Az adatok szerelmesei számára idén is vaskos köteggel álltak elő a Cannes Lions fesztivál szervezői, különböző táblázatokban elemzik a verseny múlthoz viszonyított jelenét.
Először is: idén indiántáncot járhattak örömükben, mert a tavalyi jelentős visszaesést (a 2008-as 28.284 után 22.652 érkezett tavaly) követően most hét százalékkal emelkedett a nevezések száma, így a 2006-2007-adatokat közelíti meg.
A tengerszínben pompázó Palais des Festival-ban több mint 90 ország nyolcezernél is több képviselője veszi át badge-ét és szakmai anyagokkal megtömött táskáját - ami majdnem negyven százalékkal több látogatót jelent, mint tavaly.
A Cannes Lions-on a fesztivál hete alatt 24.242 munkát mutatnak be, 55 szeminárium, 20 workshop, négy díjátadó gála és két tengerparti buli várja a borsos áron regisztráltakat (2600 euró, vagyis 726 ezer forint)és az akkreditált újságírókat.
Idén a legtöbb nevezés sajtó kategóriában érkezett, a 4820 munkában nincs magyar nevezés. Az Outdoor Lions-ért 3822 kreatív pályázik, ebből 12 anyagot magyar ügynökség jegyez. Népszerű kategória volt még a film, ahol a zsűri 3191 nevezést bírál el - a táblázat Hungary sorában itt az 1-es szám szerepel.
A fesztiválon idén új kategória a Film Craft Lions, ahol a filmszakma fortélyai - rendezés, vágás, zenehasználat - mérkőznek meg. Ebbe a kategóriába 41 országból 1110 nevezés érkezett: harmada az USA-ból (394), de az Egyesült Királyság is sokat küldött (167), míg harmadik a sorban Németország (80). Magyarország nincs a listán, egy-egy munkával viszont jelen van Kína, Tajpej, Dánia, Haiti, Katar, Oroszország, Thaiföld és Ukrajna.
Magyarország összesen 29 nevezést be a nemzetközi fesztiválra: ez öttel kevesebb a tavalyihoz képest.
Ügynökségekre lebontva a Grey tizenkét nevezést adott be. Közülük hetet az outdoor kategóriában (három-három Respiractiv és Jar, valamint egy Allianz hirdetés), négyet a rádió kategóriába (Unicef) és egyet a dm-be (szintén Unicef). Nyolc magyar nevezés fűződik a DDB-hez, mindegyik a Go Vote akciójukhoz kapcsolódik (egy outdoor, két rádió, négy média, egy promo). AZ Ogilvy két Mattel–Hot Wheels és egy WWF hirdetéssel vágott neki Cannes-nak, a Leo Burnett két KLM munkával nevezett, míg egy-egy alkotást adott be a Republic Group (Swine Flu), a Café Creative (Audi), a HD Group (Nokia/T-Mobile) és a Cluso (Vatera.hu)