Mennyire könnyű elképzelni, hogy a Malév meztelen, testfestett egyenruhás stewardesekkel hirdeti magát? Távoli új-zélandi rokona, az Air New Zealand pont ezt tette, nagyon helyesen.
Fent látható az a biztonsági videó, amit mindenki csak élete első repülőútján néz végig, de az Air New Zealand úgy döntött, feldobja egy kicsit azzal, hogy testfestett meztelen alkalmazottak mutatják be, hogyan kell mentőmellényt pumpálni, és magyarázzák el, miért gonosz dolog a mobil. (Nem ez az első ilyen nekifutás egyébként, ez itt a Virgin Americaé.) A figyelmet kétségkívül megragadja, bár kicsit vissza is üt: ebből a videóból arra sem emlékeznék, az övet hogyan kell becsatolni. A fekete hajú stewardesst mindenesetre azzal együtt is azonnal örökbe kéne fogadni, hogy az akcentusa alapján születése óta cuki kisbirkák laknak a szájában.
A videó tavalyi, de nem pörgött be a hazai reklámblogokra, talán mert viszonylag kevesen utazunk az Air New Zealanddel; most a brit Campaign 2009-es top vírusvideó listáján szúrtam ki. A meztelenkedős üzenet nem teljesen öncélú egyébként, a cég "nincs takargatnivalónk", minden-repjegyünk-annyi-amennyi üzenetéhez kapcsolódik, amiből rövid tévészpot-változat is van. Ez nekem a sok cuppogós odafordulással kicsit erőltetett, a gépeken konkrétan használt biztonsági videó viszont ötmillió fölött jár a YouTube-on, és nekem leküzdhetetlenül repülnöm kell tőle.
És még egy, ha már kimaradt régebbi repülőreklámok: a Unitedról itthon is inkább a tavalyi sikeres folyóra landolós baleset vagy a United breaks guitars mém miatt lehetett hallani, pedig az alanti eszetlenül hangulatos rajzolt szpot nagyon jó, bennem legalábbis erős pozitív nyomokat hagy (itt egy korábbi, gyengébb párja):
+ az Air New Zealandesből itt egy jobban sikerült tévészpot, via lokoszt