamint a cannes-i polgármester kíséretében adták át a díjakat a fesztiválváros tengerpartjára néző teraszon. Csak úgy érdekességképpen: a polgármester egyébként maga is 14 évet dolgozott a DDB reklámügynökségnél. És hogy a fent említett fődíjason kívül mik tetszettek legjobban a közönségnek idén? Lássuk sorjában. (A tavalyiakat egyébként itt lehet megnézni!)

A legjobb nyomtatott hirdetésnek járó közönségdíjat a W & Cie France ügynökség FNSF-nek (Fédération Nationale Solidarité Femmes, egy a nők jogaiért harcoló szervezet) készített kampányának a Konyha című társadalmi célú reklámjáért kapta, ami a fődíjashoz hasonlóan a nőkkel szembeni agresszív bánásmódra hívja fel a figyelmet.

Az  "Aki hallgat, az résztvesz benne" szlogennel futó sorozatnak egyébként van egy másik darabja is, és egy film is része a kampánynak.

 

Ugyanebben, tehát a nyomtatott hirdetés kategóriájában második helyen a Grey reklámügynökség németországi irodája végzett, ami a Music Televisionnak készített egy sorozatot, ami arra hívja fel a fiatalok figyelmét, hogy tessék óvszert használni. A szlogen: A szex nem baleset - ami arra céloz, hogy az nem kifogás, hogy nem volt nálam óvszer, mert nem számítottam rá, váratlan helyzet volt. A sorozatból a Toilet című darab lett a közönség kedvence.

És a sorozat másik két darabja:

Film kategóriában az ACT Responsible látogatóinak idén a DDB Los Angeles Majestic Plastic Bag tetszett legjobban. A film narrátora Jeremy Irons, megrendelője a Heal the Bay nevű szervezet volt, a cél pedig hogy véget vessenek a műanyagszennyezésnek.

A film kategóriában a második helyezett egy helyes kisfilm lett az Abbott Mead Vickers BBDO-tól. Az angliai ügynökség az állami közlekedésügyi hatóság (Department for Transport) számára készített egy közlekedésbiztonsági kampányt, aminek lényege, hogy lássuk az embert a motorosok mögött, és akkor talán jobban vigyázunk rájuk. 

Végül az utolsó, és egyben elég speciális kategória (ilyen ugyanis egyik reklámversenyen sincs): a freecard. Ebben az első egy AIDS ellen küzdő kampány kelléke, az izraeli Y&R Smartcardja, avagy Okoslapja nyert, amelyen egy fél QR-kód található. A QR-kód párjának megtalálása majd mobiltelefonnal történő leolvasása után egy filmre vezet, ami az AIDS veszélyeit mutatja be. 

A Smartcardot a Y&R Tel Aviv az Aids Task Force-nak készítette, amelynek nem először dolgozik. A szintén nekik készített SDIA Project tavaly hatalmas sikert aratott a Godlen Drum reklámfesztiválon, ez szintén az AIDS veszélyeire hívja fel a figyelmet egy hatalmas és nagyon profi médiahekkel.

A freecardok közül a második legtöbb közönségszavazatot a szingapúri Ogilvy Sea Sheperdnek készített tonhalas-pandás sorozatának egyik darabja kapta, ez:

Az illusztráció alatti képaláírás: "Ha látsz egy tonhalat, gondolj egy pandára", ami arra vonatkozik, hogy ugyanolyan kihalásveszély fenyegeti a kékuszonyú tonhalat, mint a pandákat, mégse törődik velük semmi. A kampányról egyébként már írtunk, a sorozat többi darabját itt lehet megtekinteni. 

A kiállításon egyébként még egy hasonló üzenetű sorozat helyet kapott: a WWF is készített egy háromrészes sorozatot a kékuszonyú tonhalak megmentése érdekében, és a gorillák és orrszarvúk mellett ők is érveltek a pandákkal. Ezt a sorozatot is az Ogilvy csinálta, de a francia leányvállalat.

Ja igen, és először látok magyar munkákat is a kiállításon: a Carbon Group Médiauniónak készített Kerülj közelebb! kampányának néhány printje a bejáratnál látható a falon.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr563013395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E-mola 2011.06.25. 16:10:18

Na jó, a WWF-et meg az "állatmentést" inkább hagyjuk. A legötletesebb reklám sem állítja vissza a bizalmat a márkában.

Némelyiket már ismertem, de a rúzsos-aláírós egyszerűen briliáns.
süti beállítások módosítása