Koraeste hat órától sajtótájékoztatót tartottak a zsűrielnökök, hogy milyen tapasztalataik voltak saját kategóriáikban. A szakemberek emlékezetes és univerzális kreatívokat kerestek. És díjaztak.
Intermezzo: a sajtótájékoztató előtt a szálloda előtt építetgettük szociális hálózatunkat, ahol összeparoláztam egy lengyel újságíróval. A polák kolléga szerint Portorozs a második legjobb partihely Prága után, de nem ez a lényeg, hanem amit utána mondott. A Golden Drum javarészt lobbi, a többi meg politika, ez a két elv, ami ma megelőzi a kreativitást. Jegyezzük meg: ennek még lehet jelentősége ma este 9-kor.
A zsűrielnökök kötelező körként elmondták, hogy nagyon nehéz volt a sok jó kreatív és kampány közül kiválasztani a legjobbakat. Christophe Cauvy (McCann World Group EMEA digitális igazgató - középen) a média kampányok (G) kategória zsűrielnöke kiemelte, hogy elsősorban emlékezetes és könnyen megjegyezhető kampányokat díjaztak, amik lehetőleg különböző felületeken is érvényesek tudtak lenni.
Kurt Georg Dickert (TBWA Germany kreatív főigazgató - jobbra a legszélén), a dizájn és art direkció (E) és a Portorozs-Piran poszter (P) kategóriák zsűrielnöke az utóbbi megmérettetés szereplőiről úgy vélte, hogy a klasszikus megoldásravaló felhívás nagyon szép pályázatokat eredményezett, ugyanakkor a vizuális elemeknél inkább az univerzális kéi nyelvvel operáló alkotásokat választották. A dizájn és art direkció kategórián belül ugyanakkor azokat díjazták, amik meghökkentőek, új irányokat mutatnak és új sztenderdeket teremthetnek. Az univerzális nyelvre - értsd: érthetőségre - hivatkozott Serge Fenenko (Novocortex, ügyvezető igazgató - balról a második), az interaktív kategória zsűrielnöke is a győztesek kiválasztásának szempotjait ismertetve (a Fenenkóval készített interjúnkat lásd a Kreatív Online-on).
Az E, F, G, H, W, OpenAd, Piran Univeristy, és I Feel Slovenia kategóriák eredményeit ma este 9 órakor hirdetik ki a Hotel San Bernardin-ban, ahol magyarokért is izgulhatunk.
E kategória - dizájn és art direkció - 10 díjazott (1GP, 2 arany, 7 ezüst)
F kategória - interaktív - 9 díjazott (1GP, 2 arany, 6 ezüst)
G kategória - média kampányok - 13 díjazott (1GP, 6 arany, 6 ezüst)
H kategória - tv és film promo - 2 díjazott (2 arany)
W kategória - reklámkampányok - 7 díjazott (7 golden watch)
OpenAd kategória - 3 díjazott
Piran Univeristy City plakát - 4 díjazott (1 első, 2 második, 1 harmadik helyezett)
I Feel Slovenia plakát - 1 díjazott
Este 11 kor jövünk a győztesekkel (de lehet, hogy csak holnap reggel)