1861-ben, vagyis éppen 150 éve született William Wrigley Jr., a Wrigleys biradolom alapítója. Wrigley 1861-ben alapította meg cégét Chicagóban, akkor még 29 éves volt és a legenda szerint 32 dollárral kezdte meg birodalmának kiépítését. Eleinte szappant és sütőport gyártottak.
1892-ben aztán Wrigley-nek az az ötlete támadt, hogy minden doboz sütőporhoz két csomag rágógumit adott a kereskedők ösztönzésére. Végül a rágó sikeresebbnek bizonyult, mint a sütőpor, ezért Wrigley saját neve alatt kezdett rágógumikat gyártani és árusítani. Első két márkája a Lotta és a Vassar voltak. 1893-ban találta ki a Juicy Fruit ízt és márkát, amely Angliában a mai napig a legnépszerűbb rágógumimárkák között szerpel, majd még ugyanabban az évben a Wrigley’s Spearmint, majd a Doublemint fodormenta ízű rágógumit, melyek a cég legkedveltebb termékei lettek, előbb Amerikában, majd a második világháború után világszerte.
Wrigley az egyik úttörője volt annak, hogy márkás termékek eladását reklámmal támogassa. Ösztönzőket kínált a kereskedőknek, hogy készleten tartsák a termékeit és utcai reklámozásra maga is kiállt, hogy minél több embert biztasson Wrigley rágógumi vásárlására. Tudatosodott benne, hogy a fogyasztók jobban megismerik és elfogadják termékeit, ha újság- és magazinhirdetésekben, plakátokon és egyéb reklámok által megismerik a termék előnyeit.
1910-re sikerült a Wrigley’s Spearmint-et Amerika kedvenc rágógumi márkájává tennie. Érdekesség, hogy közvetve neki köszönhető a „bubble gum” típusú, azaz felfújható rágógumi is, mert konkurenciája – például a Fleer Chewing Gum és a Dubble Bubble (1928) – csak egy lágyabb, könnyebben felfújható rágógumival tudott versenyben maradni a Wrigley birodalommal szemben.
William Wrigley Jr. 71 éves korában, 1932. január 26-án hunyt el, a céget pedig fia, Philip Wrigley vitte tovább. Termékeik a második világháború alatt hiánycikknek számítottak. Az amerikai hadsereg katonái ugyanis ellátmányuk részeként rágógumikat is kaptak, melyeket szintén a Wrigley állított elő.
Mivel így a civil piacra nem maradt elég alapanyaguk, Philip, hogy megvédje a márka imázsát, inkább kivonta a civil piacról a Wrigley rágógumikat, mintsem engedjen a minőségből. Érdekesség, hogy a katonák ellátmányba a ma Orbit néven ismert rágógumiízt kapták. A „Got any gum chum?” (Kérsz egy rágót, haver?) mondás a háború végén világszerte ismerté vált, és még nagyobb népszerűséget hozott a cégnek. A katonák ugyanis gyakran osztogatták az ellátmányba kapott rágógumit a gyerekeknek, ezzel komoly ingyen promóciót megvalósítva a később Európában és Japánban terjeszkedő rágógumi-birodalomnak.
Ma a termékük rengeteg ízben, színben és formában vásárolható. A Wrigley tulajdonában van az extrém-vicces reklámjairól ismert Skittles márka is. 2008-ban William Wrigley – a gyáralapító ükunokája – a céget 23 milliárd dollárért eladta a Marsnak, így a világ egyik legnagyobb édességgyártója jött létre.
Az évfordulóhoz kapcsolódóan összegyűjtöttünk néhány emlékezetesebb reklámot is a Wrigley történetéből.