A közösségi oldalakon már régóta pörög, úgyhogy tudjuk, hogy sokaknak semmi újat nem mondunk, de azért még mindig látunk újabb és újabb rácsodálkozókat, úgyhogy közzétesszük itt és most. Mit is? Valamikor január közepén indult hódító útjára az a vírusvideó, ami a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Magyarok a Piacon Klub megbízásából készült, és szédületesen lenyűgöző infografikával mutatja be, miért jó az, ha mi magyarok magyar termékeket vásárolunk.
De ez csak a dolog egyik oldala. Van ugyanis egy másik, egy kanadai videó, amit több mint másfél éve tettek fel a YouTube-ra, amivel a hasonlóságot csak a vak nem veszi észre.
Természetesen nem baj az, ha nemes cél érdekében tanulunk, sőt példát veszünk nyugati társainktól, de épp amikor a magyarságot hangsúlyozzuk? Időközben azt is megtudtuk, hogy a (természtesen a magyar) kampány hátterében álló szervezeteknek az égvilágon semmi köze nincs a Facebookon már majdnem 23 ezres rajongói táborral dicsekvő Magyar Termék rajongói oldalhoz, amit 2009 decemberében hoztak létre a magyar termékek rajongói, és van már saját YouTube-csatornájuk, illetve készül a weboldaluk is.
Érdekes módon a videót először a rejtélyes Hit Vonzás Siker YouTube-csatornáján találtuk meg, aztán jött egy másik link, amit 9341-en osztottak meg a Facebookon, végül jött ez a link, amit eddig 3286-an osztottak meg, és 19.580-an láttak a YouTube-on. Vajon miért távolítják el a videót? És mi jön még?