Alighanem a tavalyi év gerilláját köszönhetik az AC Milan férfiszurkolói a JWT Italy-nek. Az ötlet magva, hogy barátnők, egyetemi tanárok, újságírók arra veszik rá az AC Milan szurkolóit, hogy menjenek el egy komolyzenei koncertre a Mahler Auditoriumba október 21-én. Pont azon a napon, amikor a Real Madrid - AC Milan Bajnokok Ligája meccset játszák. Ez a legtöbb férfinak óriási kín, vagy ahogy a kampány fősora írja "a legnagyobb önfeláldozás egy pasi számára, ha ki kell hagynia a meccsnézést a haverokkal". Ezer Milan szurkolót vettek rá, hogy elmenjenek a koncertre (az arcokat érdemes figyelni), és a JWT még azt is elintézte, hogy a Sky Sport élőben tudósítson a helyszínről. A koncert elkezdődik, tizenöt perc után mindenki halálra unja, miközben a kivetítőn a következő szövegek jelennek meg: "Nehéz nemet mondani a főnöködnek, ugye?" "És a barátnődnek?" "És a meccsnek?". És a kamarazenekar elkezdi játszani a BL hivatalos himnuszát, bejön egy picit a Heineken logó és elkezdődik a mérkőzés.
Mivel ez nem egy túl bonyolult ötlet, ezért játszunk el a gondolattal hazai viszonyok között:
Ügynökség: - az ügyfél egy ilyen ötletet simán visszadobna.
Ügyfél: - ha az ügynökség ilyen ötletet szállítana, akkor simán megcsinálnánk.
Ügynökség: - egy ilyen ötlet kivitelezésére nincs sem idő, sem pénz.
Ügyfél: - egy ilyen ötlet kivitelezésére nincs sem idő, sem pénz.
Ügynökség: - hát mi szállítottunk ilyen ötletet, sőt, ezerszer jobbakat (pl. a Széchenyi fürdőben hógolyózóst, meg flashmobot a Hősök terén), mint ez, de az ügyfél nem vállalta be, mert a fókuszcsoport előtt megbukott.
Ügyfél: - ennyi pénzből, amiből ezt meg lehetne csinálni itthon, foglalok hatszáz plakáthelyet az Epamediánál, printet tíz Sanoma meg Ringier újságban, ja, és persze a adaptált reklámot is nyomhatjuk a Barátok közt előtt, közben és után orrvérzésig. A GRP meg a share számít, egy ilyennel maximum százötven férfit tudnánk elérni.
Ügynökség: - Írtunk levelet a kampányötletünkkel az info@mupa.hu meg az info@zeneakademia címre, de még válaszra sem méltattak.
Ügyfél: - tapasztalataink és kutatásaink azt mutatják, hogy a magyar fogyasztó sajnos sokkal konzervatívabb, mint a nyugati társaik. Ráadásul nálunk a komolyzenét ilyesmi célokra nem lehet felhasználni. Én sem örülnék neki, ha egy mondjuk egy kiváló Liszt-koncertet valamilyen termék reklámja zavarná meg. Azért mindennek van határa.