Bronzot nyert a Kun Judit-Deme Dániel kettős a cannes-i reklámfesztivál Young Lions versenyének cyber kategóriájában. Közös munkájukat 35 csapat közül a harmadik legjobbnak ítélte a zsűri.
A fiatalok feladata – ahogy a 28 év alatti fiataloknak kiírt Young Lions minden kategóriájában – most is egy 24 órán belül megtervezett társadalmi célú munka volt: a Channel 16 nevű, májusban létrehozott társadalmi célú weboldal és a mögötte álló nemzetközi szervezetek, bloggerek és magánszemélyek számára kellett egy online hirdetést tervezniük, amely növeli a site ismertségét és arra buzdítja az embereket, hogy csatlakozzanak ehhez a globális közösséghez.
A kategória aranyérmét a brazil páros, Daniel Xavier, a Wunderman szövegírója és Natalia Resende, az AlmapBBDO art directora nyerték el, ezüstérmes a venezuelai Julian Guarin, az Ars DDB szövegírója és Diago Rodrígez, az Ars DDB art directora lett. (A magyarok munkáját itt lehet megnézni.)
Médiában az észak-európaiak voltak jobbak
Kiosztották a Young Lions szekció média kategóriájában is a díjakat. Míg a cyber kategóriában Dél-Amerika, ebben a mezőnyben a skandinávok voltak a legjobbak. A résztvevő 24 csapatból az aranyat egy dán szabadúszó páros vitte el, az ezüstöt egy svéd.
A versenyzőknek itt a Peace One Day nevet viselő nemzetközi szervezet briefjére kellett megoldást szállítaniuk. A feladatuk az volt, hogy az emberek, elsősorban a fiatalok körében növeljék a minden év szeptember 21-én megtartott Béke világnapjának ismertségét. A két dán art director, Peter Ammentorp és Nicolai Villads Loser Smith egy iPhone-alkalmazással, weboldalallal, fotóversennyel, direktmarketinggel és kreatív atl-megoldásokkal kombinált integrált kampányt tervezett. A dán fiatalok sikeresek voltak korábban már a print kategóriában is: ott a harmadik helyet szerezték meg.
A média kategóriában második a svéd Emmeli Österdahl, a Lowe Brindfors art directora és a szabadúszó Carl Fredrik Jannerfeldt lett, a bronzérmet pedig egy amerikai páros, Neil Hamer, az Initiative innovációs menedzsere és Diana Oropesa, az Initiative tervezője kapta.
Akik kiestek és akik még maradtak
A Young Lions versenyén a Laboratory szövegíróján és a Kirowski art directora mellett print kategóriában indult még a Grey által otthon megtartott előverseny győztes párosa, Kazinczy Eszter, a Grey art directora és Galácz Karolina, az Ogilvy szövegírója, de az ő munkájuk nem győzte meg eléggé a zsűrit.
Kiesett a „nagy oroszlánokért” indulók többsége is: a 29 magyar nevezésből már csak kettőnek van esélye. A film kategóriában a Republic Group nevezte a Van alapítványnak készített, vírus elleni oltást népszerűsítő, Kapd el őket! tévészpotot, integrált és titánium kategóriában pedig a Cluso Vatera Vera kampánya van még versenyben. A film shortlisteket csütörtökön, a titánium és integrált mezőny döntőseit pedig pénteken hirdetik ki a zsűrik. A nyerteseket a szombati díjátadó gálán mutatják be.