Környezetbarát outdoor reklámmal készül az április 22-i Föld napjára a kaliforniai alternatív energiaszolgáltató cég, a WePower. Az újfajta, Windvertising nevet viselő, potom 3 millió dollárért fejlesztett felületet elsőként a japán elektronikai cég, a Ricoh vette igénybe, hogy áram helyett 16 szélturbina és 64 napelem energiájával hirdethesse magát a New York-i Times Square egy 15 méter magas billboardján.
A cég képviselői szerint a Times Square átlagos 4,4 m/s (méter/másodperc) sebességű szele mellett az öko-billboard óránként 22 kilowatt energiát termel, és így évi 18 tonna szén-dioxid kibocsátását spórolja meg egy hagyományoshoz képest. Ha az USA országútjain elszórt összes félmillió táblát ilyenre cserélnék, akkor - még mindig a cég képviselői szerint - 5,3 millió tonna szén-dioxidtól szabadulna meg a légkör, és 1,5 millió otthont lehetne energiával ellátni.
A Ricoh-én kívül még további 25 turbinás tábla is a tervezés fázisában van, továbbá a cég tárgyal arról is, hogy gyorséttermek, üzletek tetején márkázott turbinákat helyezzen el, de erre még biztosan várni kell egy kicsit - a Ricoh öko-reklámja is december óta készül, sőt a kitalálása óta több mint egy év eltelt.
(Via Creativity Online és AdAge)